Nieuw
Nieuw
Hallo,
Ik ben Willem 34 jaar en woon op de Veluwe. Nu ben ik sinds kort opzoek naar een Quad (kenteken). Gezien mijn oude liefde voor Yamaha zal dit het merk worden. Mijn vrouw wil een motor rijbewijs, om toch rustig mee te kunnen touren wil ik een Quad nemen. Mocht dit niks zijn een MP3 (Bah)!
Ik heb enkel geen idee waar te beginnen, ik ben bekend met het schakelen, thats it. Ik dacht zelf aan de 450R maar mogelijk is het geweld iets te grof. De 250 lijkt me wat slap en te snel saai worden. Is het mogelijk om de 450 te begrenzen middels een schroefje achter het duimgas te zetten? Zodat volgas niet mogelijk is?
Waar op te leten bij de aanschaf van een quad met kenteken? Hoe zuinig zijn ze? Hoeveel PK heeft de 450? Wat kosten de overige lasten? Wat lost onderhoudt ongeveer?
Etc. Etc.
Willem
Ik ben Willem 34 jaar en woon op de Veluwe. Nu ben ik sinds kort opzoek naar een Quad (kenteken). Gezien mijn oude liefde voor Yamaha zal dit het merk worden. Mijn vrouw wil een motor rijbewijs, om toch rustig mee te kunnen touren wil ik een Quad nemen. Mocht dit niks zijn een MP3 (Bah)!
Ik heb enkel geen idee waar te beginnen, ik ben bekend met het schakelen, thats it. Ik dacht zelf aan de 450R maar mogelijk is het geweld iets te grof. De 250 lijkt me wat slap en te snel saai worden. Is het mogelijk om de 450 te begrenzen middels een schroefje achter het duimgas te zetten? Zodat volgas niet mogelijk is?
Waar op te leten bij de aanschaf van een quad met kenteken? Hoe zuinig zijn ze? Hoeveel PK heeft de 450? Wat kosten de overige lasten? Wat lost onderhoudt ongeveer?
Etc. Etc.
Willem
Re: Nieuw
Dat is een goed advies.
De kosten van een quad zijn moeilijk te voorspellen, het hangt onder andere af van de staat van de quad die je koopt en of je mazzel of pech hebt. Zelf vind ik dat je bij een serieuze A-merk quad een onverwachte uitgave van 1000 euro moet kunnen dragen. Dat kun je in ieder geval als uitgangspunt houden.
Goed en regelmatig onderhoud is in ieder geval belangrijk, als je daar niet op bezuinigt (en de vorige eigenaar dat ook niet gedaan heeft) dan kun je vrij probleemloos rijden. Wel moet je er rekening mee houden dat quads met een crossblok vaker een nieuwe zuiger nodig hebben, denk dan aan 20-40 uur afhankelijk van het gebruik. Wat dat betreft kun je misschien beter kijken voor een enduroquad zoals de Raptor 700.
De kosten van een quad zijn moeilijk te voorspellen, het hangt onder andere af van de staat van de quad die je koopt en of je mazzel of pech hebt. Zelf vind ik dat je bij een serieuze A-merk quad een onverwachte uitgave van 1000 euro moet kunnen dragen. Dat kun je in ieder geval als uitgangspunt houden.
Goed en regelmatig onderhoud is in ieder geval belangrijk, als je daar niet op bezuinigt (en de vorige eigenaar dat ook niet gedaan heeft) dan kun je vrij probleemloos rijden. Wel moet je er rekening mee houden dat quads met een crossblok vaker een nieuwe zuiger nodig hebben, denk dan aan 20-40 uur afhankelijk van het gebruik. Wat dat betreft kun je misschien beter kijken voor een enduroquad zoals de Raptor 700.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw
Toeren samen met een motorfiets en een 450cc quad is bijna niet te doen. Vanaf de 100 maakt je quad al gruwelijk veel toeren. Echt harder dan 80 vind een 450 al niet fijn om langere tijd te doen. In jou geval zou ik een raptor 700 overwegen.
Een Kawasaki 700 zou je ook eens naar kunnen kijken. Zijn degelijke machines en omdat het een V-twin blok is is dat eigenlijk heel geschikt om langere ritte mee ye maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Een Kawasaki 700 zou je ook eens naar kunnen kijken. Zijn degelijke machines en omdat het een V-twin blok is is dat eigenlijk heel geschikt om langere ritte mee ye maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuw
De onderhoud is dan ong. 1000 per jaar? Per maand? Hoveel toeren maakt een 450 bij 80kmh? Misschien een Banshee beter? 700 lijkt me iets teveel geweld. Daarnaast is de 700 ook veeeel duurder in aanschaf, scheelt zo 2000 tot 4000€.Ik hoor inderdaad meer over die kerel in Barneveld. Misschien toch maar eens een kijkje nemen.
Re: Nieuw
Nee, ik noem die 1000 euro vooral om je een indruk te geven van de mogelijke onverwachte onkosten die je kunt hebben. Wat het daadwerkelijk kost zal ergens liggen tussen een paar tientjes tot een aantal honderden euros, mogelijk dus meer als je in één jaar een paar grotere kostenposten hebt.
Een Raptor 700 is niet sneller dan een YFZ450R, het is vooral een heel ander type quad. Een Raptor 700 is meer allround en geschikt voor dagelijks gebruik of toeren, de YFZ450R is gemaakt om zo snel mogelijk over de crossbaan te gaan. Deze quad draait meer toeren en heeft meer onderhoud nodig.
De prijzen liggen iets anders dan wat jij schrijft. Een Raptor 700 op kenteken begint bij zo'n 4500 euro, een YFZ450R met kenteken vind je zeker niet voor minder. Maar nogmaals, de Raptor 700 is voor jouw doel beter geschikt. Een Banshee is een echte liefhebbersquad, de oudste zijn bijna 30 jaar oud en je moet zelf olie door de benzine mengen. Bovendien wordt voor een goed exemplaar op kenteken stevige prijzen gevraagd.
Een Raptor 700 is niet sneller dan een YFZ450R, het is vooral een heel ander type quad. Een Raptor 700 is meer allround en geschikt voor dagelijks gebruik of toeren, de YFZ450R is gemaakt om zo snel mogelijk over de crossbaan te gaan. Deze quad draait meer toeren en heeft meer onderhoud nodig.
De prijzen liggen iets anders dan wat jij schrijft. Een Raptor 700 op kenteken begint bij zo'n 4500 euro, een YFZ450R met kenteken vind je zeker niet voor minder. Maar nogmaals, de Raptor 700 is voor jouw doel beter geschikt. Een Banshee is een echte liefhebbersquad, de oudste zijn bijna 30 jaar oud en je moet zelf olie door de benzine mengen. Bovendien wordt voor een goed exemplaar op kenteken stevige prijzen gevraagd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Nieuw
Klopt het dat er geen kentekens meer gegeven worden voor 2-takt quads? Er staan er een paar te koop zonder kenteken op marktplaats. Ook las ik dat onderhoud zelf, bij 4takt beperkt is, en bij 2takt volledig. Echter heeft 2takt om de 20 a 40 uur een nieuwe zuiger nodig.
Is het verlagen van een 700 duur? Waar kan ik hier het beste informatie over winnen. Mocht ik er een aanschaffen dan wil ik graag iets verlaagd en wegbanden.
Dit zou heeeel veel uitmaken voor het weggedrag, en ook veiligheid.
Heeft de raptor 700 standaard een schroefje achter het duimgas ter bergenzing?
Is het verlagen van een 700 duur? Waar kan ik hier het beste informatie over winnen. Mocht ik er een aanschaffen dan wil ik graag iets verlaagd en wegbanden.
Dit zou heeeel veel uitmaken voor het weggedrag, en ook veiligheid.
Heeft de raptor 700 standaard een schroefje achter het duimgas ter bergenzing?
Re: Nieuw
Er worden geen nieuwe tweetakt quads meer verkocht dus ook niet op kenteken gezet. En als er op een quad geen kenteken zit, ga er dan maar van uit dat er ook geen kenteken op kan.
Verlagen kan met blokjes voor 100 euro, andere spiralen voor 300 euro of complete veerkoper voor 1000+ euro. Een stelschroefje voor het gas kan er op, als het er niet in zit dan boor je een gaatje waar je draad in tapt. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
Ga eerst maar eens kijken in Barneveld en stel daar wat vragen, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker denk ik.
Verlagen kan met blokjes voor 100 euro, andere spiralen voor 300 euro of complete veerkoper voor 1000+ euro. Een stelschroefje voor het gas kan er op, als het er niet in zit dan boor je een gaatje waar je draad in tapt. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
Ga eerst maar eens kijken in Barneveld en stel daar wat vragen, dan wordt het allemaal een stuk duidelijker denk ik.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw
Mijn ktm draait als ik ca 100 rijd al dik 8000 toeren. Dus als ik m open gooi dan loopt dat op naar ca 13000. Dat is echt niet gezond om langere tijd te doen.
Een 700 is idd veel geschikter. Een 450 gaat ook prima maar als je samen met een motorfiets gaat toeren dan moet je constant hoog in toeren rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Een 700 is idd veel geschikter. Een 450 gaat ook prima maar als je samen met een motorfiets gaat toeren dan moet je constant hoog in toeren rijden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Nieuw
Is er ergens een mogelijkheid om een cursus, of lessen of iets wat er op lijkt te volgen? Quad is toch wel weer heel wat anders. En direct een crash of een breuk is ook zo wat. Als ik youtube zo kijk zit je al vrij snel op 2 wielen zijkant, een drift, of een wheelie. Je kan natuurlijk een dag quadrijden op een baan, maar dat lijkt me toch heel anders dan op de weg.
Ik heb in het verleden wel schakelbrommer, crossmotor e.d. gereden. Vind het toch bijzonder dat dit met Rijbewijs B mag haha!
Is er bij een aanrijding met een paal of stoep bij snel iets stuk of krom?
Ik heb in het verleden wel schakelbrommer, crossmotor e.d. gereden. Vind het toch bijzonder dat dit met Rijbewijs B mag haha!
Is er bij een aanrijding met een paal of stoep bij snel iets stuk of krom?
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw
Je quad drift niet zomaar. Zo ook het rijden op 2 wielen. Als je gewoon normaal doet heeft een quad een prima wegliging. Het is idd evem oefenen maar daar heb je echt geen cursus voor nodig. Ga gewoon een dagje rijden en je weet al aardig wat de quad doet
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Nieuw
Bredere deur erin of 2 delen die open kunnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland