Weer even geleden intussen!
De dag dat ik de nummerplaat ontving, meteen gemonteerd en ritje maken

Hele namiddag weg geweest en toen op de terugrit naar huis was het plotseling prijs, hij ging niet meer hoger dan pakweg 2000 toeren... Na wat opzoekwerk herleidt naar het TORS systeem.
Na eerder de rubberdichting van de remzuiger te hebben beschadigd, intussen een rebuild kitje op de achterrem gegooid, nieuwe remblokjes geïnstalleerd en de parkeerrem eraf gegooid. Ook het elektronisch contact naar de CDI hiervan losgekoppeld.
De carburators werden ook bevrijd van het TORS systeem m.b.v. een TORS eliminator kit van Moose waardoor de schuiven nu rechtstreeks aan de gaskabel hangen. Ook de idle instelling van de carburator verschuift hierdoor van het TORS systeem naar de carburator zelf. Hierin werd een gat geboord en getapt waar nu een idle schroefje komt te zitten. Beide carburators ook een grondige kuisbeurt gegeven, revisie kitje gestoken en de floats opnieuw afgesteld. Erna synchroniseren op idle (5kg / u) en op hoger toerental (10kg / u) met behulp van een carb sync tool.
Vroeger durfde hij stationair nog wel eens stilvallen maar hij draait nu (zelfs koud) mooi rond. De nieuwe main jets van de carburator rebuild kit zitten merkbaar vaster dan de oude (waarvan de rubber dichting al wat had geleden). Hierdoor is ook meteen het lekken van brandstof vanuit de float bowls opgelost.
Nu deze problemen van de baan zijn heb ik intussen al wat meer kilometers

en weer wat andere problemen opgemerkt

Volgende zaken die ik wil aanpakken zijn:
- Het koelingssysteem
- De actuator
- Een kilometerteller

- Case saver installeren
- Algemeen onderhoud