CVT+schakelen
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
CVT+schakelen
Hallokes,
Kan iemand mij zeggen of ik één van de remmen moet inschakelen alvorens te schakelen op de CVT van mijn Can Am (bijv. tussen P en H etch) of net niet??
De één zegt het zo, mijn handleiding zegt van wel...
thankx
Kan iemand mij zeggen of ik één van de remmen moet inschakelen alvorens te schakelen op de CVT van mijn Can Am (bijv. tussen P en H etch) of net niet??
De één zegt het zo, mijn handleiding zegt van wel...
thankx
Re: CVT+schakelen
Belangrijkste is dat je stil moet staan, zelf is me nooit opgevallen dat dit in de handleiding staat maar waarom niet?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: CVT+schakelen
omdat mijn leverancier expliciet zei 'niet de rem induwen, slecht voor je transmissie', net andersom als in handleiding? t zou handig zijn mocht ik er meer van weten zelf natuurlijk.Jazzy schreef:Belangrijkste is dat je stil moet staan, zelf is me nooit opgevallen dat dit in de handleiding staat maar waarom niet?
Kreeg hem deze morgen, bij contact uit ook niet P en in N, ook normaal?
mvg
Re: CVT+schakelen
Ik snap niet goed wat je leverancier daar mee bedoelt, zou niet weten waarom dat slecht voor je transmissie is. Maar als je leverancier iets adviseert wat precies het tegenovergestelde van het instructieboekje inhoudt dan zou ik die laatste gewoon aanhouden.
Het roept wel wat vragen op over de dealer. Oliedop niet goed vastgedraaid, problemen met de performance, raar advies over de CVT...
Het roept wel wat vragen op over de dealer. Oliedop niet goed vastgedraaid, problemen met de performance, raar advies over de CVT...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: CVT+schakelen
Bij welke dealer heb je de quad gekocht dan?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: CVT+schakelen
Jazzy schreef:Ik snap niet goed wat je leverancier daar mee bedoelt, zou niet weten waarom dat slecht voor je transmissie is. Maar als je leverancier iets adviseert wat precies het tegenovergestelde van het instructieboekje inhoudt dan zou ik die laatste gewoon aanhouden.
Het roept wel wat vragen op over de dealer. Oliedop niet goed vastgedraaid, problemen met de performance, raar advies over de CVT...
mss ben ik mis é of heb ik het misgehoord, ik vraag het liever aan jullie dan, jullie ervaring...
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: CVT+schakelen
Rem inknijpen hoeft niet bij een CanAm. Bij een TGB wel, anders zorgt de elektronica ervoor dat de motor afslaat. Erg vervelend systeem...
Als de quad niet in de versnelling of in de P wil moet je hem een heel klein stukje heen en weer duwen. Dan staan de tandjes van de tandwielen net tegenoverelkaar namelijk.
Als de quad niet in de versnelling of in de P wil moet je hem een heel klein stukje heen en weer duwen. Dan staan de tandjes van de tandwielen net tegenoverelkaar namelijk.
Re: CVT+schakelen
Staat wel in de handleiding:Paul Snip schreef:Rem inknijpen hoeft niet bij een CanAm.
Het voertuig moet gestopt worden en de remmen moeten ingeschakeld worden voor u een versnelling kiest.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: CVT+schakelen
idd.... Ik heb een beetje te weinig uitleg gevraagd me dunkt en heb nu de ene vraag na de andere...
@ Paul snip: Dus hoeft niet bij Can Am of mag niet? Is wel een groot verschil
Je zegt wat heen en weer bewegen, bedoel je de hendel of de quad wat 'bougeren'..
idd wat Jazzy zegt, staat letterlijk in de handleiding, er staat ook om bijv. de motor af te zetten met de noodstop ipv met de sleutel.....?
De tegenstrijdige info maakt het wat moeilijk voor mij als novice..
mvg
@ Paul snip: Dus hoeft niet bij Can Am of mag niet? Is wel een groot verschil
Je zegt wat heen en weer bewegen, bedoel je de hendel of de quad wat 'bougeren'..
idd wat Jazzy zegt, staat letterlijk in de handleiding, er staat ook om bijv. de motor af te zetten met de noodstop ipv met de sleutel.....?
De tegenstrijdige info maakt het wat moeilijk voor mij als novice..
mvg
Re: CVT+schakelen
Wiebelen met de quad, kan ook door het wat naar links en naar rechts te schudden. Dan niet al te veel druk op de hendel uitoefenen en hij valt er zo in.
Wat die andere vragen betreft, niet alles is even belangrijk. Voor het schakelen bijvoorbeeld kun je de rem vasthouden of loslaten, ik zou niet weten wat het verschil is. Zo lang je maar stil staat. Maar er gaat niet direct wat stuk als de dat verkeerd doet. Idem over de motor uitschakelen, ik ken (vrijwel) niemand die dat doet met de noodstop in plaats van de contactsleutel. Ik zou ook niet weten wat de overweging is voor het advies om dat met de noodschakelaar te doen.
Wat die andere vragen betreft, niet alles is even belangrijk. Voor het schakelen bijvoorbeeld kun je de rem vasthouden of loslaten, ik zou niet weten wat het verschil is. Zo lang je maar stil staat. Maar er gaat niet direct wat stuk als de dat verkeerd doet. Idem over de motor uitschakelen, ik ken (vrijwel) niemand die dat doet met de noodstop in plaats van de contactsleutel. Ik zou ook niet weten wat de overweging is voor het advies om dat met de noodschakelaar te doen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: CVT+schakelen
Hey Jazzy,Jazzy schreef:Wiebelen met de quad, kan ook door het wat naar links en naar rechts te schudden. Dan niet al te veel druk op de hendel uitoefenen en hij valt er zo in.
Wat die andere vragen betreft, niet alles is even belangrijk. Voor het schakelen bijvoorbeeld kun je de rem vasthouden of loslaten, ik zou niet weten wat het verschil is. Zo lang je maar stil staat. Maar er gaat niet direct wat stuk als de dat verkeerd doet. Idem over de motor uitschakelen, ik ken (vrijwel) niemand die dat doet met de noodstop in plaats van de contactsleutel. Ik zou ook niet weten wat de overweging is voor het advies om dat met de noodschakelaar te doen.
thx vo je reactie. Het is mijn eerste quad, ik heb ook meteen gepoogd om meteen een deftige (en nieuwe) aan te schaffen en wil dan idd niet de kans lopen om iets kapot te maken. Ik heb bij de aflevering héél weinig info gekregen, te weinig zo blijkt en daarom heb ik er mijn handleiding bij genomen. Hierbij stel ik vast, zoals je kan lezen, dat ik heel wat dingen lees die men mij 'anders' heeft verteld, idem ivm de noodknop... Ik zeg maar wat ik lees hé. Als je het contact uitdoet met de sleutel dan werkt de elektronica nog wat door (klopt, display is nog opgelicht) en ook de koeling van de motor begint opeens te draaien (verschoot mij bult de eerste keer, wist dat ook niet). Met de noodstopknop zoals in de handleiding zou de electronica meteen worden uitgeschakeld.
Nu soit, ik bericht de verdeler ook constant over de zaken die ik ervaar, hij antwoord ook meteen en morgen ga ik alles nog es op punt laten zetten (oa vermogen open zetten) en alle issues vragen aan hem. Waarom dat begrensd is van mij en van andere blijkbaar niet, dat weet ik niet. In de handleiding staat er wel zoiets als dat de motor niet optimaal loopt de eerste kms... Fingers Crossed
Soit het is idd mijn voornaamste zorg om geen schade toe te brengen door onkunde en onwetendheid.
grtz
Re: CVT+schakelen
Ik begrijp je vragen. Hoop dat de dealer je puntjes morgen op kan lossen zodat je lekker van de quad kunt gaan genieten, want daar heb je hem toch voor. ![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: do 16 jun, 2016 17:16
Re: CVT+schakelen
idd en indien niet dan hoop ik via dit forum veel te weten te komen.. bijv. waarom begrensd en is het dit wel überhaupt want hij loopt zelfs de snelheid niet die op het techn rapport van de invoerder staat...Jazzy schreef:Ik begrijp je vragen. Hoop dat de dealer je puntjes morgen op kan lossen zodat je lekker van de quad kunt gaan genieten, want daar heb je hem toch voor.
Re: CVT+schakelen
Zorg dat je dealer dat morgen gewoon even duidelijk uit legt, maakt niet uit hoe technisch het is want ze moeten het gewoon uit kunnen leggen in termen die iedereen begrijpt. Dus gewoon doorvragen als ze vaag blijven. Al was het alleen al omdat wij nieuwsgierig zijn en het graag willen weten. ![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: CVT+schakelen
Ligt allemaal ook aan het gebruik. Hoge of lage gebruik ik zelf maar zelf, doe eigenlijk alles in hoog. 4x4 inschakelen hoor je ook stilstaand te doen. Maar al rijdend gaat dat ook prima. Zou het alleen niet volgas en onder zware belasting doen. Maar als je rustig rijd werkt het prima
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland