Hallo,
momenteel zijn we bezig met een reparatie aan een Timberwolf bj97' (semi-automatische versnellingsbak). Voordien was het probleem; zet hem in de eerste versnelling en die zette direct aan,heel bruusk en veel gas moeten geven anders viel die stil.Het was absoluut niet mogelijk om deftig maneuvers uit te voeren. Carterpaneel eens afgenomen en bleek dat het lager vastgelopen was van de centrifugaalkoppeling. Heb nieuwe onderdelen besteld en gemonteerd, het koppelingshuis kan nu ronddraaien op de krukas,in de richting van de krukas,draait men in de andere richting dan blokkeert die(normaal zo blijkt).
We hebben deze getest en je kan nu optrekken op een tamelijk goede manier... Maar,het blijkt zo te zijn,als je in eerste schakelt moet hij stil blijven staan en pas optrekken het moment dat er gas gegeven word. Wel dat doet hij niet! hij kan heel traag rijden ,maar helemaal stilstaan lukt niet.
Weet iemand of dit zo is,of wat kan er nog aan mankeren?...
Yamaha Timberwolf
-
- Toeschouwer
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 27 jan, 2015 19:56
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha Timberwolf
lijkt mij een probleem met de centrifugaal koppeling
deze moet normaal in laag toerental vrij draaien zodra je iets gas geeft moet die pas pakken, je hebt de lagers vervangen van de centrifugaal koppeling maar stonden er krassen in de koppeling zelf
van dit type quad ken ik niks maar als ik het bekijk hoe de koppelingen van scooters of brommers werken bij die zitten er veren in die de koppeling dicht trekken en bij hoger toerental gaat de koppeling open en pakt die aan. stel dat er nu krassen in staan of vuil tussen zit dan slepen die constant. het kan ook zijn dat er iets krom is waardoor die sleept
alles nog eens open doen zuiver maken en controleren op beschadigingen of krassen als die bv krom is dan moet je ergens iets zien waar hem geschuurd heeft.
deze moet normaal in laag toerental vrij draaien zodra je iets gas geeft moet die pas pakken, je hebt de lagers vervangen van de centrifugaal koppeling maar stonden er krassen in de koppeling zelf
van dit type quad ken ik niks maar als ik het bekijk hoe de koppelingen van scooters of brommers werken bij die zitten er veren in die de koppeling dicht trekken en bij hoger toerental gaat de koppeling open en pakt die aan. stel dat er nu krassen in staan of vuil tussen zit dan slepen die constant. het kan ook zijn dat er iets krom is waardoor die sleept
alles nog eens open doen zuiver maken en controleren op beschadigingen of krassen als die bv krom is dan moet je ergens iets zien waar hem geschuurd heeft.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 27 jan, 2015 19:56
Re: Yamaha Timberwolf
Bedankt voor de reactie,
Reeds bij de montage had ik al een vaag vermoeden bij het goed funtioneren. Het moment dat het huis van de centrifugaalkoppeling over de krukas,tussen de tanden van de koppeling werd geschoven. Zet hem in de eerste versnelling en probeer de motor in gang te trekken staat de boel al in verbinding zelfs de centrifugaalkoppeling gaat nog niet open op dat moment...
Reeds bij de montage had ik al een vaag vermoeden bij het goed funtioneren. Het moment dat het huis van de centrifugaalkoppeling over de krukas,tussen de tanden van de koppeling werd geschoven. Zet hem in de eerste versnelling en probeer de motor in gang te trekken staat de boel al in verbinding zelfs de centrifugaalkoppeling gaat nog niet open op dat moment...