afstelling kfx 400
afstelling kfx 400
hallo
wie kan me zeggen wat de perfecte afstelling is in de carburator als je werkt met een compleet doma uitlaatsysteem en een tovami dynojet
ik wil wel mn luchtfilterdeksel erop houden want anders vervuilt de filter enorm rap
mn vraag is welke
-maat naald
-stand naald
nu zit er een 150sproeier in hij gaat zeer goed maar sputtert en twijvelt in hooge toeren
wie kan me zeggen wat de perfecte afstelling is in de carburator als je werkt met een compleet doma uitlaatsysteem en een tovami dynojet
ik wil wel mn luchtfilterdeksel erop houden want anders vervuilt de filter enorm rap
mn vraag is welke
-maat naald
-stand naald
nu zit er een 150sproeier in hij gaat zeer goed maar sputtert en twijvelt in hooge toeren
Kap eraf is eigenlijk veel fijner dan kan hij tenminste goed ademen.
Zou je niet eens denken aan bijv een outerwears filter zodat hij niet vuil wordt?
Je kunt ook het eindkapje van je snorkel eraf halen voor meer lucht en kijken hoe hij dan loopt.
Anders moet inderdaad de mainjet kleiner/naald lager, want hij sputtert nu omdat hij te rijk staat.
Er is trouwens niet zoiets als een standaard.
Als iemand dezelfde quad heeft met dezelfde mods kan de jetting nog anders zijn.
Je moet het zelf uitproberen.
Zou je niet eens denken aan bijv een outerwears filter zodat hij niet vuil wordt?
Je kunt ook het eindkapje van je snorkel eraf halen voor meer lucht en kijken hoe hij dan loopt.
Anders moet inderdaad de mainjet kleiner/naald lager, want hij sputtert nu omdat hij te rijk staat.
Er is trouwens niet zoiets als een standaard.
Als iemand dezelfde quad heeft met dezelfde mods kan de jetting nog anders zijn.
Je moet het zelf uitproberen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Ik zou zeggen vraag het eens aan De Liége David die heeft er ervaring mee.
Normaal zit er daar toch een handleiding bij of vergis ik mij.
Ik heb van iemand horen zeggen dat er het best een 140 sproeier in moet met gesloten deksel (ik zou da deksel dicht laten ) .
Groetjes van Peter en suc6
Normaal zit er daar toch een handleiding bij of vergis ik mij.
Ik heb van iemand horen zeggen dat er het best een 140 sproeier in moet met gesloten deksel (ik zou da deksel dicht laten ) .
Groetjes van Peter en suc6
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Dag bartie als ik nou in die van mij een 146 moest steken zou da helpen denk je of beter ander carbu steken.Bartie schreef:Zoals lewis zegt 146 met deksel op.Lewis schreef:sproeier is alvast te groot, verklein deze maar tot 146, is wel met ander merk uitlaat,
Anders moet je de handleiding volgen zoals tovami ze voorschrijft.
146 gaat zeker helpen maar andere carbu is nog altijd beste he.peet schreef:Dag bartie als ik nou in die van mij een 146 moest steken zou da helpen denk je of beter ander carbu steken.Bartie schreef:Zoals lewis zegt 146 met deksel op.Lewis schreef:sproeier is alvast te groot, verklein deze maar tot 146, is wel met ander merk uitlaat,
Wel snorkel eraf he met 146.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Zou dan beter ééne van 140 steken dat er de snorkel op blijft zitten of niet ??Bartie schreef:146 gaat zeker helpen maar andere carbu is nog altijd beste he.peet schreef:Dag bartie als ik nou in die van mij een 146 moest steken zou da helpen denk je of beter ander carbu steken.Bartie schreef: Zoals lewis zegt 146 met deksel op.
Wel snorkel eraf he met 146.
Eigenlijk is het dom wat je doet. Wel andere demper (dus meer eruit blazen) maar niet meer erin (lucht aanzuigen).
Als je ziet hoe groot het gaatje in de snorkel is dan kun je zelf ook wel je conclusies trekken denk ik.
Je kunt het proberen met een iets kleinere sproeier ja, en dan de snorkel standaard laten maar ik zou het niet aanraden.
Als je ziet hoe groot het gaatje in de snorkel is dan kun je zelf ook wel je conclusies trekken denk ik.
Je kunt het proberen met een iets kleinere sproeier ja, en dan de snorkel standaard laten maar ik zou het niet aanraden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
-
- Quad Expert
ik rij met een 144 (in de winter tenminste, denk dat ik in de zomer misschien weer naar een 140 ga), naald 3e clip, en pilot 3.5 toeren uit.
Mijn mods zijn enkel de verwijderde "snorkle baffle", dat kapje op je snorkeltuit.
Het gaat hier wel over Dynojet sproeiers.
Ik geloof dat een 140 DJ ongeveer overeenkomt met een 130 Mikuni.
En die 130 Mikuni is standaard, voor als je geen mods hebt.
Ik denk dat die 146 voor inlaatmods en uitlaatmods een beetje weinig is!
Mijn mods zijn enkel de verwijderde "snorkle baffle", dat kapje op je snorkeltuit.
Het gaat hier wel over Dynojet sproeiers.
Ik geloof dat een 140 DJ ongeveer overeenkomt met een 130 Mikuni.
En die 130 Mikuni is standaard, voor als je geen mods hebt.
Ik denk dat die 146 voor inlaatmods en uitlaatmods een beetje weinig is!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
dat kun je idd niet, maar ongeveer wel.
Als je mensen vergelijkt die dezelfde mods hebben, de ene met DJ mainjets de andere met Mikuni mainjets, dan kom je al snel tot de constatatie dat het verschil in maten ongeveer in de orde van 10 is.
Hoe weet je dat je op het rijkste zit? Ik zat op het armste met een 140 toen het vroos. Heb een 144 gestoken en de uitlaat is niet meer rood als ik rijd. Plugchop duidt ook op goede afstelling.
Ik vond het gewoon raar dat hij met andere uitlaat en inlaatmods maar een 146 nodig had.
Surf es op z400central, de meesten (gemiddeld ook hogere temp in de VS) zitten rond de 150 (Dynojet).
EDIT: ah ma wacht, ik lees hier net dat Andy nog altijd met luchtfilterdeksel en snorkelkapje rijdt?
Jah dan is het iets anders natuurlijk
Als je mensen vergelijkt die dezelfde mods hebben, de ene met DJ mainjets de andere met Mikuni mainjets, dan kom je al snel tot de constatatie dat het verschil in maten ongeveer in de orde van 10 is.
Hoe weet je dat je op het rijkste zit? Ik zat op het armste met een 140 toen het vroos. Heb een 144 gestoken en de uitlaat is niet meer rood als ik rijd. Plugchop duidt ook op goede afstelling.
Ik vond het gewoon raar dat hij met andere uitlaat en inlaatmods maar een 146 nodig had.
Surf es op z400central, de meesten (gemiddeld ook hogere temp in de VS) zitten rond de 150 (Dynojet).
EDIT: ah ma wacht, ik lees hier net dat Andy nog altijd met luchtfilterdeksel en snorkelkapje rijdt?
Jah dan is het iets anders natuurlijk
White LTZ-450 - powered by MSD -