Eindelijk voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
nickon
Quadrider
Quadrider

Eindelijk voorstellen

Bericht door nickon »

Ik denk niet dat ik me ooit hier heb voorgesteld :oops: Zit al bijna 10 jaar op het forum en droom er al even lang van om eigenaar te zijn van mijn eigen quad! Ik heb hier al mooie dingen zien passeren gedurende die tijd, maar nooit veel zelf gepost, zeker niet de laatste jaren (meer een toeschouwer geweest) :)

Ik ben van Limburg (België) en intussen 28 jaar, afgestudeerd, eigen huis gebouwd en eindelijk heb ik wat tijd en ruimte gevonden om mijn allereerste quad aan te schaffen! :applaus: Een gepast moment om mij even deftig voor te stellen op het forum dus!

Ik heb lange tijd getwijfeld tussen 3 types, maar onlangs de knoop doorgehakt en uiteindelijk gegaan voor een Yamaha Banshee! Heftig ding als eerste quad natuurlijk, maar heb wel plaats om er eerst mee te leren rijden vooraleer ik ermee op de baan ga.

Voorlopig draait ze, maar ze kan wel eens een grondige opfrisbeurt gebruiken :) Voor degene die geïnteresseerd zijn en alles willen volgen en/of mij willen bijstaan met goede raad, hou zeker het "Sport Tuning projecten" forum in de gaten. Er zal daar binnenkort wel eens een topic opduiken :crosser:

Groeten,
Nick

Yamaha YFZ350 BansheeStock
joshuawervik
Quadrider
Quadrider

Re: Eindelijk voorstellen

Bericht door joshuawervik »

Heej welkom heb je foto van jou banshee ben zelf ook bezig met mij banshee volledig opnieuw te maken
banshee
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Nou ja, alsnog welkom dan maar! :) Foto's inderdaad!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door michelpet »

leuk een bouw verslag van z naar a en weer naar z of wel uit elkaar en weer in elkaar als nieuw.
let niet op me taal ben woord blind aub.
banshee03
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door banshee03 »

welkom,mijn banshee heb ik ook gekocht 3 weken bereden :lol:
en toen begon het,wouw wat kleine aanpassingen doen,maar het liep uit de hand en heb nu een compleet niewe banshee opgebouwd maar dan ook echt alles van binnen en buiten erop en eronder.

zal binnekort wat fotos droppen in me topic en filmpje ook.

ps de investering is geen verloren inverstering in een banshee,ze worden alleen maar unieker en meer waard houw em in eren.

in nederland vind je zowat geen 1 meer

greetz
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

Bedankt allemaal! Een banshee blijft een mytisch beestje natuurlijk en ben blij met mijn keuze :) @banshee03, ben altijd benieuwd naar fraaie banshees, dus nieuwe foto's en filmpjes vallen bij mij altijd in de smaak :bier:

Wat betreft mijn banshee, die moet nog fraai worden :D maar altijd wel leuk om te zien van waar hij kwam. Dus zal binnenkort zeker eens wat foto's posten van hoe hij er nu bij staat.

nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

Vandaag op bezoek geweest bij m'n quad en even enkele foto's genomen. Hij staat momenteel namelijk bij m'n pa en heb er nog niet veel van kunnen genieten (druk druk).

Maar intussen is de garage poort van onze eigen woning ook in orde dus kan hij binnenkort bij mij in de kelder komen te staan!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

louisraaijmakers
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door louisraaijmakers »

zeer vet! nog redelijk origneel zoals te zien?
is zeker wat moois van te maken!
heb: Smc, Barossa 250 2004 project nl kent, Raptor 660 2002 nl kent
nickon
Quadrider
Quadrider

Bericht door nickon »

Klopt, hij staat er voor zover ik weet volledig stock bij. Eerste zaken die ik wil doen zijn:

1) Haar eens een deftige opfris- en kuisbeurt geven. Op sommige plaatsen is er ook oppervlakkige roest die ik er graag vanaf zou willen. Zullen zien hoe proper ik ze krijg zonder volledig demontage.

2) Reviseren / nieuwe remklauw en remblokjes achteraan. Remblokjes zijn volledig weg en er is een inbus afgebroken in de remklauw.

3) Nieuwe lagers. Voorste wiel lagers zit blijkbaar veel speling op. Denk dat deze shee nooit het onderhoud heeft gehad dat ze verdient en ik denk eraan meteen alle lagers te vervangen.

4) Carburator lek oplossen. Op zijn minst de linkse carburator lekt brandstof via het overloop slangetje, vermoedelijk door de vlotter die vast zit of niet goed is afgesteld. De carburators eraf halen en reviseren staat ook op het menu. Eerste meer ingrijpende verandering en hoop dat dit meevalt want heb nog niet veel kaas gegeten van carburators afstellen (sleutelen aan een motor in het algemeen) maar met de juiste instructies / informafie en dosis gezond verstand zou dit moeten lukken.

5) ... Ongetwijfeld nog meer dingen. Wanneer ik in gang geschoten ben start ik wel even een build thread :)

Plaats reactie