ik was ook al aan het kijken motorblok zo ver naar voor
als het tandwiel korter op het scharnierpunt staat loopt uw ketting beter over het scharnierpunt bij het in veren zolang de 3 punten in lijn staan is het geen probleem
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Wat een gaaf project, heeft iemand dat wel eens eerder gedaan op basis van een Raptor 700? Grootste probleem zie inderdaad met de locatie van je tandwiel ten opzichte van het draaipunt van de achteras.
is toen nog een discussie geweest over zijn laswerk aan het frame achteraf heb ik van mobydirk gehoord dat het alluminium van het frame geen zuiver allu is waardoor lassen toch wat problemen gaf ze hebben dit achteraf wel goed gekregen via een gespecialiseerde firma
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Er stond toen 1 motor bevestiging op het achterste frame ja lijkt mij ook het stevigste omdat daar ook uw achterbrug aan hangt, maar als dit zo moeilijk lasbaar is dan heb je beter een goede constructie op het voorste frame dan een plak hechting op het achterste
Mischien een mogelijkheid om een versteviging tussen moterblok en achterbrug te maken, er is daar weinig plaats maar als het voorste frame niet stevig genoeg is plooit hem nog tussen motorblok en het achterste frame
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zou eigenlijk toch je blok maar terug naar achter zetten. Wordt anders een hele constructie om de kracht op te vangen aan de achterkant. Zo groot dat je er geen toch geen benzinetank kwijt kan.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.
even het andere R1 raptor 700 topic gezocht viewtopic.php?f=42&t=29790" onclick="window.open(this.href);return false;
op p6 en 7 is die discussie van zijn lassen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ik heb ook even gekeken naar die andere topic.
halleluia wat een lassen zeg.
je kan beter je motor blok niet aan het aluminium lassen want dat is niet sterk.
aluminium breekt snel als er spanningen op komen.
die motor framen en raptor frame is gegoten earospace aluminium dat is sterk .
maar als er aan gaat lassen met een ander toevoegings materiaal dan werkt dat niet.
1 vierkante centimeter stalen las kan 1000 kg verdragen. dat is sterk dat breek niet.
ik probeer juist zoveel mogelijk aluminium te vermijden.
want alles van aluminium aan je quad dat gaat kapot.
mijn motorblok staat op precies de zelfde plek als op mijn eerste quad die ik gebouwd heb.
en ook op precies de zelfde plek als een 1 cilinder raptor blok.
ik heb alleen het frame moeten verlengen achter mijn blok.
omdat er die box opzit die kan er niet meer afgehaald worden.
omdat daar injectoren inzitten en een systeem met kelkken die op en neer gaan.
dat motorblok kan niet naar achteren worden verplaatst omdat dat niet gaat.
ivm met dat achterste frame.
dit is de enigste manier .
de benzine tank komt te vervallen ik heb al een nieuwe tank gemaakt die in de opening komt.
het is een hoop werk maar dat vind ik niet erg want het is mijn hobbie.
ik heb er ook geen haast mee want ik heb nog een quad in de schuur.