nieuw hier en bij het quad gebeuren
-
- Quadfanaat
nieuw hier en bij het quad gebeuren
Goedenavond allemaal,
Mijn naam is nick, op forums ook wel bekent als superpro500
Ik zelf rij momenteel nog op me aprilia sr 50r factory scooter , rij hier altijd met plezier op
Moment ben ik aan het lessen voor auto rijbewijs en wil als ik in juli afrij/18 word een quad gaan halen
Namelijk een yamaha raptor 700
Heb er alleen nog een paar vraagjes over :
1. Jullie hebben vast hier wel ervaring mee met hoe je zon quad precies moet onderhouden, hoe je hem netjes (dus langere leeftijd geeft ) etc , heb zelf wel enige ervaring door me scooter maar dat is toch even heel wat anders dan een quad
2. Hebben jullie hem binnen of buiten staan ?(zeg dan ook even waarin je woont rijtjes huis of groot vrijstaand huis ) ik zelf woon in een standaard rijtjes huis maar denk dat ik hem wel in de garage krijg (maken we gewoon ruimte voor )
3. Hoe vaak rijden jullie erop ? Ik zelf ben van plan om hem te gebruiken voor naar school en voor het toeren uiteraard
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen vast wel
Mijn naam is nick, op forums ook wel bekent als superpro500
Ik zelf rij momenteel nog op me aprilia sr 50r factory scooter , rij hier altijd met plezier op
Moment ben ik aan het lessen voor auto rijbewijs en wil als ik in juli afrij/18 word een quad gaan halen
Namelijk een yamaha raptor 700
Heb er alleen nog een paar vraagjes over :
1. Jullie hebben vast hier wel ervaring mee met hoe je zon quad precies moet onderhouden, hoe je hem netjes (dus langere leeftijd geeft ) etc , heb zelf wel enige ervaring door me scooter maar dat is toch even heel wat anders dan een quad
2. Hebben jullie hem binnen of buiten staan ?(zeg dan ook even waarin je woont rijtjes huis of groot vrijstaand huis ) ik zelf woon in een standaard rijtjes huis maar denk dat ik hem wel in de garage krijg (maken we gewoon ruimte voor )
3. Hoe vaak rijden jullie erop ? Ik zelf ben van plan om hem te gebruiken voor naar school en voor het toeren uiteraard
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen vast wel
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: nieuw hier en bij het quad gebeuren
Welkom.
Je zet je speeltje uiteraard netjes binnen. Onderhoud kun je hier erg veel van vinden als je de zoekfunctie gebruikt en hoeveel km iemand rijd is heel verschillend per persoon. De 1 zal een 1000 km per jaar doen waar anderen tegen de 20 aan zitten per jaar
Je zet je speeltje uiteraard netjes binnen. Onderhoud kun je hier erg veel van vinden als je de zoekfunctie gebruikt en hoeveel km iemand rijd is heel verschillend per persoon. De 1 zal een 1000 km per jaar doen waar anderen tegen de 20 aan zitten per jaar
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
Ah oke ja ben al wat topics aan het rond neuzen hier op dit forum dusjaJason McCoy schreef:Welkom.
Dus het zou niet slecht voor de quad zijn als ik er dagelijks mee rij ?(over asfalt )
En ik zou hem wss ook soms voor cross gebruike maar dat zie ik later wel
Tuurlijk niet, stilstaan is ook slecht voor een motor. Sterker nog; je haalt de meeste uren eruit als je er nonstop mee rijd ( zonder hem te laten koken natuurlijk ). Het is alleen dat een motor de meeste slijtage heeft als ie koud is. Dus elke keer 5 minuten ermee rijden is niet echt aan te bevelen.
-
- Quadfanaat
Nah ik moet elke dag zon 15 km er mee rijdenMinyi schreef:Tuurlijk niet, stilstaan is ook slecht voor een motor. Sterker nog; je haalt de meeste uren eruit als je er nonstop mee rijd ( zonder hem te laten koken natuurlijk ). Het is alleen dat een motor de meeste slijtage heeft als ie koud is. Dus elke keer 5 minuten ermee rijden is niet echt aan te bevelen.
Dus het zal niet een klein stukje zijn
Maar zou het heel erg voor een quad zijn indien ik deze onder een zeil buiten zou hebben staan ?
Gaat op zich natuurlijk prima, je hebt hier zelfs speciale hoezen voor. Maar je moet wel opletten dat het onder dat zeil niet een natte bende wordt, want dan loop je wel risico op roest en dergelijk. En het maakt natuurlijk een bak verschil of je een A-merk quad hebt of een quad met materialen van mindere kwaliteit.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Als je hem buiten laat staan je het beste een ademende hoes kopen, of alleen als ie droog is een zeil erover. Vocht blijft er namelijk onder hangen en dan roest ie zo.
Ook dingen die gevoelig zijn voor roest of absoluut niet mogen roesten, af een toe inspuiten met wd40 ( degene met siliconen is het beste). Denk daarbij aan achteras en de schokbrekers.
Als je dat een beetje consequent doet dan kunnen ze veel hebben.
Ook dingen die gevoelig zijn voor roest of absoluut niet mogen roesten, af een toe inspuiten met wd40 ( degene met siliconen is het beste). Denk daarbij aan achteras en de schokbrekers.
-
- Quadfanaat
Ah oke thanks moet vast wel lukkenMinyi schreef:Als je hem buiten laat staan je het beste een ademende hoes kopen, of alleen als ie droog is een zeil erover. Vocht blijft er namelijk onder hangen en dan roest ie zo.
En anders word het een ander plekje ervoor zoeken waar ik hem kan stallen in de loods of iets dergelijks enige nadeel is dat ik dan alsnog 2 km erheen moet fietsen en dan weer terug maargoed eerst auto rijbewijs maar even
- yamahakoppel
- Quad GOD
schijf remmen mogen niet roesten maar die mag je zeker niet inspuiten tegen de roest
ooit ook ene mijn remmen piepte heb er nu wat WD40 op gespoten, piepen gedaan maar nu remt die niet meer duh
ooit ook ene mijn remmen piepte heb er nu wat WD40 op gespoten, piepen gedaan maar nu remt die niet meer duh
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Als ze roesten moet je harder rijden, dan rem je ook eens een keer en is gelijk de vliegroest eraf.
Ik neem even aan dat de ts niet rijd als een of andere zondag rijder op maandag.
Ik neem even aan dat de ts niet rijd als een of andere zondag rijder op maandag.
-
- Quadfanaat
Haha nope ben ik idd niet van plan beetje snelheid er in mag wat mij betreft welMinyi schreef:Als ze roesten moet je harder rijden, dan rem je ook eens een keer en is gelijk de vliegroest eraf.
En thanks zal ik daar eens over na denken, hoe ik hem het beste kan stallen zonder dat alles roest en waar ik hem kan stallen