barossa start niet meer (vastloper)
barossa start niet meer (vastloper)
goedenmorgen
ik heb sinds zondag een barossa, erg leuk ding
stukje mee gereden zondag maar kan wel wat liefde gebruiken volgens mij
hij hield een beetje in in de versnelingen had zeg maar het gevoel dat ie harder wilde maar hij ging maar rond de 70,80 denk ik (teller is kapot)
maar nu het probleem
maandag wederom stukje gaan rijden en voor een stoplicht rij ik weg en hij valt uit..
midden op de kruising dus ik hem een stukje van de weg geduwd en proberen te starte
startmotor draaide maar hij sloeg niet aan
nog een aantal keer geprobeerd waarna die geen stroom meer had (wat niet zo raar is natuurlijk)
nu andere accu gehaald start nog niet
je hoort 1x een tik en dan helemaal niks meer
wie kan mij helpen met wat het eventueel kan zijn
ik heb sinds zondag een barossa, erg leuk ding
stukje mee gereden zondag maar kan wel wat liefde gebruiken volgens mij
hij hield een beetje in in de versnelingen had zeg maar het gevoel dat ie harder wilde maar hij ging maar rond de 70,80 denk ik (teller is kapot)
maar nu het probleem
maandag wederom stukje gaan rijden en voor een stoplicht rij ik weg en hij valt uit..
midden op de kruising dus ik hem een stukje van de weg geduwd en proberen te starte
startmotor draaide maar hij sloeg niet aan
nog een aantal keer geprobeerd waarna die geen stroom meer had (wat niet zo raar is natuurlijk)
nu andere accu gehaald start nog niet
je hoort 1x een tik en dan helemaal niks meer
wie kan mij helpen met wat het eventueel kan zijn
Laatst gewijzigd door mareck079 op za 08 aug, 2015 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jason McCoy
- Quad GOD
Re: barossa start niet meer
Je nieuwe accu moet eerst opgeladen worden. Die tik die je hoort is je startmotor relais die net genoeg stroom heeft om het circuit te sluiten maar niet genoeg stroom heeft om de startmotor rond te krijgen.
Dus dat moet je eerst doen.
Maar je moet ook gaan kijken waarom hij is uitgegaan en niet direct weer aansloeg.
Dit kan veel redenen hebben. Knop op t stuur in verkeerde stand. Slechte bougies etc etc.
Dus dat moet je eerst doen.
Maar je moet ook gaan kijken waarom hij is uitgegaan en niet direct weer aansloeg.
Dit kan veel redenen hebben. Knop op t stuur in verkeerde stand. Slechte bougies etc etc.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Kijk ook ff heel banaal naar je benzine. De reserve van een Barossa begint al na een paar liter. Totaal gaat er maar 7 liter in de tank, dus bij mij staat hij standaard al op reserve en heb ik wat extra benzine in mijn koffer.
Barossa Cheetah 250cc
bedankt voor de snelle reacties!
ik heb een druppel lader besteld dus als die binnen is hang ik de accu eerst ff daaraan thnx!
ik heb hem net op de accu van me auto gezet en proberen te starten... nou je kan het al raden nog steeds dezelfde tik
en verder gebeurd er helemaal niks
de tik die je hoort komt onder het linkerspatbord vandaan
dat is de startmotorrelais dan> of een stroomverdeler ofzo?
heb dat ronde ding even bekeken maar ziet er ook niet echt lekker meer uit ook..
zou dat de volgende stap zijn om te vervangen?
of kan ik beter eerst de bougies gaan checken?
ook heb ik het idee dat de ketting veel te slap hangt..
heeft iemand met een barossa misschien een foto hoe zijn ketting hangt? dat zou me al een stuk op weg helpen
en dat van de benzine had ik al gelezen vd week en gelijk gecheckt maar had net getankt dus zat nog bijna vol!
ik hoor graag wat van jullie
en voor zover bedankt voor de snelle reacties!!!
ik heb een druppel lader besteld dus als die binnen is hang ik de accu eerst ff daaraan thnx!
ik heb hem net op de accu van me auto gezet en proberen te starten... nou je kan het al raden nog steeds dezelfde tik
en verder gebeurd er helemaal niks
de tik die je hoort komt onder het linkerspatbord vandaan
dat is de startmotorrelais dan> of een stroomverdeler ofzo?
heb dat ronde ding even bekeken maar ziet er ook niet echt lekker meer uit ook..
zou dat de volgende stap zijn om te vervangen?
of kan ik beter eerst de bougies gaan checken?
ook heb ik het idee dat de ketting veel te slap hangt..
heeft iemand met een barossa misschien een foto hoe zijn ketting hangt? dat zou me al een stuk op weg helpen
en dat van de benzine had ik al gelezen vd week en gelijk gecheckt maar had net getankt dus zat nog bijna vol!
ik hoor graag wat van jullie
en voor zover bedankt voor de snelle reacties!!!
- Jason McCoy
- Quad GOD
Een ketting hangt niet. Een ketting span je totdat i nog 1 duim op en neer kan. En dat is dan niet als je er met je hele gewicht op gaat staan duwen.
Even terug naar t begin. De quad hield er mee op.
Wat deed hij? knallen, pruttelen etc?
Je zei dat je opnieuw probeerde te starten maar dat dat niet lukte. Wat deed de quad op dat moment? Geen knal oid, geen rare geluiden?
Even terug naar t begin. De quad hield er mee op.
Wat deed hij? knallen, pruttelen etc?
Je zei dat je opnieuw probeerde te starten maar dat dat niet lukte. Wat deed de quad op dat moment? Geen knal oid, geen rare geluiden?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
ja dat leek mij ook maar mijn ketting hangt gewoon echt veel te slap raakt het frame
maar hij hield er mee op ja maar eigelijk niks raars geen knallende of pruttelende geluiden ik schakenlde naar ze 2 en stil..
daarom snap ik er ook niks van
gr
maar hij hield er mee op ja maar eigelijk niks raars geen knallende of pruttelende geluiden ik schakenlde naar ze 2 en stil..
daarom snap ik er ook niks van
gr
Maar ik ga morgen even proberen de ketting te stellen
En van het weekend ga ik ales maar ff doormeten en dan hopelijk snel weer een rondje rijden:)
En van het weekend ga ik ales maar ff doormeten en dan hopelijk snel weer een rondje rijden:)
Is het misschien je cdi? Of de stekker ervan? Als die niks meer doet/ kan doen, dan valt ie ook ineens uit.
Hoe klinkt ie trouwens tijdens het starten? Heb je helemaal geen ontsteking, of maar 1 cilinder?
Zou het niet logisch vinden dat beide bougies er tegelijk mee ophouden maar op 1 cilinder loopt ie ook niet echt.
Trouwens gooi de buddyseat eens omhoog en kijk even naar de hoofdzekering. Kan zijn dat die geknapt is. ( weet trouwens niet of de cdi ook voeding krijgt vanaf die zekering, dus eurhm, iemand anders? )
Hoe klinkt ie trouwens tijdens het starten? Heb je helemaal geen ontsteking, of maar 1 cilinder?
Zou het niet logisch vinden dat beide bougies er tegelijk mee ophouden maar op 1 cilinder loopt ie ook niet echt.
Trouwens gooi de buddyseat eens omhoog en kijk even naar de hoofdzekering. Kan zijn dat die geknapt is. ( weet trouwens niet of de cdi ook voeding krijgt vanaf die zekering, dus eurhm, iemand anders? )
helemaal geen ontsteking ik druk op de knop en hoor aleen een tik van de startmotorrelais (links onder de kap)
en ik heb alle kappen eraf en als eerste de hoofdzekering gecheckt maar die ziet er goed uit..
ik denk toch dat het het startrelais is dan?
ik las net datje er met een rubberhamer een paar tikken op kan geven dus dat ga ik morgen ook maar even proberen
en van het weekend meet de vriend van me moeder hem helemaal door (heb zelf weinig kennis op electra gebied)
en ik heb alle kappen eraf en als eerste de hoofdzekering gecheckt maar die ziet er goed uit..
ik denk toch dat het het startrelais is dan?
ik las net datje er met een rubberhamer een paar tikken op kan geven dus dat ga ik morgen ook maar even proberen
en van het weekend meet de vriend van me moeder hem helemaal door (heb zelf weinig kennis op electra gebied)
- Jason McCoy
- Quad GOD
Startrelais stuk slaat je motor niet van af. Denk je bobine ofzo maar zal eerder iets kleins zijn. Killswitch ofzo
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
en waar kan ik de killswitch vinden
hebje verder nog meer tips wat het zou kunnen zijn?
hebje verder nog meer tips wat het zou kunnen zijn?
- Jason McCoy
- Quad GOD
heb geen knop gezien maar zal morgen nog is goed kijken dan haha
Heb je en push start geprobeerd ik heb ook zoiets en keer mee gemaakt was heel raar met de elektrische stad wou hij niet maar een keer aan duwen staten lopen en noot meer het probleem gehad
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500
Quad Team Gelderland
Zit geen knop op me stuur...?
En heb hem gister inderdaad geprobeerd aan te lopen
in de 2e versnelling maar helaas ook niks..
Hoop dat van het weekend duidelijk is wat er nou kapot is..
En heb hem gister inderdaad geprobeerd aan te lopen
in de 2e versnelling maar helaas ook niks..
Hoop dat van het weekend duidelijk is wat er nou kapot is..