BrommerQuad op weg of fietspad?
-
- Toeschouwer
BrommerQuad op weg of fietspad?
Hallo Mensen, ik ben Ferry
Sta op het punt een brommerquad te kopen(1 opknapper of eentje zonder kenteken).
Maar mij is eigenlijk iets niet geheel duidelijk over de Regeltjes voor een BrommerQuad in het verkeer. Namelijk moet je op de 50-weg rijden of fietspad? En hoe zit het met een 80-weg met fietspad erlangs(maar quad net zo groot als hele fietspad)....
En graag zou ik willen weten wat het kost en wat voor dingen erbij komen kijken als je een quad die wel certificaat heeft etc.(dat hij als brommerquad de weg op zou mogen) maar nog geen kenteken heeft om dus legaal over straat te mogen rijden.
Wat kost het aanmelden voor/op kenteken en wat komt er nog bij....
Groeten
Ferry
Sta op het punt een brommerquad te kopen(1 opknapper of eentje zonder kenteken).
Maar mij is eigenlijk iets niet geheel duidelijk over de Regeltjes voor een BrommerQuad in het verkeer. Namelijk moet je op de 50-weg rijden of fietspad? En hoe zit het met een 80-weg met fietspad erlangs(maar quad net zo groot als hele fietspad)....
En graag zou ik willen weten wat het kost en wat voor dingen erbij komen kijken als je een quad die wel certificaat heeft etc.(dat hij als brommerquad de weg op zou mogen) maar nog geen kenteken heeft om dus legaal over straat te mogen rijden.
Wat kost het aanmelden voor/op kenteken en wat komt er nog bij....
Groeten
Ferry
Re: BrommerQuad op weg of fietspad?
Welkom!
Al de zoek functies geprobeerd?
Kort gezegd je moet de regels van een brommer/scooter volgen.
Kosten reken maar op een goede 1000 euro. Maar een goede kost meer. Zijn veel door Jeugd afgeragt.
Al de zoek functies geprobeerd?
Kort gezegd je moet de regels van een brommer/scooter volgen.
Kosten reken maar op een goede 1000 euro. Maar een goede kost meer. Zijn veel door Jeugd afgeragt.
-
- Toeschouwer
Lijkt mij niet, quad pas niet overal op het fietspad, en ja idd niks te vinden in de forums.
En weet wel waar ik naar moet kijken zo ongeveer, en deze komt van een ouder man af(40+)
Misschien had ik moeten vragen waar je op het fietspad moet rijden met een BROMMOBIEL, aangezien die ook exact als een quad met bromfietscertificaat bereden mag worden.
En logischerwijs past een quad(evenals de brommobiel) niet overal op het fietspad en/of tussen de paaltjes door.
Dus iemand die wel weet wat de officiele regeltjes ervoor zijn?
Voor zover ik weet mag een brommobiel ook niet eens overal op het brom,- fietspad, dus lijkt mij ook te gelden voor een quadbrommer
En weet wel waar ik naar moet kijken zo ongeveer, en deze komt van een ouder man af(40+)
Misschien had ik moeten vragen waar je op het fietspad moet rijden met een BROMMOBIEL, aangezien die ook exact als een quad met bromfietscertificaat bereden mag worden.
En logischerwijs past een quad(evenals de brommobiel) niet overal op het fietspad en/of tussen de paaltjes door.
Dus iemand die wel weet wat de officiele regeltjes ervoor zijn?
Voor zover ik weet mag een brommobiel ook niet eens overal op het brom,- fietspad, dus lijkt mij ook te gelden voor een quadbrommer
Als je een bromquad inderdaad mag zien als brommobiel met open carrosserie, dan mag hij niet op het fietspad maar enkel op de rijbaan:
https://vvn.nl/brommobiel
https://www.verkeerinbeeld.nl/de-brommo ... -op-de-weg
https://vvn.nl/brommobiel
https://www.verkeerinbeeld.nl/de-brommo ... -op-de-weg
Zelf op een brommer quad gereden.
Paaltjes pas je net tussen door > ik tenminste wel met een kymco mxu
En anders stuk je over de stoep
Je moet op het verplichte Brommer fiets pad rijden.
dus dit bord:
Voor brommobielen geld een andere regelgeving i.v.m breedte
En staan anders op kenteken (wel de zelfde kenteken vorm maar andere katogorie)
Paaltjes pas je net tussen door > ik tenminste wel met een kymco mxu
En anders stuk je over de stoep
Je moet op het verplichte Brommer fiets pad rijden.
dus dit bord:
Voor brommobielen geld een andere regelgeving i.v.m breedte
En staan anders op kenteken (wel de zelfde kenteken vorm maar andere katogorie)
-
- Toeschouwer
quads heb je ook in verschillende afmetingen, en het gedeelte open carosserie heeft hier ook totaal niks mee te maken, voor auto's met open dak gelden toch ook geen andere regels.....
En ga geen discussie beginnen over de ruimte tussen paaltjes, want die verschillen ook allemaal! Voorbeeld; bij beweegbaar opstakel die uit de grond omhoo/laag kunnen ben ik hier in de buurt ook met een verlaagde Golf 3 tussen paaltje obstakel door gereden wat ok onmogelijk zou moeten zijn, tot ik het ze op fimpje liet zien!
Dus los daarvan wat is nu de regel eigenlijk? 50/80km wegen mag je gewoon op de weg? Beetje zelfde idee als die grote landbouwvoertuigen die lijken op zo'n hill billy achtige monster trucks?
En ga geen discussie beginnen over de ruimte tussen paaltjes, want die verschillen ook allemaal! Voorbeeld; bij beweegbaar opstakel die uit de grond omhoo/laag kunnen ben ik hier in de buurt ook met een verlaagde Golf 3 tussen paaltje obstakel door gereden wat ok onmogelijk zou moeten zijn, tot ik het ze op fimpje liet zien!
Dus los daarvan wat is nu de regel eigenlijk? 50/80km wegen mag je gewoon op de weg? Beetje zelfde idee als die grote landbouwvoertuigen die lijken op zo'n hill billy achtige monster trucks?
Als er een brommer fiets pad is ben je verplicht daar te rijden!
Je volgt gewoon de regels van een brommer/scooter!
Landbouwvoertuigen kan je niet met een brommer vergelijken
Je volgt gewoon de regels van een brommer/scooter!
Landbouwvoertuigen kan je niet met een brommer vergelijken
Laatst gewijzigd door java op wo 02 sep, 2015 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is het antwoord nu 2 keer gegeven.
Waarom google je anders zelf niet even? Verdiep je zelf even in de regeltjes als je een forumlid die zelf op een bromquad heeft gereden niet wil geloven.
Waarom google je anders zelf niet even? Verdiep je zelf even in de regeltjes als je een forumlid die zelf op een bromquad heeft gereden niet wil geloven.
Re: RE: Re: BrommerQuad op weg of fietspad?
Volgens mij weet je zelf al precies hoe het zit dus vanwaar je vraag. Je valt onder de bromfietsen en dus moet jij die regels aanhouden. Zelfde met een snorfiets. Die word gezien als fiets en dus houd je daarmee de regels van de fietsen aan. Zo hou je met je bromquad de regels van de brommers aan en met je brommobiel de regels van de brommobielen. Brommobiel is overigens ook een ander rijbewijs.FreakerCore schreef:quads heb je ook in verschillende afmetingen, en het gedeelte open carosserie heeft hier ook totaal niks mee te maken, voor auto's met open dak gelden toch ook geen andere regels.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Een cabrio heeft een gesloten (omsloten) carrosserie en een quad heeft een open carrosserie.FreakerCore schreef:quads heb je ook in verschillende afmetingen, en het gedeelte open carosserie heeft hier ook totaal niks mee te maken, voor auto's met open dak gelden toch ook geen andere regels.....
Het gaat er enkel om in welke categorie je bromquad valt en dus welke verkeersregels er van toepassing zijn. Je gaf overigens zelf aan dat je beter naar de regels voor een brommobiel had kunnen vragen...
een brom quad heeft een uitzondering, deze moeten ten alle tijden op de weg rijden.
heb hier laats nog een stuk over gezien waar het aan te spraak kwam.
gr
heb hier laats nog een stuk over gezien waar het aan te spraak kwam.
gr
- Jason McCoy
- Quad GOD
En waar kunnen we dat vinden? Voor zover als ik kan vinden is een bromquad een brommer en een brommobiel heeft eigen regels. Een brommobiel heeft ook een eigen rijbewijs en een bromquad niet
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland