Ondertussen is het al van februari geleden dat ik me hier had ingeschreven.
De bedoeling was om de quad van m'n pa te herstellen na jaren stilstand.
Mijn gewoonlijke ik, heeft dit natuurlijk weer uitgesteld (ik ben echt een uitsteller, zucht...)
Vorige week toch tegen mezelf gezegd dat het genoeg was. Naar de plaatselijke doe-het-zelf geweest voor rekken in m'n garage, garage uitgekuist en alles mooi en proper gereed gebracht.
Het doel is eigenlijk vrij ver en groot. Het gaat me zowel om het op orde stellen van de quad, als gewoon lekker bezig zijn en veel bijleren van motoren. Ik heb een matige kennis van auto's, maar absoluut geen van motors en quads. Dus ja, er zal wel eens wat fout gaan, en ik zal wel eens wat moeten vragen.

Maar zoals ik al zei, het doel is groot. Alles demonteren, alles leren kennen, alles vervangen wat vervangen moet worden, alles herspuiten, en elektronica volledig herdoen. Met dat laatste hebben verschillende garages en kennissen met "ervaring" zicht laten gaan, waardoor dat echt een warboel is. Heel veel klemmetjes en dergelijke, waar het eigenlijk gewoon gesoldeerd zou moeten zijn. Qua elektronica heb ik eigenlijk wel schrik, want ik ken daar niets van. Maar met tijd en boterhammen komt dat wel.
De Warrior staat nu al zonder alle kunststofonderdelen. Benzinetank gedemonteerd en geleegd. Benzine zag er op zich nog proper uit, maar voor dat tientje ga ik het niet riskeren.
Ik probeer zo snel mogelijk wat foto's te voorzien. Momenteel bezig met een zoektocht naar wat deftig materiaal voor klepspeling te regelen.
Op het verlanglijstje:
- Rondbektang
- Voelermaat
- Momentschroevendraaier + 2 momentsleutels (totaal 1 - 100Nm)
- Griptang
Die laatste heb ik al even moeten lenen omdat een inbusbout van de inlaatklep cover volledig vast zat, met de passende hexsleutel heb ik de kop dolgedraaid. Daarna geprobeerd met torqsleutel, maar ook die dolgedraaid. Dan maar de griptang, en zelfs die was op het nippertje. Maar beide klepcovers heb ik er uiteindelijk toch afgekregen.
Momenteel staat m'n gedacht hoofdzakelijk op Bahco, eventueel Gedore (maar duurder). Voor die momentschroevendraaier Wiha TorqueVario.
Voor de te dure gereedschappen van Bahco & Gedore vertrouw ik ook nog wel op Teng Tools & Kraftwerk.
Hopelijk tegen vrijdag alles binnen, dan kan ik weer lekker verder!