Ik ben nieuw op dit forum.
Rij nu een half jaar op een Yamaha raptor 700R SE 2015.
Heb er al het een en ander aan gedaan, maar heb een paar vragen over verlagingsveren.
Is het makelijk om je quad te verlagen/verhogen?
Standaard zou ik dan verlaagd willen rijden (voor de wegligging). Maar ik ben er ook mee van plan om nog te crossen is de quad dan weer snel/makelijk te verhogen naar ze standaard hoogte?
En als die op standaard hoogte is ingesteld valt er dan goed mee te crossen of zijn de veren dan heel stug?
Ik rij 90% op de weg vandaar dat ik wil verlagen (nogmaals voor de wegligging). Ik rij niet op crossbanen maar meer bospaden of langs wegen als ik aan 't crossen ben.
Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is wat ik bedoel, bedankt alvast.
Verlagingsveren
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Verlagingsveren
Verlagen is negatief voor de wegligging. Een 700 op standaardhoogte rijd stabieler als een verlaagde. Er zijn geen veren die je even omzet van cros naar baan. Je hebt dan t beste 2 sets veren nodig. En dan komt t volgende. Als je wisselt in hoogte moet je ook je spoor afstellen. Je bent dus altijd minimaal een half uur tot een uur aan het sleutelen
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Verlagingsveren
Oké, bedankt voor de snelle en duidelijke reactie, dan blijf ik lekker zo rondrijden, scheelt ook weer geld