Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 19 mar, 2015 21:40
Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
hallo
Sinds een paar dagen heb ik een yamaha raptor alleen had ik hier een paar vragen over.
Als de quad koud is rookt hij nog al behoorlijk als hij warm is stop dit direct.
en als ik even op de quad gereden heb word heet uitlaat spruit stuk rood gloeiend heet.
is dat normaal na ongveer 5 min rijden ?
mvg
Sinds een paar dagen heb ik een yamaha raptor alleen had ik hier een paar vragen over.
Als de quad koud is rookt hij nog al behoorlijk als hij warm is stop dit direct.
en als ik even op de quad gereden heb word heet uitlaat spruit stuk rood gloeiend heet.
is dat normaal na ongveer 5 min rijden ?
mvg
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Kleur van de rook? Zwart = benzine; blauw olie?
Kan mss zijn dat er nafte verbrand wordt in het spruitstuk. Als je gas lost, toevallig geen harde klappe of vuur uit de uitlaat?
Kan mss zijn dat er nafte verbrand wordt in het spruitstuk. Als je gas lost, toevallig geen harde klappe of vuur uit de uitlaat?
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Koud roken is wrs kleppen stellen.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 19 mar, 2015 21:40
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
De kleur van de rook is blauw.
Hij knalt niet als je het gas los laat .
Maar hij gloeit wel rood en word loei heet.
Hij knalt niet als je het gas los laat .
Maar hij gloeit wel rood en word loei heet.
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Olie verbruik dus.
Zoals @vdbeke zegt: Kleppen stellen.
Ik denk ook dat dit de enige optie is, aangezien je het probleem niet hebt als ie warm is
Zoals @vdbeke zegt: Kleppen stellen.
Ik denk ook dat dit de enige optie is, aangezien je het probleem niet hebt als ie warm is
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
uitlaat roodgloeiend tijdens rijden betekend te arm afgesteld grotere sproeier steken
die 660 zijn gekend voor hun olie verbruik ik heb ene gehad die verbruikte 1L op 10L benzine dus elke tankbeurt een busje olie erin
kan ook zijn door het olie verbruik dat je uitlaat roodgloeiend word als de olie begint te branden best eens kijken voor een revisie denk ik
die 660 zijn gekend voor hun olie verbruik ik heb ene gehad die verbruikte 1L op 10L benzine dus elke tankbeurt een busje olie erin
kan ook zijn door het olie verbruik dat je uitlaat roodgloeiend word als de olie begint te branden best eens kijken voor een revisie denk ik
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 19 mar, 2015 21:40
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
De bezine stinkt ook heel erg zou het daar ook mee te maken kunnen hebben ? De quad stond al een jaar stil
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
als uw benzine vervlogen is dan kan het zijn ja dat hem eigenlijk te arm staat, best eens volledig leeg laten carburator zuiver maken en nieuwe benzine erin, de oude kun je nog gebruiken voor iets af te wassen of te reinigen of als je nog eens een vuurtje wilt stoken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Kleppen zou ik zeker nakijken en eventueel bijstellen indien nodig, verwacht van wel.
Zoals yamahakoppel zegt zou de verouderde benzine negatief effect kunnen hebben op je spruitstuk.
Kleppen stellen en nieuwe benzine erin en kijken wat dit als resultaat geeft. Dan horen we het wel weer.
Zoals yamahakoppel zegt zou de verouderde benzine negatief effect kunnen hebben op je spruitstuk.
Kleppen stellen en nieuwe benzine erin en kijken wat dit als resultaat geeft. Dan horen we het wel weer.
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Kleppen stellen heeft niks met olie verbruik te maken
Zoals yamahakoppel al schrijft, komt het best vaak voor bij een 660' dat ze een slokje olie lusten
Kan zijn dat de zuiger versleten is of dat er een klepseal lekt
Als je quad lang stil heeft gestaan kan het zijn dat er een sproeier verstopt zit
Waardoor hij te arm loopt
Even de carbs schoon maken
Zoals yamahakoppel al schrijft, komt het best vaak voor bij een 660' dat ze een slokje olie lusten
Kan zijn dat de zuiger versleten is of dat er een klepseal lekt
Als je quad lang stil heeft gestaan kan het zijn dat er een sproeier verstopt zit
Waardoor hij te arm loopt
Even de carbs schoon maken
never drive faster then your angel can fly
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Kleppen stel je bij koude motor, correct?
TS spreekt over olieverbruik (blauwe rook) bij koude motor, warme motor niks aan het handje. Kan altijd nog iets anders zijn, maar met kleppen stellen doe je niets verkeerd mee. En zeker niet als het nodig is.
witte rook is bij bv lekke koppakking en dat er eventueel koelwater verbrand wordt.
yamaha2001 komt ons wel vertellen wat het geweest is als zijn probleem van de baan is.
TS spreekt over olieverbruik (blauwe rook) bij koude motor, warme motor niks aan het handje. Kan altijd nog iets anders zijn, maar met kleppen stellen doe je niets verkeerd mee. En zeker niet als het nodig is.
witte rook is bij bv lekke koppakking en dat er eventueel koelwater verbrand wordt.
yamaha2001 komt ons wel vertellen wat het geweest is als zijn probleem van de baan is.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 19 mar, 2015 21:40
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Hoi allemaal
Gisteren had ik de cabarateur eraf gehaald om schoon te maken. Ik had alle sproeiers eruit gehaald om schoon te maken. Toen ik de sproeiers er weer in wou draaien brak een stationair sproeier inwendig af. Heeft iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen aangezien de andere helft nog in de carb zit
Gisteren had ik de cabarateur eraf gehaald om schoon te maken. Ik had alle sproeiers eruit gehaald om schoon te maken. Toen ik de sproeiers er weer in wou draaien brak een stationair sproeier inwendig af. Heeft iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen aangezien de andere helft nog in de carb zit
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Proberen met een platteschroevendraaier een groedje erin te maken en eruit draaien maar eerst s laten inwerken met kruipolie
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Klein gaatje in het afgeroken stuk boren. Derna een schroevendraaier vinden die er wat in past. Of iets met 4 of meerdere kanten. Bv torx. Sla je met de hamer lichtjes erin. Net voldoende om grip te krijgen en er hopelijk uit te draaien.
Als je iets gevonden hebt dat je kunt gebruiken, boor dan net iets kleiner dan de diameter van uw bv, Kruisschroevendraaier, torx... Rustig aan en met wat handigheid komt het goed. Zo heb ik mij al veel beholpen
Als je iets gevonden hebt dat je kunt gebruiken, boor dan net iets kleiner dan de diameter van uw bv, Kruisschroevendraaier, torx... Rustig aan en met wat handigheid komt het goed. Zo heb ik mij al veel beholpen
Re: Yamaha raptor 660 vragen over spruitstuk/olie verbruik.
Kleppen stel je idd koudvdbeke schreef:Kleppen stel je bij koude motor, correct?
TS spreekt over olieverbruik (blauwe rook) bij koude motor, warme motor niks aan het handje. Kan altijd nog iets anders zijn, maar met kleppen stellen doe je niets verkeerd mee. En zeker niet als het nodig is.
witte rook is bij bv lekke koppakking en dat er eventueel koelwater verbrand wordt.
yamaha2001 komt ons wel vertellen wat het geweest is als zijn probleem van de baan is.
Maar heeft niks te maken net wel of niet roken
Stel je voor dat de kleppen te los staan, dan blijven ze allen iets langer dicht, en tikken ze iets
Staan ze te strak dan loopt je motor helemaal niet
Koud zou wel te maken kunnen hebben met een zuiger die nog op thempratuur moet komen
Zodra deze warm is stopt het roken
Sproeier kan je er uit krijgen met een linkse tap
never drive faster then your angel can fly