INSTALLATIE INSTRUCTIES vertaling (durablue spoorverbreders)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

INSTALLATIE INSTRUCTIES vertaling (durablue spoorverbreders)

Bericht door Ivoman #7 »

Ik heb Durablue Wheel Spacers bestelt bij NoLimit. En op deze pagina staat de 'INSTALLATION INSTRUCTION' in engels.

Ik heb het proberen vertalen (via http://ets.freetranslation.com/) en bijgewerkt, maar soms is het me niet echt duidelijk.

Kan je voor me een zin of twee quoteren en verbeteren zodat ik beter versta wat ik moet doen & zeker geen fouten maak :roll:
Dat denk ik niet, maar toch!? :wink:

(goeie tips zijn ook welkom)


VERTAALDE TEKST:
(meeste staat goed vertaald, denk ik)(bedenk dat je ze zelf installeerd)

INSTALLATIE INSTRUCTIES voor Graph-Lite spacers

Het overzicht: Wiel spacers moeten onder samendrukking staan om goed te werken.
Het aandraaien van het wiel via de lug nuts genereert de samendrukking.
SPACERS ZULLEN VERZUIMEN ALS U DE GEPASTE SAMENDRUKKING NIET GENEREERT.


1> Hefboom de ATV zodat U de bouten kan losschroeven en het wiel verwijderen.

2> Verwijdert het wiel centrum(hub). Steunt het centrum rond het hoofd van de pers-in stud.
Tikt de stud met een hamer om de stud te verwijderen.

3> Herinstalleer het centrum(hub).
Indien uw spacers bout mouwen omvat(zien eruit als dunne buisjes),
glijdt u hen in het gat, verlaten door de verwijderde stud.
Indien zij te groot zijn om in het gat te passen, hebt u hen niet nodig.
Voeg de bout via de achterkant van het centrum(hub) in.
Installeer de spacer op de bouten. Installeer uw wiel en uitstekende lug nuts.
Hou alstublieft in gedachten dat de bout geen pers-in stud is. Er zal wat speling zijn in de bout.

4> De spacer zouden vloed(parrallel) moeten komen te staan met het centrum(hub).
Dit betekent geen ruimte tussen het centrum(hub) en spacer.
Indien je lug nuts gebruikt die "gesloten" zijn op één uiteinde, zorg er dan voor dat de lug nuts niet uit de bodem uit komen aan de top van de bout!
Dit zal een foute inpressie geven dat het wiel vast staat en dat de spacer onder samendrukking staat. (indien u met uw machine in deze conditie rijdt, zult U een schommeling en/of spacer/hardware mislukking ervaren).
In dit geval moet u de bout misschien verkorten of gebruik nuts die open zijn op beide einden.

5> Draai gelijkmatig tot 35-40 amerikaanse pond/ft aan, zoals u zou doen zonder spacers.
U zult het hoofd van de bout op de achterkant van het centrum moeten vasthouden als u de nut aanhaalt.
Gebruikt geen inslag sleutel. Zo voorkom je het stukgaan van de spacer.

6> Rijdt de ATV en controleert opnieuw de wiel strakheid.
Draai opnieuw aan als U dat noodzakelijk acht.
Laatst gewijzigd door Ivoman #7 op vr 17 mar, 2006 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
4fiddy

Bericht door 4fiddy »

er moeten wel uitvullers tussen de m10 bout en het nieuw onstane gat van de wieltap 12 mm zijn :D
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Heb je geen handleiding voor nodig, is kinderspel, op 10 min max gemonteerd
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Aaaah :D

Dan enkel nog een manier om m'n atv makelijk te liften. Bij m'n Honda XR deed ik dat met een oude oersterke basin die daar (omgedraait) perfect voor diende! :lol:

Zal wel lukken :)

Voor wie niet mee is met de post, deze foto
Afbeelding
;)
Plaats reactie