dag iedereen
ik heb al meer dan 4 jaar lang een kymco 250 mxu zonder grote teschnische problemen mits een batery die plat is of verouderd is.
nu heb ik hem voor de eerste keer binnengedaan voor een onderhoudsbeurt op het einde van vorige zomer.
ik heb er deze zomer een nieuwe batery ingedaan en al enkele korte ritten kunnen maken
nu was ik donderdag een lange rit gaan doen met de quad maar onderweg viel hij stil ik kon hem toen nog even starten maar viel direct stil.
nu heb ik gemerkt dat de shoock niet zo soepel reageerde maar krijg hem niet meer gestart.
de schook blokeer af en toe maar functioneerd nog , de vering voel ik nog zitten.
ik krijg de quad niet aan de gang, als ik electronisch start gaat de startmotor rond maar slaat niet aan, ik heb een nieuwe bougie gestoken en deze vonkt ook, ik heb al de bougie uitgedraaid en daar benzine ingedaan en teruggestoken maar dan start hij ook niet, wat kan het zijn waar kan ik verder zoeken? de benzine loopt in de "carberateur" (is dat bakje dat direct onder de benzinetank zit als ik het niet mis heb) dus vandaaruit gaat het toch de motor in zit er niks anders tussen, ik ga ervan uit als ik benzine in de motor kap en de bougie terugsteek de motor toch even zal moeten aanslaan dus mis ik iets anders ofzo???
kymco mxu250 start niet meer
Re: kymco mxu250 start niet meer
p.s. nu wilt hij elektris ch niet meer starten het bakje wat bij de batery zit die in aktie schiet als je de schakelaar induwd klikt alleen, dit kan mischien door te weinig stroom zijn (hangt nu aan de lader en batery is niet vol) of het kan het begeven hebben en dat het probleem is ik weet niet als dat ding regelt als de vonken geleiktijdig met de piston werken of niet
Cabroteur schoon maken. Bij lange stilstand kunnen de sproeiers verstopt raken.
ik heb ervoor nog paar kleine ritjes gedaan kan die dan op een lange rit vuil in komen?
nu zit ik met probleem dat de relais wel klikt bij starten maar verder niks dus ben bang dat de starter kapot heb gemaakt met proberen
nu zit ik met probleem dat de relais wel klikt bij starten maar verder niks dus ben bang dat de starter kapot heb gemaakt met proberen
Kan zo maar dat hij is door gebrand. Zeker als je lang door start. Dan wordt hij te warm. Of hij zit vast soms wil dan een tikje met een hamer helpen op de motor.
Kan zo maar een vuiltje in de sproeier terecht zijn gekomen.
Kan zo maar een vuiltje in de sproeier terecht zijn gekomen.
en als die doorgebrand is? is dat een duur kosteplaatje?
ben erachter gekomen dat ik die starterrelais kapot heb gemaakt vermoedelijk, die klikt wel maar ik meet uit de bovenste contacten geen doorstroming meer als hij klikt en zo ook niks dus denk dat ik die kapot gekregen heb