Hallo allemaal,
Mijn naam is Robin, ik ben 26 jaar en woon in het rustige Achterhoek.
Ik heb nog geen quad maar ik hoop via dit forum een goed advies te krijgen voor de aanschaf ervan.
Mijn situatie is als volgt: ik woon 35 km van m'n werk af, alleen provinciale wegen. In 2018 ligt er ook een 2-baans 100 km/u weg tussen huis en werk. Ik heb nog nooit gereden op een quad maar ik voel me er erg tot aangetrokken door de lage vaste lasten en het ontbreken van een motorrijbewijs (geen zin om te halen). Ik heb wel ervaring met brommers, crossmotoren enz.
Het doel is een quad aan te schaffen voor dagelijks gebruik van 70km met uitzondering van slecht weer of tijdens de winter.
Mijn vraag is, wat voor quad is hier het beste geschikt voor?
Ik heb al heel wat uurtjes/dagen gelezen hier op het forum en kwam tot het volgende:
Barossa 250cc of soortgelijke quad zoals smc derbi enz. Dit puur als beginnersquad om het gevoel te leren kennen.
Daarna een raptor 700 omdat ik toch wel een beetje poweraddict ben (net als met auto's).
Is dit haalbaar in mijn situatie of kan ik toch beter m'n motorrijbewijs gaan halen?
Ik lees veel over slijtage met quads op hoge snelheden, gaat dat straks voor problemen geven op de nieuwe snelweg?
Ik zoek dus een quad die betrouwbaar is voor dagelijks gebruik en die niet elke 1000km gereviseerd moet worden.
Wat technische kennis is het geen probleem, ik reviseerde toentertijd mijn brommerblok elk half jaar.
Ik hoor graag wat jullie me aanraden.
Met vriendelijke groet,
Bennie Beunhaas
Ps. ik kan evt voor weinig een raptor met r6 blok overnemen maar dat is net iets te veel van het goede voor een beginner, hoewel ik die optie ook wel open wil houden als dat betrouwbaarder is.
Voorstellen Robin + vragen aanschaf quad
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 10 mar, 2016 02:51
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Voorstellen Robin + vragen aanschaf quad
Die met R6 blok kun je meteen vergeten. Daarmee ben je namelijk niet verzekerd. Dat is dus zowiezo niks voor woor werk.
Barossa etc leveren niet genoeg kracht voor provinciale weg, dan zitten ze constant op hun top en dat kost je je blok.
Een Raptor 700, LTZ400 etc zou mijn advies zijn
Barossa etc leveren niet genoeg kracht voor provinciale weg, dan zitten ze constant op hun top en dat kost je je blok.
Een Raptor 700, LTZ400 etc zou mijn advies zijn
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Voorstellen Robin + vragen aanschaf quad
Als je goedkoop wilt rijden dan kun je beter naar een Alto of Cuore kijken. Quads verbruiken doorgaans meer en onderhoud of reparaties kunnen soms best in de papieren lopen. Dat wil niet zeggen dat ik je geen quad aan wil bevelen, maar net als motorrijden is quadrijden niet automatisch goedkoop.
Een Barossa 250 heeft een hoge top dus lange overbrengingsverhouding, is op zich een prima quad waar je op een 80 km/h prima en redelijk comfortabel mee kunt komen. Die blokjes zijn niet stuk te krijgen. Wel is het frame vrij klein zijn ze vaak nogal gevoelig voor spoorvorming, zelf voelde ik me indertijd met een Barossa 250 niet super op mijn plek tussen vrachtwagens en dergelijke. Aan de andere kant kost zo'n ding geen drol en kun je er mooi ervaring mee op doen. Hou er ook rekening mee dat 140 km. per dag voor een beginnende rijder vrij intensief en best vermoeiend is. Misschien valt het je in de praktijk wel tegen.
Een Barossa 250 heeft een hoge top dus lange overbrengingsverhouding, is op zich een prima quad waar je op een 80 km/h prima en redelijk comfortabel mee kunt komen. Die blokjes zijn niet stuk te krijgen. Wel is het frame vrij klein zijn ze vaak nogal gevoelig voor spoorvorming, zelf voelde ik me indertijd met een Barossa 250 niet super op mijn plek tussen vrachtwagens en dergelijke. Aan de andere kant kost zo'n ding geen drol en kun je er mooi ervaring mee op doen. Hou er ook rekening mee dat 140 km. per dag voor een beginnende rijder vrij intensief en best vermoeiend is. Misschien valt het je in de praktijk wel tegen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700