Maar ik heb een normaal oliepeil voordat ik ging rijden. Na de rit +- 5min later wilde ik het peil controleren. Na de peilstok te hebben verwijdert liep de olie er zo uit? De olie zit tot bovenaan gevuld.
Olie ziet er op het eerste zicht een normale viscositeit uit. Kan toch niet dat er koelwater in de olie zit? Wss wel zeker? hoe komt er anders meer olie in?
koelwater staat op normaal pijl... Kun je daar eigenlijk wel op voortgaan?
allé jason zie je dat niet op de foto een echte yamaha rijder ziet direct dat het om een raptor 700 gaat en ook als je Uufd wat volgt op forum weet je dat hem een raptor 700 heeft
is dit de eerste keer dat je hem peilt sinds je hem hebt? niks kwaad mee bedoelt, ik peil mijne eens om de 1000km of zo soms zelfs niet tussen 2 onderhouds beurten. komt toch elke keer olie uit als ik hem af laat dus leeg is hem niet.
kan zijn dat er teveel in zit sinds laatste onderhouds beurt, maar ik heb het nog al gelezen op forum dat er zijn die hun peil te hoog was na een rit wat achteraf blijkt dat ze te veel hadden in gedaan
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zou ook ander type yamaha kunnen zijn. De 700 heeft aan de zijkant van de cilinderkop een boutje, deze kun je er uit draaien om te checken hoe je olie druk is
De volgende keer zal ik vermelden dat he om een raptor 700 gaat
olie druk is goed, heb het schroefje wat gelost en de olie komt eruit. Zit idd iets teveel olie in het reservoir. Daarnet nog een laten draaien en het is terug op normaal peil. Of iets boven het max op het peilstok.
Kan het eigenlijk kwaad dat er iets teveel olie inzit?
Ga binnenkort hem toch nog een onderhoud geven. Op hoeveel km's wordt de olie eigenlijk vervangen?
Bij je auto doe je t ook maar eens op de 20.000. Waarom zou een quad dan zo vaak moeten?
Mijn oude 700 heeft inmiddels bij 85000 gelopen en daar werd en word eens per jaar olie vervangen. En dan is dus op 6 jaar tijd. Vaak olie vervangen is echt niet beter