Beste Quadfanaten,
Bij het inveren van de voorwielen, veranderd de camber naar positief en is er zeer veel toespoor bij de Honda TRX450.
Dit komt omdat de stuurstangen in verhouding langer worden.
Hier onder een voorbeeld:
Ik heb hierover een aantal vragen:
1. Is dit alleen bij Honda's of hebben alle sport quads dit?
2. Heeft dit een reden, of is het gebrek aan ontwikkeling?
3. Er zijn bijv. Diversen race stuurstangen verbrijgbaar. Wat zijn de voordelen van zon race stuurstang tegenover een OEM stuurstang?
4. Is het iets wat je zou verbeteren zodat je bij het landen iets minder toespoor en camber naar neutraal krijgt?
En waarom wel of niet?
Groetuuuuh uit brabant
Veerweg + positieve camber = toespoor
- dirt-driver
- Quadfanaat
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 22 jul, 2008 21:24
Veerweg + positieve camber = toespoor
Power is nothing without controll
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Veerweg + positieve camber = toespoor
Welkom. Iedere sportquad heeft dat. Dat krijg je er ook niet uit. Op de foto is wel vrij extreem. Ik denk dat je spoor normaal al niet goed staat. Je spoor zou iets open moeten staan als je offroad rijd. Ik denk ook dat je veren niet goed staan afgesteld. Ze zouden een stukje harder mogen. Je quad moet namelijk niet zover inveren. Ik denk dat zowiezo je voorspanning veel te zacht staat. Je ingaande demping ook meteen een paar kliks harder zetten en dan weer proberen. Maar oo de foto staat je voorspanning op bijna minimaal. Ik denk dat je veren zelfs helemaal inveren totdat ze niet verder kunnen? Probleem zit in je veren en denk ik minder in je spoorstangen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- dirt-driver
- Quadfanaat
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 22 jul, 2008 21:24
Re: Veerweg + positieve camber = toespoor
Dit is niet mijn quad, maar een willekeurig voorbeeld.
Ik ben zelf de complete voor ophanging aan het aanpakken. Armen verbreden, demperhoek wijzingen (onder wat verder naar buiten) en spoor en camber opnieuw afstellen.
Bij mijn TRX is dit ook wel zo, maar niet zo erg als op de afbeelding
Dit viel me wel op. Mocht je zo landen dan zal hij nerveus worden en naar links of recht willen schieten.
Ik ben zelf de complete voor ophanging aan het aanpakken. Armen verbreden, demperhoek wijzingen (onder wat verder naar buiten) en spoor en camber opnieuw afstellen.
Bij mijn TRX is dit ook wel zo, maar niet zo erg als op de afbeelding
Dit viel me wel op. Mocht je zo landen dan zal hij nerveus worden en naar links of recht willen schieten.
Power is nothing without controll
Re: Veerweg + positieve camber = toespoor
Dat het spoort verandert komt vooral omdat je stuurstangen langer zijn dan je a-armen.
Je zou dit in theorie grotendeels kunnen oplossen. Maar dit lijkt me niet reëel vanwege het feit wat Jason net zei.
En ja alle sport quads hebben dit ( misschien een W-tec niet maar dat weet ik niet ) en je zult behoorlijk moet kunnen knutselen om dat eruit te halen.
En ja dan heb je dat allemaal gedaan, maar als je je veering en alles goed had afgesteld had je er waarschijnlijk niet veel van gemerkt
Je zou dit in theorie grotendeels kunnen oplossen. Maar dit lijkt me niet reëel vanwege het feit wat Jason net zei.
En ja alle sport quads hebben dit ( misschien een W-tec niet maar dat weet ik niet ) en je zult behoorlijk moet kunnen knutselen om dat eruit te halen.
En ja dan heb je dat allemaal gedaan, maar als je je veering en alles goed had afgesteld had je er waarschijnlijk niet veel van gemerkt