Ik ben Wim (27j) woon in België en heb zin om een quad aan te schaffen maar heb nog een wat vragen ivm wat mag/kan en wat niet. Heb al wat opzoekwerk gedaan via google ivm de belgische regels maar zit toch nog met wat vragen en onduidelijkheden. Hopelijk is er hier minstens één iemand die me wat duidelijkheid kan brengen. Zal alvast hier mijn vragen stellen.
stel: Een quad (yamaha grizzly) ingeschreven als "vierwieler met motor"
1. moet deze (jaarlijks) gekeurd worden?
2. mag deze ook over de openbare weg rijden met een aanhangwagen?
3. een 2de hands quad die inschreven was als landbouw voertuig kan ik deze overkopen en inschrijven als "vierwieler met motor"?
mvg
Wim
nieuw en een boel vragen
Re: nieuw en een boel vragen
Hallo en welkom.
Vraag 1,neen moet bij mijn weten niet gekeurd worden.
Vraag 2,Je moet kijken naar je papieren wat het maximum toegelaten gewicht is dat je mag trekken, kan verschillen van inschrijving als landbouwvoertuig of moto.
3, Ik vermoed dat een landbouwvoertuig niet kan omgezet worden naar motor. Daarvoor moet je eens informeren bij de dienst verkeer, geloof een gratis nummer eens Googlen.
Vraag 1,neen moet bij mijn weten niet gekeurd worden.
Vraag 2,Je moet kijken naar je papieren wat het maximum toegelaten gewicht is dat je mag trekken, kan verschillen van inschrijving als landbouwvoertuig of moto.
3, Ik vermoed dat een landbouwvoertuig niet kan omgezet worden naar motor. Daarvoor moet je eens informeren bij de dienst verkeer, geloof een gratis nummer eens Googlen.
Ab amicis honesta petamus.