blaster motorprobleem
blaster motorprobleem
hallo jongens, heb verleden maand mijn blaster naar de garage gebracht om hem volledig te laten afstellen en een onderhoudsbeurt. Ben nu gisteren terwijl ik van mijn werk kwam stilgevallen. Heb mijn bougie eruit gehaald en hij heeft een witte kleur. Ik weet dat dit betekent dat hij te arm staat. Maar nu hoor ik mijn piston nog op en neer gaan maar heb verder niets van compressie meer. Wat kan dit zijn? En hoe ernstig is het?
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
witte bougie en geen kompressie.
ik heb nog een nieuwe wiseco 020 overbore zuiger staan, want die ga je nodig hebben.
boren/hohnen en nieuwe zuiger, en jetting omhoog dat laat hem weer lopen.
kontroleer bigend speling want de kans bestaat dat bigend en krukaslagers ook speling hebben gekregen.
smallend lager (pistonpen lager) zowieso vernieuwen. heb ik ook nog wel liggen ergens.
succes
mark
ik heb nog een nieuwe wiseco 020 overbore zuiger staan, want die ga je nodig hebben.
boren/hohnen en nieuwe zuiger, en jetting omhoog dat laat hem weer lopen.
kontroleer bigend speling want de kans bestaat dat bigend en krukaslagers ook speling hebben gekregen.
smallend lager (pistonpen lager) zowieso vernieuwen. heb ik ook nog wel liggen ergens.
succes
mark
als er een gat in zuiger is gebrand, moet je blok uitelkaar, het gruis zit achter je krukaslagers en vernielen je keerringen zeer snel, gevolg is dat vanuit het rechtercarter gedeelte je bakolie in het krukcarter komt en zal ie weer vastlopen.
ik heb dit zeer regelmatig gerepareerd bij blaster blokken en geloof me zo werkt het en niet anders.
succes.
mark
ik heb dit zeer regelmatig gerepareerd bij blaster blokken en geloof me zo werkt het en niet anders.
succes.
mark
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Over het feit of de kop vlak is of niet zou ik me geen zorgen maken. Kleine ongelijkheden werkt de pakking wel weg (daar is hij immers voor).
Door materiaal weg te halen wordt de dome kleiner en daar zit hem bij het vlakken van een 2-takt kop de winst (hogere compressie) in. Voor de extra vermogenswinst zou ik het wel doen. De kosten zijn het niet (zeker gezien het feit dat de boel toch al uit elkaar ligt) en de winst is duidelijk merkbaar.
Voordelen zijn de vermogenswinst (zeker bij lage toeren goed merkbaar) en het feit dat je motor een stuk sneller in z'n toeren trekt. Nadelen zijn er niet echt, zolang je er maar niet teveel vanaf haalt. Dan moet je octaanbooster gaan gebruiken, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Mark kan je ongetwijfeld precies vertellen hoeveel je er maximaal af kan halen.
Succes.
Door materiaal weg te halen wordt de dome kleiner en daar zit hem bij het vlakken van een 2-takt kop de winst (hogere compressie) in. Voor de extra vermogenswinst zou ik het wel doen. De kosten zijn het niet (zeker gezien het feit dat de boel toch al uit elkaar ligt) en de winst is duidelijk merkbaar.
Voordelen zijn de vermogenswinst (zeker bij lage toeren goed merkbaar) en het feit dat je motor een stuk sneller in z'n toeren trekt. Nadelen zijn er niet echt, zolang je er maar niet teveel vanaf haalt. Dan moet je octaanbooster gaan gebruiken, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Mark kan je ongetwijfeld precies vertellen hoeveel je er maximaal af kan halen.
Succes.
Daan
Ik zou het juist wel doen om ongelijkheden weg te halen anders doe je enkele maanden later misschien hetzelfde werk opnieuw omdat de cilinder/kop alsnog krom was.
De pakking haalt wel iets weg maar ik speel het, zeker na wat ik heb meegemaakt met de Honda, op safe.
De compressie wordt inderdaad hoger maar er is een verschil tussen vlakken om het gelijk te maken of echt een flink stuk eraf halen om meer compressie te krijgen.
De pakking haalt wel iets weg maar ik speel het, zeker na wat ik heb meegemaakt met de Honda, op safe.
De compressie wordt inderdaad hoger maar er is een verschil tussen vlakken om het gelijk te maken of echt een flink stuk eraf halen om meer compressie te krijgen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"