Stuur heel gevoellig
Stuur heel gevoellig
Ik blijf maar met het probleem zitten
Als ik op een recht stuk (on-road) wat snelheid maak moet ik extreem voorzichtig zijn, bij de minste oneffenheid in de weg of hobbeltje hoe klein ook wordt je bijna gelanceerd, je moet je stuur zo goed vast houden en gefocused blijven het is bijna niet meer fijn.
Mijn quad is verlaagd met KW veren, brede achter as, originele A armen, spearz voor en achter.
Wie o wie weet raad...
Als ik op een recht stuk (on-road) wat snelheid maak moet ik extreem voorzichtig zijn, bij de minste oneffenheid in de weg of hobbeltje hoe klein ook wordt je bijna gelanceerd, je moet je stuur zo goed vast houden en gefocused blijven het is bijna niet meer fijn.
Mijn quad is verlaagd met KW veren, brede achter as, originele A armen, spearz voor en achter.
Wie o wie weet raad...
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Stuur heel gevoellig
Achterkant iets meer laten zakken is hem minder gevoelig
Als je recht boven je scharnierpunt van je voorste wiel kijkt moet het bovenste punt meer naar achter liggen dan het onderste
Zoek maar eens op google caster camber en toe dan vind je meer uitleg
Als je recht boven je scharnierpunt van je voorste wiel kijkt moet het bovenste punt meer naar achter liggen dan het onderste
Zoek maar eens op google caster camber en toe dan vind je meer uitleg
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Stuur heel gevoellig
Had dit zelf ook op m'n verlaagde barossa.
Bewust een bocht om gaan gaat goed, kan er mooi door jagen. Maar 100 meter recht uit was amper te doen.. Mijne was rondom 5cm verlaagd. Heb 'm voor opgehoogd en nu is het goed, voelt wel heel anders in de bochten.
Bewust een bocht om gaan gaat goed, kan er mooi door jagen. Maar 100 meter recht uit was amper te doen.. Mijne was rondom 5cm verlaagd. Heb 'm voor opgehoogd en nu is het goed, voelt wel heel anders in de bochten.
Re: Stuur heel gevoellig
dus oplossing zou zijn achter omlaag of voor omhoog?
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Stuur heel gevoellig
Is de achterste schokbreker"link" al omgedraaid? Is een bekend trucje om hem achter lager te leggen.
En toe-in/out afstellen (weet helaas niet meer hoe dat moet staan)
En toe-in/out afstellen (weet helaas niet meer hoe dat moet staan)
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Stuur heel gevoellig
inderdaad achterkant omlaag of voorkant omhoog doet wonderen paar mm is soms al genoeg
wat ook iets helpt als je de mogelijk hebt, is de ingaande en uitgaande demping van je voorste veren harder zetten.
als je uw veren bekijkt heb je boven aan het potje een schroefje staan dit helemaal indraaien (rechts draaien) als goed is voel je klikjes volledig in en 2 klikjes terug is het hardste
vanonder heb je ook een schroefje daar het zelfde bij
omdat bij het in veren uw caster camber en spoor iets veranderd als je de demping dan hard zet is de verandering minder.
ik ben ooit eens dagen bezig geweest met afstelling van kameraad zijn quad. hij wou bepaalde hoogte hebben en moest toch nog met 2 man kunnen rijden
beste oplossing was vanvoor 2cm omhoog maar dit wou hij niet dus heel zijn regelbare A-armen zitten regelen en zijn veren. uiteindelijk heb ik het goed gekregen met vanvoor 6mm omhoog te zetten en al de andere instellingen zo goed mogelijk
komt hij af nu zou je toch die 6mm terug moeten laten zakken
heb hem weg gejaagd thuis
wat ook iets helpt als je de mogelijk hebt, is de ingaande en uitgaande demping van je voorste veren harder zetten.
als je uw veren bekijkt heb je boven aan het potje een schroefje staan dit helemaal indraaien (rechts draaien) als goed is voel je klikjes volledig in en 2 klikjes terug is het hardste
vanonder heb je ook een schroefje daar het zelfde bij
omdat bij het in veren uw caster camber en spoor iets veranderd als je de demping dan hard zet is de verandering minder.
ik ben ooit eens dagen bezig geweest met afstelling van kameraad zijn quad. hij wou bepaalde hoogte hebben en moest toch nog met 2 man kunnen rijden
beste oplossing was vanvoor 2cm omhoog maar dit wou hij niet dus heel zijn regelbare A-armen zitten regelen en zijn veren. uiteindelijk heb ik het goed gekregen met vanvoor 6mm omhoog te zetten en al de andere instellingen zo goed mogelijk
komt hij af nu zou je toch die 6mm terug moeten laten zakken
heb hem weg gejaagd thuis
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Stuur heel gevoellig
Toch een moeilijke situatie om dat op te lossen
Maar uiteindelijk moet ik het toch leren
Alvast mijn dank!
Maar uiteindelijk moet ik het toch leren
Alvast mijn dank!
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Stuur heel gevoellig
Dat begrijp ik dat je m heb weg gejaagd ik zou al dankbaar zijn met een had hulp of adviesyamahakoppel schreef:inderdaad achterkant omlaag of voorkant omhoog doet wonderen paar mm is soms al genoeg
wat ook iets helpt als je de mogelijk hebt, is de ingaande en uitgaande demping van je voorste veren harder zetten.
als je uw veren bekijkt heb je boven aan het potje een schroefje staan dit helemaal indraaien (rechts draaien) als goed is voel je klikjes volledig in en 2 klikjes terug is het hardste
vanonder heb je ook een schroefje daar het zelfde bij
omdat bij het in veren uw caster camber en spoor iets veranderd als je de demping dan hard zet is de verandering minder.
ik ben ooit eens dagen bezig geweest met afstelling van kameraad zijn quad. hij wou bepaalde hoogte hebben en moest toch nog met 2 man kunnen rijden
beste oplossing was vanvoor 2cm omhoog maar dit wou hij niet dus heel zijn regelbare A-armen zitten regelen en zijn veren. uiteindelijk heb ik het goed gekregen met vanvoor 6mm omhoog te zetten en al de andere instellingen zo goed mogelijk
komt hij af nu zou je toch die 6mm terug moeten laten zakken
heb hem weg gejaagd thuis
Beetje weten wat je wil is ook al iets, mja als je het niet zelf moet doen is het gemakkelijk
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!
Re: Stuur heel gevoellig
Mijn advies is om op zoek te gaan naar andere wielen.
Ik weet uit ervaring (heb met meerdere R700's op de weg gereden) dat die brede voorbanden er voor zorgen dat de quad heel zenuwachtig gaat sturen. Tevens zorgen die voorvelgen ervoor dat het middenpunt van de band te ver buiten het draaipunt van de fusee komt.
Ook gaat een quad meer zoeken op de weg als die achter breder staat dan voor.
En zoals hierboven al genoemd, is het ook beter om de quad vooraan wat hoger in de veren te zetten.
Ik weet uit ervaring (heb met meerdere R700's op de weg gereden) dat die brede voorbanden er voor zorgen dat de quad heel zenuwachtig gaat sturen. Tevens zorgen die voorvelgen ervoor dat het middenpunt van de band te ver buiten het draaipunt van de fusee komt.
Ook gaat een quad meer zoeken op de weg als die achter breder staat dan voor.
En zoals hierboven al genoemd, is het ook beter om de quad vooraan wat hoger in de veren te zetten.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Stuur heel gevoellig
persoonlijk vind ik brede banden geen probleem en breedte van de quad is naar mijn gevoel ook geen probleem als al de rest optimaal is.
mijn quad ligt voor en achter op 1m52. ik ken er die vanachter op 1m75 liggen en vanvoor 1m56 daar rij ik ook vol gas met 1 hand mee dus, maar dan moet al de rest ook wel optimaal zijn caster camber en toe afstellingen en rij hoogte
mijn quad ligt voor en achter op 1m52. ik ken er die vanachter op 1m75 liggen en vanvoor 1m56 daar rij ik ook vol gas met 1 hand mee dus, maar dan moet al de rest ook wel optimaal zijn caster camber en toe afstellingen en rij hoogte
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Stuur heel gevoellig
Misschien spoorverbreders op de voor wielen???
Probeer maar eens zonder
En anders een keer standaard wielen proberen
Probeer maar eens zonder
En anders een keer standaard wielen proberen
never drive faster then your angel can fly
Re: Stuur heel gevoellig
Allen dank voor jullie reacties, het is privé even druk maar kom er snel op terug om het probleem op te lossen
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Never drive faster than your Angel can fly!