Probleem Yamaha raptor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
TomR
Toeschouwer
Toeschouwer

Probleem Yamaha raptor 660

Bericht door TomR »

Hallo,

Onlangs heb ik op mijn raptor een oliewissel uitgevoerd. Hierbij heb ik iets teveel olie gevuld, namelijk 200ml.
Tijdens de eerste tocht na de oliewissel is het rode lampje beginnen branden van de hoge temperatuur. Als ik stil stond brandde dit hevig, tijdens het rijden en optrekken ging dit lichtjes uit of brandde dit minder fel. Heb koelvloeistof gecontroleerd, ondertussen perfect oliepijl (olie afgetapt). Nu blijft dit lampje nog steeds branden, reeds vanaf koude start...
Ik weet niet wat er mis is, zou het kunnen dat de oliepomp niet voldoende druk meer geeft of zou oliefilter verstopt kunnen zijn (is juist nieuw dus zou ik raar vinden). Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen of controleren?
Is er iemand die hier ook al eens mee te maken gehad heeft of hier meer vanaf weet??
Alvast bedankt voor de reacties en informatie!

Groeten,
Tom
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Re: Probleem Yamaha raptor 660

Bericht door bonzaiking »

effe je hoofd zekering er uit halen en weer terug er in dan.
onderaan je radiator zit een sensor deze stekker loshalen en met het contact aan de twee polen van de stekker doorverbinden dan kan je zien of je fan nog werkt
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

de oliedruk kan je controleren, aan de rechterkant van je cilinderkop zit een boutje, kan je losdraaien.
Er moet olie uitdruppen als je motor draait.
Op deze foto is het boutje er al uit:
http://www.moddedraptor.com/community/a ... 100646.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

Koel vloeistof gecontroleerd in de radiateur of in je koeltankje???

Radiateur moet tot de dop vol zitten

Andere oorzaak dat hij zo warm word kan zijn thermostaat die niet volledig open gaat
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie