nieuw met een vraag
nieuw met een vraag
goeiemorgen middag avond
ben jonathan 26 uit damme
ik werk bij verhelst machines als service technieker
mn broer en ik hebben heel wat speelgoed staan om de gebuurs lastig te vallen
niet allemaal quads maar om een lijstje te maken
husq 510smr 2010
kawa kls 500
kawa kdx 250
zo een pit bike dingske
yamaha raptor 660
yamaha yfs 200 2takt (ben niet helemaal zeker van deze, we hebben er wel 2)
nu heeft de 660 een vastlopertje gehad, piston gebroken, heel wat vuiligheid door de blok dus, nu heb ik hem volledig open gesmeten en een 720 kit in gestoken, nu sukkel ik met die olie hoeveelheid, de blok draait heel goed, los vn een minim compressie verlies omdat er 1 klep wat lekt, maar hoe meet je nu die olie op een 660 raptor ? volgens de boek na een volledige revisie staat er 2,3 liter, maar dan meet ik nooit iets in dit reservoir dat voor de blok staat, nu heb ik alls gecontroleerd, overal olie, oliepomp werkt goed, duwt geen olie buiten, geen rook, wat doe ik verkeerd ? hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, ik zie iets over het ook denk ik
hier wat fotos vn de rivisie
ben jonathan 26 uit damme
ik werk bij verhelst machines als service technieker
mn broer en ik hebben heel wat speelgoed staan om de gebuurs lastig te vallen
niet allemaal quads maar om een lijstje te maken
husq 510smr 2010
kawa kls 500
kawa kdx 250
zo een pit bike dingske
yamaha raptor 660
yamaha yfs 200 2takt (ben niet helemaal zeker van deze, we hebben er wel 2)
nu heeft de 660 een vastlopertje gehad, piston gebroken, heel wat vuiligheid door de blok dus, nu heb ik hem volledig open gesmeten en een 720 kit in gestoken, nu sukkel ik met die olie hoeveelheid, de blok draait heel goed, los vn een minim compressie verlies omdat er 1 klep wat lekt, maar hoe meet je nu die olie op een 660 raptor ? volgens de boek na een volledige revisie staat er 2,3 liter, maar dan meet ik nooit iets in dit reservoir dat voor de blok staat, nu heb ik alls gecontroleerd, overal olie, oliepomp werkt goed, duwt geen olie buiten, geen rook, wat doe ik verkeerd ? hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, ik zie iets over het ook denk ik
hier wat fotos vn de rivisie
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw met een vraag
Ja je moet ook olie in dat reservoir gooien he
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: nieuw met een vraag
Maar niet meer dan 2,3 liter inderdaad. Ik heb het nog even nagelezen in de Service Manual maar zie niet direct wat je hier fout aan kunt doen. Interessante vraag.
Welkom op het forum trouwens!
Welkom op het forum trouwens!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw met een vraag
Je hebt lucht in je leidingen. Of de boel verkeerd aangesloten
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: nieuw met een vraag
heb dus de olie wel degelijk in het reservoir gegoten, olie loopt goed door de leidingen
en zoveel kan je daar nu toch niet verkeerd aansluiten ?
ik begrijp gewoon niet hoe je daar iets kan meten, die "stijgbuis" in het reservoir is tenslotte maar een gewoon opgerold gaasje waardoor de olie toch telkens naar de bodem van de blok zakt
ben ik dan verkeerd, dat je dit alleen kan aflezen met een draaiende blok ?
dus goed warm laten draaien, paar keer goed gas geven, uit zetten en dan aflezen ?
dan nog tekent hij met de 2,3L juist aan het puntje van het staafje
en zoveel kan je daar nu toch niet verkeerd aansluiten ?
ik begrijp gewoon niet hoe je daar iets kan meten, die "stijgbuis" in het reservoir is tenslotte maar een gewoon opgerold gaasje waardoor de olie toch telkens naar de bodem van de blok zakt
ben ik dan verkeerd, dat je dit alleen kan aflezen met een draaiende blok ?
dus goed warm laten draaien, paar keer goed gas geven, uit zetten en dan aflezen ?
dan nog tekent hij met de 2,3L juist aan het puntje van het staafje
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: nieuw met een vraag
Waarschijnlijk gaat je olie niet naar je cilinderkop. Je kunt de slang die vanaf de onderkant vam het tankje naar het blok loopt dicht knijpen zodat de olie omhoog Moet. Dacht dat het bij een 660 zo werkt tenminste. Op je cilinderkop zit een schroefje die als je die eruit haalt als de motor loopt er olie uit loopt. Zo kun je zien of er olie in je kop terrecht komt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: nieuw met een vraag
dus al ik goed begrijp heb je 2,3L olie in het reservoir gekapt motor laten draaien en nu is het reservoir leeg dus zou uw 2,3L olie volledig in uw blok moeten zitten. dan is er ergens een olie kanaal of leiding verstopt of de leiding van motorblok terug naar uw olie reservoir waardoor de olie niet terug in het reservoir kan lopen.
denk dat een 700 wel het zelfde is als de 660 op dat gebied en giet je normaal een deel direct in het blok en een deel in het reservoir, nu heb je alles in het reservoir gegoten wat nu ook niet de grootste ramp is alleen dat hem even droog gelopen heeft zeker na die revisie is alles kurk droog
denk dat een 700 wel het zelfde is als de 660 op dat gebied en giet je normaal een deel direct in het blok en een deel in het reservoir, nu heb je alles in het reservoir gegoten wat nu ook niet de grootste ramp is alleen dat hem even droog gelopen heeft zeker na die revisie is alles kurk droog
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: nieuw met een vraag
heb iedere leiding afzonderlijk losgemaakt om te kijken of er wel degelijk olie uit loopt, dat boutje bovenaan de cilinder heb ik ook gecontroleerd, komt ook olie uit
tis iets speciaals !
tis iets speciaals !