trailtech vapor niet in te stellen
-
- Quadfanaat
trailtech vapor niet in te stellen
Hallo,
Ik heb een nieuwe trailtech vapor gekocht en deze vandaag netjes ingebouwd op mijn yamaha 660R
alleen ik heb 1 probleem namelijk dat alles wat ik instel wordt er niets van opgeslagen.
Voeding en massa is 100% in orde heb hem al eens gereset maar niets wil helpen.
als ik mijn wielomtrek en temperaturen instel en het hele menu door loop en vervolgens gelijk weer het instellingenmenu open
dan staat alles weer in de fabriekswaarde's. ook branden de 2 ledjes bovenin continu maar ik denk dat dat komt omdat de instellingen niet goed zijn.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb paar jaar geleden ook een vapor zelf ingebouwd op mijn toenmalige warrior maar die werkte perfect.
Ik heb een nieuwe trailtech vapor gekocht en deze vandaag netjes ingebouwd op mijn yamaha 660R
alleen ik heb 1 probleem namelijk dat alles wat ik instel wordt er niets van opgeslagen.
Voeding en massa is 100% in orde heb hem al eens gereset maar niets wil helpen.
als ik mijn wielomtrek en temperaturen instel en het hele menu door loop en vervolgens gelijk weer het instellingenmenu open
dan staat alles weer in de fabriekswaarde's. ook branden de 2 ledjes bovenin continu maar ik denk dat dat komt omdat de instellingen niet goed zijn.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb paar jaar geleden ook een vapor zelf ingebouwd op mijn toenmalige warrior maar die werkte perfect.
yamaha raptor 660R special edition 2005
-
- Quadfanaat
Re: trailtech vapor niet in te stellen
ja deze moet er in zitten want als ik de stroom eraf haal blijft hij werken, de instellingen houd hij gewoon niet vast meteen na alles instellen is hij alles weer kwijt
Probeer eens de linker en middenknop ingedrukt te houden, waarschijnlijk is stroom eraf geweest +massa moet je alle kabels (temp, kmh, rpm)
Opnieuw "aanleren"
Bij mij gaf hij ook steeds onwerkelijke waardes aan, 800+ etc
Dus net als de 3 knoppen voor menu de linker+midden even ingedrukt houden
Opnieuw "aanleren"
Bij mij gaf hij ook steeds onwerkelijke waardes aan, 800+ etc
Dus net als de 3 knoppen voor menu de linker+midden even ingedrukt houden
Kijk anders hier eens naar miss heb je er wat aan : http://gallery.trailtech.net/media/inst ... ctions.pdf
-
- Quadfanaat
Heb ik al gelezen, punt is dat als ik alle instellingen juist instel dat deze meteen weer gewist zijn.
als ik alle instellingen doorlopen heb gaat hij automatisch uit het menu dit is normaal maar als ik dan weer direct het menu open staat alles weer fout dus niets slaat hij op.
als ik alle instellingen doorlopen heb gaat hij automatisch uit het menu dit is normaal maar als ik dan weer direct het menu open staat alles weer fout dus niets slaat hij op.
Batterij miss leeg dan slaat hij ook niets op ?
-
- Quadfanaat
Nee batterij is ook niet leeg en zit er ook goed in want zonder 12v voeding werkt hij ook gewoon op de batterij.
De Vapor is nieuw dus ze hebben hem opgestuurd voor reparatie of vervanging.
De Vapor is nieuw dus ze hebben hem opgestuurd voor reparatie of vervanging.
-
- Quadfanaat
Update: probleem blijkt een software fout in een bepaalde reeks vapor tellers en dit schijnt door een speciale harde reset opgelost te kunnen worden(niet alleen het resetpinnetje achterop).
Dus probleem opgelost!
Nu nog op zoek naar een dashboard voor mijn raptor 660 alleen niet te vinden helaas.
Dus probleem opgelost!
Nu nog op zoek naar een dashboard voor mijn raptor 660 alleen niet te vinden helaas.
bedoel je deze ? http://www.quad-concurrent.nl/webshop/o ... or660.htmleric vermeer schreef:Update: probleem blijkt een software fout in een bepaalde reeks vapor tellers en dit schijnt door een speciale harde reset opgelost te kunnen worden(niet alleen het resetpinnetje achterop).
Dus probleem opgelost!
-
- Quadfanaat
Ja die bedoel ik! maar heb die gemaild maar die hebben ze niet meer helaas.
-
- Pro Quadrider
Kan je me uitleggen hoe je hem reset ik heb er hier nog 2 die dat ook hebben
-
- Quadfanaat
Press and hold all three buttons down for three seconds to enter the data setting mode. Once there using the mode button progress to the tire size. At the tire size enter 9110 using the left and right had buttons to increment the digits. Immediately after entering the new tire size press and hold the right hand button down for three second. This should move to a screen with ( 12HR or 24HR ) flashing on it. As soon as this is displayed you will want to hold down the right hand button again after about five seconds RESET will display on the screen. All you have to do is not press any of the buttons and then the unit will reset. Next all of the LCD segments will light up and then all you will have to do is press the mode button and you will be back at the main screen
-
- Pro Quadrider
Bedankt echt nooit geweten
-
- Pro Quadrider
perfect man mn teller doet het weer