De achteras is verbreed en de voorvelgen zitten binnenstebuiten, verder is het gewoon een vrij standaard YFZ. De quad heeft drie jaar stil gestaan en verder een onbekende historie, het was dus een beetje een gokje. Bij de aanschaf heb ik een nieuwe Yuasa accu meegekregen dus dat scheelt alweer een beetje.
Als eerste de carburateur losgehaald om die eens even grondig te reinigen. Dat was wel nodig, die zat vol met rommel door de verouderde benzine:

De carburateur was groter dan ik ooit uit elkaar gehaald heb en paste maar met moeite in de ultrasoonreiniger, maar daarover zometeen meer. Na het reinigen de carburateur weer in elkaar gezet en gemonteerd. Helaas wilde hij nog niet aanslaan dus eerste de tank maar verwijderd om de bougie te kunnen controleren. Maar met de bougiekap kwam ook bijna de hele bougie mee, alleen het deel met het schroefdraad zat nog netjes op zijn plek in de cylinderkop.

Nu wilde de quad wel starten maar niet echt lekker blijven lopen. Daarom heb ik hem naar Wout Jacobs gebracht die hem nog een keer gereinigd heeft, blijkbaar beter dan ik het had gedaan, en de quad op de testbank afgesteld heeft. Dat is inmiddels gelukt en hij loopt helemaal goed. Als het mee zit kan ik er zaterdag even mee crossen.
Verder nog wat kleine klusjes gedaan:
- ketting inkorten en afstellen
- case-saver vervangen
- stickers verwijderd, waren in slechte staat
Ik vraag me af trouwens, donkerblauw frame met witte kappen is dat wel 2007?