smc captain 300 loopt erg slecht

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
patrickdonders
Toeschouwer
Toeschouwer

smc captain 300 loopt erg slecht

Bericht door patrickdonders »

hallo,

ik heb sinds 3 jaar deze quad en eigenlijk nooit problemen gehad maar de laatste tijd loopt hij erg slecht.
start moeilijk heeft geen vermogen valt uit als ik gas geef en komt niet op toeren verder poft de uitlaat ook.
als ik hem toch op tempratuur krijg gaat het weg en dan is er niks aan de hand maar dit duurt zeker 10 min maar soms blijft hij ook slecht lopen als hij warm is.
nu heb ik de bougies vervangen dit maakte wel verschil maar het was nog niet opgelost ook heb ik de carburateur schoon gemaakt en toen was het eigenlijk goed.
totdat het weer slecht werd na 2 keer rijden toen heb ik de carburateur weer schoon gemaakt en een filter tussen de tank en carburateur gezet ook heb ik een filter aan de ontluchtings slang van de tankdop gezet zodat die geen stof aan zuigt.
en weer ging het maar even goed.
ik heb verschillende mensen gesproken hier over zonder een duidelijk antwoord te krijgen, er was er een ik geloof boven uit nederland die me zei dat ik de carburateur moet vervangen voor een andere omdat mijn quad van 2008 is en daar zou een slechte carburateur op zitten.
in mijn ogen is een carburateur toch gewoon of goed of slecht en niet pas slecht na 5000 km.
de quad heeft nu 5005 km gelopen.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor me word er langzaam toch een beetje gek van.

groet,

patrick
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: smc captain 300 loopt erg slecht

Bericht door banshee03 »

onsteking & cdi beiden controleren.

je cabarateur is niet kapot als hij soms goed loopt dan spreekt bovenstaande veel meer na de problemen, steek er maar eens een andere cdi op wel van hetzelfde type!
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: smc captain 300 loopt erg slecht

Bericht door mafdaf »

Mijn barossa heeft twee carbs en had ook een dergelijk probleem. Bleek een van de carbs een veertje verloren te zijn waardoor de chokeklep niet dicht ging. Dus liep hij zeer slecht als hij koud was. Kan me voorstellen dat als je 1 carb hebt dat het nog veel slechter loopt als je choke open blijft staan.
Barossa Cheetah 250cc
Plaats reactie