Jazzy's Outlander Max 1000 XT-P: Verkocht (P9)
Geplaatst: za 25 jul, 2015 20:05
Na mijn tweede Outlander Max van de eerste generatie, die me heel goed bevalt eigenlijk, begon het toch wel een beetje te kriebelen voor een andere. Het moest er een zijn van de tweede generatie en een 1000cc natuurlijk, want vermogen heb je nooit te veel. . Verder heb ik gemerkt dat de luchtvering van de LTD heel comfortabel is maar serieus tekort schiet als het in het terrein wat sneller gaat, ook op de weg trouwens. Dus het moest een XT-P gaan worden met de uitstekende Fox vering. Helaas moet ik voor een nieuwe veel te veel bijleggen dus ik had het eigenlijk uitgesteld voor volgend jaar of later, tot ik een gebruikte tegenkwam uit 2013. Wel met veel kilometers, maar vrijwel allemaal op de weg en heel netjes onderhouden.
Vanmorgen opgehaald in België:
Bij België denk ik meestal aan lintbebouwing, dramatische wegen, hopeloze politiek en een taaltje die hetzelfde lijkt maar net niet is. Was even vergeten dat er ook nog heel vriendelijke en gastvrije mensen wonen. De aflevering was echt helemaal top! Met de originele handleidingen erbij, reservesleutels, uitleg en een map met documentatie de quad op de kar geladen en weer teruggereden.
Hij heeft als opties handvat- en duimgasverwarming, de grote Can-am koffer, een windscherm, trekhaak en handkappen voor de passagier. De voorbanden moeten vervangen worden en ik wil dan gelijk spoorverbreders rondom installeren voor wat extra stabiliteit. Het is dat ik het net vandaag tegen de koper van mijn 800 gezegd heb, anders had ik ze nog even overgezet.
Het valt me op dat, in ieder geval met koude motor, het toerental wat terugvalt tot af en toe afslaan als je een klein stukje verplaatst en dan weer stopt. Verder grijpt de koppeling een beetje abrupt aan, ik zal de koppeling binnenkort eens lostrekken. Waarschijnlijk komt dat door die kunststof geleidedopjes die versleten zijn.
Maar eerst maar eens langs de RDW voor het invoeren. Tot mijn schrik zie ik dat hij met 425 kg op kenteken staat, dat hoort niet te kunnen omdat de klasse L7e maar tot 400 kg gaat. Hoop dat ze daar bij de keuring geen probleem van maken want om dat aangepast te krijgen zal wel lastig worden. Wordt vervolgd...
Vanmorgen opgehaald in België:
Bij België denk ik meestal aan lintbebouwing, dramatische wegen, hopeloze politiek en een taaltje die hetzelfde lijkt maar net niet is. Was even vergeten dat er ook nog heel vriendelijke en gastvrije mensen wonen. De aflevering was echt helemaal top! Met de originele handleidingen erbij, reservesleutels, uitleg en een map met documentatie de quad op de kar geladen en weer teruggereden.
Hij heeft als opties handvat- en duimgasverwarming, de grote Can-am koffer, een windscherm, trekhaak en handkappen voor de passagier. De voorbanden moeten vervangen worden en ik wil dan gelijk spoorverbreders rondom installeren voor wat extra stabiliteit. Het is dat ik het net vandaag tegen de koper van mijn 800 gezegd heb, anders had ik ze nog even overgezet.
Het valt me op dat, in ieder geval met koude motor, het toerental wat terugvalt tot af en toe afslaan als je een klein stukje verplaatst en dan weer stopt. Verder grijpt de koppeling een beetje abrupt aan, ik zal de koppeling binnenkort eens lostrekken. Waarschijnlijk komt dat door die kunststof geleidedopjes die versleten zijn.
Maar eerst maar eens langs de RDW voor het invoeren. Tot mijn schrik zie ik dat hij met 425 kg op kenteken staat, dat hoort niet te kunnen omdat de klasse L7e maar tot 400 kg gaat. Hoop dat ze daar bij de keuring geen probleem van maken want om dat aangepast te krijgen zal wel lastig worden. Wordt vervolgd...