Nieuweling in de scene

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
Tuny
Toeschouwer
Toeschouwer

Nieuweling in de scene

Bericht door Tuny »

Hallo allemaal,
Deze nieuweling genaamt Mike (32jr jong) wilt zich gaan verdiepen in de Quad wereld.

Ik heb vroeger van me 11e tot 17 aan motorcross gedaan (recreatie) en daarna eigenlijk alleen naar gekeken ipv rijden.
Eigenlijk heeft me zoon van 3 aangestoken weer hahaha.. Ik heb voor hem zo chinees electrisch ding aangeschaft om te kijken of hij dit na lange tijd nogsteeds zo leuk vind.. Beetje zonde als ik een miniquad koop van een goeie investering en eindelijk maar stof staat te happen..

Anyway.. We zijn al een tijdje verder en hij wilt er nog steeds mee doorgaan.. Volgende stap een 49cc denk ik.
Maar nu de vraag, als het budget toelaat wil ik er ook maar 1 hebben.. Geen chinees poingpoing kwaliteit maar beetje een degelijke.. Ik zie ktm's, yamaha, honda's en can am's voorbij komen. Beetje de bekende namen.

Maar... Wat is de bedoeling, weer recreatie rijden.. Offroad uiteraard maar niet zozeer dikke parkoeren.. Denk beetje aan weilanden, grasvelden hier en daar wat heuveltjes.. Meer om met die aap lekker te crossen.

Wat is aan te raden en waar moet ik opletten?

Alvast bedankt :D
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: Nieuweling in de scene

Bericht door Yair »

Welkom!
Vergeet Suzuki niet :D
Heb je al iets van een budget in gedachten?
Toeschouwer

Bericht door Tuny »

Hahha jah das waar
Nou dat is eigenlijk nog beetje t probleem aangezien nu t meeste geld naar die kleine gaat. Ik ben me meer aan het orienteren nog zodat ik ernaar kan sparen. Een quad van 8000 gaat me te ver boven..
Ik zoek dus eigenlijk een beetje degelijke instap model (niet voorop de straat)

Maar een berensterke frame enzo hoef ook weer niet gezien t meest grasrijden word (veldjes omploegen) hahaah
Tuny
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tuny »

Ik zit een beetje de topics uit te pluizen en kom voornamelijk veel yamaha blaster tegen.
Laat ik dit net zien op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/qua ... ousPage=lr

Waar moet je zoal opletten?
En ik las ook over papieren ergens.. Ik neem aan dat er dan gesproken word over legaal op de weg.
Ik zal dan eventueel de quad vervoeren met de aanhanger of als aanhanger gebruiken.

Hoe zit t met verzekeringen? Offroad only wel of niet verzekeren?
Yair
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Yair »

Je wilt de kleine mee op de quad nemen of er naast rijden?
Je hebt van Suzuki de lt50 voor kinderen.
Een quad zonder kenteken is moeilijk of niet te verzekeren.
Toeschouwer

Bericht door Tuny »

De gestuurde link is voor mijzelf..
Klopt de suzuki lt50 heb ik gister avond nog naar staan kijken. Dat zou eventueel zijn volgende stap worden..

Maar de blaster was meer voor mezelf..
Plaats reactie