problemen met schakelen yamaha raptor 660r
problemen met schakelen yamaha raptor 660r
goedendag iedereen,
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik begrijp er niks meer van.
Toen ik mijn yamaha raptor 660r kocht 2dehands had hij een bouwjaar van 2007 dit waarschijnlijk dat hij later op kenteken is gezet.
Toen pakte hij soms de achteruit niet echt goed en moest je de koppeling een beetje loslaten en dan schoot hij in zijn achteruit.
later na aantal maanden te hebben gereden werd in zijn achteruit echt moeilijker.
Dan moest je echt paar keer naar beneden trappen en draaien voordat hij hem pakte.
nu..... pakt hij bijna de achteruit niet meer en bij terug schakelen blijft hij vaak in zijn 3de versnelling hangen en komt hij niet meer in zijn 2 of 1ste echt heel moeilijk.
en dan daarna pakt hij hem weer wel en dan weer niet.
Daarna andere keer bij terug schakelen blijft hij weer hangen in zijn 2de versnelling en wilt hij weer niet naar zijn 1ste.
Dit is echt heel frustrerend.
Eerste wat ik meteen dacht is kopelingsplaten zijn versleten.
Dus ik een racekoppeling set gekocht van moose racing speciaal voor de raptor 660r 180euries.
Vriend van mij blok losgehaald en gekeken ja kopelingsplaten verbrand/versleten.
Dus nieuwe ingedaan met moeite omdat een bout precies achter het frame zat.
Nieuwe olie en koelvloestof in gedaan.
Gestart dit ging en stationair laten draaien en weer uit gedaan.
Later probeerde ik hem te starten in de avond en dit ging echt moeilijk en hij starten niet
1 dag laten staan en in de middag weer gestart en hij sloeg meteen aan.(heel raar dit deed hij voorheen niet)
vervolgens een stuk gereden en conclusie is het zelfde gebleven.
koppeling is iets zwaarder geworden maar nog steeds terug schakel problemen en in zijn achteruit doet hij helemaal niet meer.
Heben hier meer mensen last van want ik kan niks vinden en hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Want ik weet echt niet wat er fout gaat.
alvast bedankt.
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik begrijp er niks meer van.
Toen ik mijn yamaha raptor 660r kocht 2dehands had hij een bouwjaar van 2007 dit waarschijnlijk dat hij later op kenteken is gezet.
Toen pakte hij soms de achteruit niet echt goed en moest je de koppeling een beetje loslaten en dan schoot hij in zijn achteruit.
later na aantal maanden te hebben gereden werd in zijn achteruit echt moeilijker.
Dan moest je echt paar keer naar beneden trappen en draaien voordat hij hem pakte.
nu..... pakt hij bijna de achteruit niet meer en bij terug schakelen blijft hij vaak in zijn 3de versnelling hangen en komt hij niet meer in zijn 2 of 1ste echt heel moeilijk.
en dan daarna pakt hij hem weer wel en dan weer niet.
Daarna andere keer bij terug schakelen blijft hij weer hangen in zijn 2de versnelling en wilt hij weer niet naar zijn 1ste.
Dit is echt heel frustrerend.
Eerste wat ik meteen dacht is kopelingsplaten zijn versleten.
Dus ik een racekoppeling set gekocht van moose racing speciaal voor de raptor 660r 180euries.
Vriend van mij blok losgehaald en gekeken ja kopelingsplaten verbrand/versleten.
Dus nieuwe ingedaan met moeite omdat een bout precies achter het frame zat.
Nieuwe olie en koelvloestof in gedaan.
Gestart dit ging en stationair laten draaien en weer uit gedaan.
Later probeerde ik hem te starten in de avond en dit ging echt moeilijk en hij starten niet
1 dag laten staan en in de middag weer gestart en hij sloeg meteen aan.(heel raar dit deed hij voorheen niet)
vervolgens een stuk gereden en conclusie is het zelfde gebleven.
koppeling is iets zwaarder geworden maar nog steeds terug schakel problemen en in zijn achteruit doet hij helemaal niet meer.
Heben hier meer mensen last van want ik kan niks vinden en hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.
Want ik weet echt niet wat er fout gaat.
alvast bedankt.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
Welke olie heb je gebruikt is mischien je koppelinghuis versleten?
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
10w40bonzaiking schreef:Welke olie heb je gebruikt is mischien je koppelinghuis versleten?
en koppelinghuis zag er niet versleten uit
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
Ga er maar van uit dat je een probleem hebt met de versnellingsbak, kromme schakelvorken of versleten tandwielen.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
denk ook de schakelvork krom is een kwaaltje van de 660
hem uit frustratie in versnelling stampen is zeker niet bevorderend maar ken de frustraties wel
10w40 voor natte koppeling, dus niet de gewone 10w40 gelijk in uw auto zijn er veel die die fout maken
hem uit frustratie in versnelling stampen is zeker niet bevorderend maar ken de frustraties wel
10w40 voor natte koppeling, dus niet de gewone 10w40 gelijk in uw auto zijn er veel die die fout maken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
ja gedaan, maar schakelvork nieuwe is dat duur?yamahakoppel schreef:denk ook de schakelvork krom is een kwaaltje van de 660
hem uit frustratie in versnelling stampen is zeker niet bevorderend maar ken de frustraties wel
10w40 voor natte koppeling, dus niet de gewone 10w40 gelijk in uw auto zijn er veel die die fout maken
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
Probleem is meer dat je je blok open moet halen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
blok open, nieuw dichtingen, nieuw lagers, eigenlijk best een revisie geven dus. want de meeste 660's drinken ook olie gelijk benzine, mijn oude 660 verbruikte 1L olie op 1 tank benzine
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
dus nieuwe schakelvork, lagers bestellen blok open maken en alle dichtingen halen.yamahakoppel schreef:blok open, nieuw dichtingen, nieuw lagers, eigenlijk best een revisie geven dus. want de meeste 660's drinken ook olie gelijk benzine, mijn oude 660 verbruikte 1L olie op 1 tank benzine
en dit zal het probleem oplossen?
waar kan ik die dingen het beste en goedkoop bestellen.
Want tot nu toe ken ik alleen quadtuning nl, quadonderdelen.nl en hetquadhuis.nl
p.s. of ik moet echt iemand anders laten kijken naar die koppelhuis hoop het niet want ik zag dat ik dan al ruim 250 euro kwijt ben
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
Quadwinkel in Barneveld.
Als je al schrikt van 250 euro... XD
Als je al schrikt van 250 euro... XD
_____________________________
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40
Re: problemen met schakelen yamaha raptor 660r
Zal idd schakelvork zijn dan,tandwielen die verslijten moet je echt veel km's gedaan hebben.
maar als de vork krom is werken de tandwielen elkaar tegen met als gevolg....
En ik zou eerst blok open halen voor je allerlei besteld.
Het is te zot van onderdelen te bestellen als het niet nodig is.
maar als de vork krom is werken de tandwielen elkaar tegen met als gevolg....
En ik zou eerst blok open halen voor je allerlei besteld.
Het is te zot van onderdelen te bestellen als het niet nodig is.
* yamaha wolverine 450 4x4 *