Hallo,
Naast mijn ketting + tandwielen topic maak ik hierbij een ander topic aan om de vragen gescheiden te houden.
Ik heb sinds kort een Yamaha Banshee gekocht waarbij de eigenaar een mooi 'excuses' had voor de verlichting die niet werkte. Deze had hij namelijk uitgezet omdat ze 's avonds vaak door het bos reden wat niet mocht en dus niet op te vallen. Apart verhaal want hoe kun je dan überhaupt wat zien zou je zeggen. Anyway, ik maakte me er niet heel erg druk om aangezien de Banshee er verder prima uitzag, het zou namelijk gaan om een stekkertje wat hij losgemaakt had.
Nu heb ik vandaag de kappen eraf gehaald om eens te kijken hoe en wat maar ik zie geen stekkertjes die ik in elkaar kan steken maar wel wat weggestoken draadjes die afgeknipt zijn. Die verlichting zal dus waarschijnlijk nooit gewerkt hebben waar ik verder geen probleem van maak maar het zelf wel graag wil repareren.
Zijn er schema's beschikbaar waar ik deze bedrading op een goede manier inzichtelijk kan maken? Uiteraard zijn eventuele tekstuele tips natuurlijk ook welkom!
Groet,
Nick
Lichtschema voor Yamaha Banshee
-
- Easy Quadrider
Re: Lichtschema voor Yamaha Banshee
Ik weet niet of er echt een schema van is...
Verder is het niet zeker aangezien de leeftijd dat de kleurencode s nig correct zouden zijn
Multimeter nemen en uitmeten en van begin af uitmeten en noteren en zelf schema maken zal het makkelijkste zijn denk ik
Verder is het niet zeker aangezien de leeftijd dat de kleurencode s nig correct zouden zijn
Multimeter nemen en uitmeten en van begin af uitmeten en noteren en zelf schema maken zal het makkelijkste zijn denk ik
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Je moet de gele draad die van je blok af komt hebben
Alleen moet er wel een gelijkrichter aan gezet worden anders branden je lampen de eerste keer dat je gas geeft
Normaal gezien zit er een alu kleurig kastje naast je cdi
Met een blauwe draad
Deze moet worden verbonden met geel
En er moet een massa draad onder de een boutje waar het kastje mee vast zit
De gele kan je via een schakelaar of direct op je lamp aansluiten
Alleen moet er wel een gelijkrichter aan gezet worden anders branden je lampen de eerste keer dat je gas geeft
Met een blauwe draad
never drive faster then your angel can fly
Er zit inderdaad een alu kleurig kastje naast de cdi met een massa draad op het frame. Ik zal vandaag eens foto's maken om de situatie wat beter voor te stellen. Erg bedankt voor de reacties tot nu toe.mx jake schreef:Je moet de gele draad die van je blok af komt hebben
Met een blauwe draad