kawazaki kfx450

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
yamazaki
Toeschouwer
Toeschouwer

kawazaki kfx450

Bericht door yamazaki »

Hallo
Mijn quad een kfx450 van 2008
Deze stottert bij hoge toeren krijgt warm en by uitschakelen en onmiddellijk opnieuw aanzetten is er geen probleem maar vanaf de hoge toeren doet deze het opnieuw.
Is dit beginnen doen sinds ik hem ingang heb getrokken :|
Iemand die weet wat ik hieraan kan doen
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: kawazaki kfx450

Bericht door banshee03 »

zouw je ook algemeen beschaafd nederlands kunnen spreken a.u.b?
zodat we je begrijpen.....

Is dit beginnen doen sinds ik hem ingang heb getrokken, je mag me nog eens vertellen wat je met deze zin bedoeld
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

heeft zijn quad in gang getrokken => een ander voertuig ervoor gehangen en vooruit laten trekken en zijn koppeling gelost in de hoop dat zijn quad in gang ging 9/10 lukt het wel op deze manier :p

met uw quad in gang te trekken is niks mis mee, maar de reden waarom hij niet op een normale manier start is de oorzaak.
mijn eerste gedacht was carburator vuil waardoor hij minder brandstof krijgt en eigenlijk te arm loopt en heet loopt maar bij nader onderzoek blijkt KFX450 een injectie te zijn :oops:

nu kan het ook wel zijn dat uw injectie niet juist afgesteld is, is het nog de originele uitlaat en luchtfilter als deze aangepast worden moet uw injectie namelijk ook aangepast worden. nu word het in veel gevallen niet gedaan ten eerste uit onwetendheid of de kostprijs van powercommander en testbank afstelling :roll:
wat op langer termijn stukken veroorzaakt zoals kleppen verbranden, hoger slijtage van de cilinder enz

ik raad een compressie test aan zodat je een gedacht hebt over de staat van uw piston of kleppen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
yamazaki
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door yamazaki »

yamahakoppel schreef:heeft zijn quad in gang getrokken => een ander voertuig ervoor gehangen en vooruit laten trekken en zijn koppeling gelost in de hoop dat zijn quad in gang ging 9/10 lukt het wel op deze manier :p

met uw quad in gang te trekken is niks mis mee, maar de reden waarom hij niet op een normale manier start is de oorzaak.
mijn eerste gedacht was carburator vuil waardoor hij minder brandstof krijgt en eigenlijk te arm loopt en heet loopt maar bij nader onderzoek blijkt KFX450 een injectie te zijn :oops:

nu kan het ook wel zijn dat uw injectie niet juist afgesteld is, is het nog de originele uitlaat en luchtfilter als deze aangepast worden moet uw injectie namelijk ook aangepast worden. nu word het in veel gevallen niet gedaan ten eerste uit onwetendheid of de kostprijs van powercommander en testbank afstelling :roll:
wat op langer termijn stukken veroorzaakt zoals kleppen verbranden, hoger slijtage van de cilinder enz

ik raad een compressie test aan zodat je een gedacht hebt over de staat van uw piston of kleppen

Oke dat zal ik eens bekijken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
:D
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door banshee03 »

ik wil er nog een stukje aan toevoegen ivm warmlopen, gezien je een 450 hebt nooit langer dan 15sec laten lopen voor het stoplicht etc, schakel hem uit omdat 450ers nu eenmaal snel warm lopen, in de koudere periode gebeurd dit niet zo snel maar met de warmere dagen juist wel snel :wink:

niet vergeten voor komende zomer.

wellicht wist je het al,maar het even zeggen kan nooit kwaad
Plaats reactie