remmen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

remmen

Bericht door toet »

vraagje, is het normaal dat de remblokken al versleten op 1600km.
tis ne 4x4 en heb ne rustige rijstijl.
blasterke27
Quadrider
Quadrider

Bericht door blasterke27 »

kan goed zijn als je redelijk veel remt zijn die rap weg :wink: tip ga nieuwe remblokke in nederland halen helft goedkoper :wink:
honda the power of dreams
honda trx400 !
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

blasterke27 schreef:kan goed zijn als je redelijk veel remt zijn die rap weg :wink: tip ga nieuwe remblokke in nederland halen helft goedkoper :wink:
wrom da?
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

blasterke27 schreef:kan goed zijn als je redelijk veel remt zijn die rap weg :wink: tip ga nieuwe remblokke in nederland halen helft goedkoper :wink:
jazeker half zo goedkoop en dubbel zo snel versleten, koop ik liever originele remblokjes, dan weet je nog niet eens als die van holland wel goed zijn voor de schijf qua samenstelling...
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

haha kenny is dus dik ni waar he ik haal ook altijd remblokke op de hollanjer :lol: en die gaan zeker zo lang mee zijn zelfs ietd dikker van kwaliteit andere verpakking maar eigenlijk juist het zelfste
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Ik koop NOOIT originele!Koste 50 € en 3 kere neeroetere en ze zijn weg!Dus geef ik liever 25 € aan nagemaakte en ze zijnt zelfste!Khaal mijn wel ni op den holander ze :)
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Blaster boy 13 schreef:haha kenny is dus dik ni waar he ik haal ook altijd remblokke op de hollanjer :lol: en die gaan zeker zo lang mee zijn zelfs ietd dikker van kwaliteit andere verpakking maar eigenlijk juist het zelfste

Is bij veel zaken zo :wink:

Anders zouden er tientallen fabrieken rembokken moeten maken.

Nu zijn er 1 of 2 fabrieken die remblokken produceren en ze in een verschillende verpakking steken.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Geeraerts Michel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geeraerts Michel »

Je moet wel opletten met het bekledingsmateriaal. Daar is veel verschil in,sommige zijn hard en gaan lang mee maar bij deze is ook je remschijf snel versleten. Remblokken die snel versleten zijn, zijn meestal zachter maar verslijten de remschijf veel minder. Het is een keuze die je zelf moet maken, houdt wel rekening met de kostprijs van een remschijf. Ik zal eens wat informatie zoeken en plaatsen over de vermeldingen op de remblokken; hierbij kun je afleiden of het zachte of harde remblokken zijn en voor welk soort ondergrond zij het best geschilt zijn( modder, zand, grind) . Dit speelt ook een belangrijke rol
Groetjes, chelle quad
De quad, mijn verslaving
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Geeraerts Michel schreef:Je moet wel opletten met het bekledingsmateriaal. Daar is veel verschil in,sommige zijn hard en gaan lang mee maar bij deze is ook je remschijf snel versleten. Remblokken die snel versleten zijn, zijn meestal zachter maar verslijten de remschijf veel minder. Het is een keuze die je zelf moet maken, houdt wel rekening met de kostprijs van een remschijf. Ik zal eens wat informatie zoeken en plaatsen over de vermeldingen op de remblokken; hierbij kun je afleiden of het zachte of harde remblokken zijn en voor welk soort ondergrond zij het best geschilt zijn( modder, zand, grind) . Dit speelt ook een belangrijke rol
Groetjes, chelle quad
Bij off-road gebruik wordt er Synter metaal gebruikt als bekledingsmateriaal.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Toet, zijn dat schijfremmen??

Bij mij waren zo ook vrij snel versleten, maar het blokje aan de tegenovergestelde kant van de piston zat vast. Regelmatig uit elkaar halen en wat vet aan doen, tenminste dat doe ik nu.

Ivo
Suzuki - Kingquad
Geeraerts Michel
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Geeraerts Michel »

Bij een remzadel met één zuiger wijst dit meestal op het vastzitten van de geleidingpennen( pennen waarover het remzadel scharniert). Zoals je zegt: demonteren en vet aansmeren( liefst waterbestendig of teflonvet). Bij een rempomp met twee zuigers is dat een teken dat de zuiger vastzit. Demoteren, reinigen en insmeren met speciaal rempompvet( geen ander gebruiken) is dan de boodschap.
De quad, mijn verslaving
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door toet »

sorry jongens mijne pc lag er van de week uit.
Inderdaad een dure grap €92.00 voor 4 remblokjes, en zo klein dat die zijn.
@ivoor. ja da zijn inderdaad schijfremmen.
Maar ik denk dat die landbouwquad nie echt voorzien is om zo snel te rijden, heb da ondervonden da ge 80 per/u rijd dat die nie rap stilstaat, dat die remmen er nie op voorzien zijn, uiteindelijk mag ik eigenlijk maar 40p/u
Plaats reactie