Beste medeforummers...
Mijn naam is Frank, ik ben 33 jaar en kom oorspronkelijk uit Tilburg, maar woon inmiddels in Den Bosch. Ik heb mijn quad eind van de zomer 2014 gekocht, en hij bevalt erg goed...hoe kan het ook anders...ik heb hem namelijk van een medeforummer gekocht (al was dat puur toeval...)
Ik heb vrij lang een oude Mini gehad (1.3 injectie voor de liefhebbers), en daarmee was ik regelmatig te vinden op de Nordschleife. Dat ding was redelijk trackday-klaar, maar het werd mij allemaal iets te duur, en iets te omslachtig...maar goed...dit is geen auto-forum...
Wellicht was het niet zo netjes om mezelf niet eerder voor te stellen, maar mijn zoektocht naar een quad kan je lezen in onderstaand topic. Het voorstellen kwam er maar niet van, maar desondanks heb ik veel goed advies ontvangen op het forum en dat heeft tot een goede keuze geleid...al zeg ik het zelf
viewtopic.php?f=16&t=44881" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is dus een LTZ400 geworden, zo goed als stock...behalve nerfbars, een teller etc....en zo staat ie er nog steeds bij. Ik heb even geen foto's bij de hand, maar het is dus een injectie model uit 2008 dacht ik, in wit/blauw...verder standaard.
Ik heb er aan gedacht om te verbreden/verlagen, en wat meer geschikt te maken voor de weg, waar ik toch zo'n 70-80% van de tijd doorbreng, maar het crossen is zo leuk, dat die 20% me toch doen overtuigen om dat niet te doen. Dus dan kom ik alsnog met een vraag in het voorstel topic; hoe kan ik het beste de wegligging van mijn quad verbeteren, maar de cross-competenties behouden? En met crossen bedoel zandwegen, stukjes bos etc., niet het zware modder-werk. Misschien is het gewoon niet mogelijk...ook prima...maar dan weet ik dat in ieder geval, en kan ik mezelf erbij neerleggen...
groetjes,
Frank
toch maar even voorstellen...
Re: toch maar even voorstellen...
Welkom.
Wegligging kun je vooral verbeteren door hem iets breder te maken, dat rijd offroad ook iets stabieler. Dit heeft al aardig wat effect.
Denk dat je hem beter niet kunt verlagen aangezien je ook offroad wil en het lijkt mij niet echt nodig als je hem ietsje verbreed.
Ik lees dat maxxis razr 2 ook goede allroad banden zijn voor achter ( goed te balanceren en slijten niet al te hard ). Je hebt alleen wel het kenmerkende gezoem van offroad banden.
Wegligging kun je vooral verbeteren door hem iets breder te maken, dat rijd offroad ook iets stabieler. Dit heeft al aardig wat effect.
Denk dat je hem beter niet kunt verlagen aangezien je ook offroad wil en het lijkt mij niet echt nodig als je hem ietsje verbreed.
Ik lees dat maxxis razr 2 ook goede allroad banden zijn voor achter ( goed te balanceren en slijten niet al te hard ). Je hebt alleen wel het kenmerkende gezoem van offroad banden.
Re: toch maar even voorstellen...
Is het dan het beste om rondom te verbreden? Lijkt me namelijk wel, maar ik lees ook wel eens dat sommige het alleen achter laten doen...
Re: toch maar even voorstellen...
Dat geeft wel het meeste effect.
Als je ook verlaagt gaan de a armen platter staan en dus staan ook de wielen verder uit elkaar. Dan hoef je voor niet extra te verbreden
Als je ook verlaagt gaan de a armen platter staan en dus staan ook de wielen verder uit elkaar. Dan hoef je voor niet extra te verbreden