LTZ400 komt niet meer vooruit in laatste versnelling
LTZ400 komt niet meer vooruit in laatste versnelling
Hallo,
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki LTZ400 2006. Nu heb ik er al aardig wat KM mee gereden over de weg zonder enige problemen.
Nu ben ik laatst wezen crossen en op de terugweg naar huis bleek dat als ik naar zijn laatste versnelling ging hij in zijn "vrij" schoot. Nu denk niet dat hij echt in zijn vrij schiet maar dat er iets met de koppeling of versnellingsbak is. In alle overige versnelling rijd hij gewoon goed en slipt de koppeling naar mijn idee niet door dus ik verwacht eerder dat er iets met versnellingsbak is. Wanneer ik de motor uit zet en hem in de laatste versnelling vooruit duw voel ik ook geen weerstand en de zuiger gaat niet rond.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het zou kunnen zijn.
Mvgr.
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki LTZ400 2006. Nu heb ik er al aardig wat KM mee gereden over de weg zonder enige problemen.
Nu ben ik laatst wezen crossen en op de terugweg naar huis bleek dat als ik naar zijn laatste versnelling ging hij in zijn "vrij" schoot. Nu denk niet dat hij echt in zijn vrij schiet maar dat er iets met de koppeling of versnellingsbak is. In alle overige versnelling rijd hij gewoon goed en slipt de koppeling naar mijn idee niet door dus ik verwacht eerder dat er iets met versnellingsbak is. Wanneer ik de motor uit zet en hem in de laatste versnelling vooruit duw voel ik ook geen weerstand en de zuiger gaat niet rond.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het zou kunnen zijn.
Mvgr.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: LTZ400 komt niet meer vooruit in laatste versnelling
Schakelvork versleten of krom. Waarschijnlijk versleten. Heeft een LTZ wel vaker
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Denk eerder dat de nokken die aan de tandwielen van zijn 5e versnelling zitten zijn afgebroken
never drive faster then your angel can fly
- yamahakoppel
- Quad GOD
als deze afgebroken zijn moet je ook ijzervijlsel in de olie vinden dus olie aflaten en filteren kunt een stuk keukenrol in een trechter hangen en de olie erdoor laten lopen. met wat geluk vind je ook al een deel in de filter zelf
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
- Jason McCoy
- Quad GOD
Allemaal afgebroken?? Dat zijn behoorlijke nokken die dan moeten afbreken. Schuin versleten kan ook maar dan hoor je hem wel ratelen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
yamahakoppel schreef:als deze afgebroken zijn moet je ook ijzervijlsel in de olie vinden dus olie aflaten en filteren kunt een stuk keukenrol in een trechter hangen en de olie erdoor laten lopen. met wat geluk vind je ook al een deel in de filter zelf
Gisteren het blok deels uit elkaar gehaald. Kwam eerst een soort rubberen stukjes tegen die ook tussen de spoel zaten zou niet weten wat het was? Verder een paar kleine ijzeren vezels tegen gekomen maar niets benoemswaardig. Durf zelf niet heel de koppeling er uit te halen omdat ik bang ben dat ik te weinig ervaring heb en meer kapot maak dus toch maar even weg brengen om na te laten kijken.
Houd jullie op de hoogte wat het nu was.
- yamahakoppel
- Quad GOD
wat bedoel je met spoel bedoel je het koppelingshuis of wat
kan zijn dat die stukjes van uw koppeling komen, maar als je er maar weinig van kent is het misschien het gemakkelijkste en veiligste om hem even binnen te doen hoewel een koppeling vervangen nu ook niet het moeilijkste is
kan zijn dat die stukjes van uw koppeling komen, maar als je er maar weinig van kent is het misschien het gemakkelijkste en veiligste om hem even binnen te doen hoewel een koppeling vervangen nu ook niet het moeilijkste is
Groetjes Kris
yamahakoppel schreef:wat bedoel je met spoel bedoel je het koppelingshuis of wat
Ik bedoel de spoel van de start dynamo. Soort gelijke afbeelding heb ik er aan toegevoegd. En miss valt het inderdaad ook wel mee. Had het handboek gedownload om de complete versnellingsbak in en uit elkaar te halen maar voor mijn gevoel kwam ik te veel tandwielen en belangrijke onderdelen tegen dus voor de zekerheid breng ik hem zaterdag even weg dan weet ik zeker dat het goed gaat.