SUPERMOTARD HANNUT 1MEI ( foto update )
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
SUPERMOTARD HANNUT 1MEI ( foto update )
Zaterdagavond ,alles ingeladen en quad op remmorque gezet , nog efkes op de kaart gekeken voor korste en snelste route en dan rap gaan slapen voor om 4u30 op te staan om zeker 7u30 aan te komen in hannut.+-200km.eens aangekomen waren er al veel teams van zaterdag overnacht en daardoor was het moeilijk plaats vinden in het parc fermé.
Dan eens door de deelnemers gelopen en toen kreeg ik krampen
Peter laan racing met zijne camion , tibermont racing met zijne camion , yamaha france met een grote camion , nog een paar rst 520 , 560 er's...
Veeel yfz's die tegen de grond hingen ...
In totaal 17 quads ingeschreven en daardoor waren de -450 en de klasse open bijeengekomen!!!
dus om 8u20 begonnen de oefensessie's en de kwalificaties over een tijd van 20 min.
Heb 20 min. vollen bak gereden om toch een goede start te kunnen versieren en tot mijn verbazing stond ik op de 8ste plaats op de startgrid achter het team tibermont en laan racing.
1ste manche : had de binnenkant in de eerste bocht en sprong daarmeee direct over 2 yfz van tibermont naar de 6de stek.
ik heb dan 4a5 toeren die plaats behouden maar moest constant op de limiet blijven rijden.ook op de recht stukken moest ik toegeven op de rst met hun zware blokken .ik zat in 5de constant tegen de begrenzer te rijden en verloor daarmee enkele plaatsen tegenover de zware jongens...
en toen gebeurde het , wou blijven volgen en risico's nemen en 2 toeren van het einde BOEM de banden in ,mijn quad halverwege de piste ,ik de weide ingevlogen...
Gevolg : stuurstang geplooid niet zo erg , maar een barstje in mijn pols ,dus vanavong foto's laten trekken hopelijk niet te erg...
Tja ,da zal er wel bijhoren zeker
verder was mijn quad ook niet goed afgesteld , iedereen reed met reigers of andere lage veren en mijn quad reed in de bochten altijd op drie wielen waardoor ik constant vree moest hangen op mijn nerf-bars..
maar de keuze tussen cross en supermotard is wel gemaakt.de kick en de snelheid op supermotard is echt niet te doen ,daarom ga ik mijn quad volledig naar supermotard bouwen.
Vanavond post ik wat foto's van de quads van de grote teams
Oh ja,de supermotard werd dan tenslotte afgelast omdat in een van de fabrieken op de zoning een gaslek was ontstaan door de hitte!!ze vreesden efkes voor eeen ghislenghien 2...daardoor rap mijn schup afgekuist
De organistaie van de vcmf was ook niet alles maar kan me inbeelden dat zoiets organiseren niet makkelijk moet zijn!!
Peter laan heeft dan uiteindelijk manche gewonnen na thimothee hieff en vanpevenage.RST had wel duidelijk voordeel op de lange stukken en in de bochten.ja,150 cc verschil moet ergens zitten hé
de wit-blauwe yfz's zijn van tibermont racing ,zes stuks met toppiloten erop!!!
de gele rst zijn van laan peter winnaar in hannut.
de nr.55 wit-rode yfz is de mijne
Dan eens door de deelnemers gelopen en toen kreeg ik krampen
Peter laan racing met zijne camion , tibermont racing met zijne camion , yamaha france met een grote camion , nog een paar rst 520 , 560 er's...
Veeel yfz's die tegen de grond hingen ...
In totaal 17 quads ingeschreven en daardoor waren de -450 en de klasse open bijeengekomen!!!
dus om 8u20 begonnen de oefensessie's en de kwalificaties over een tijd van 20 min.
Heb 20 min. vollen bak gereden om toch een goede start te kunnen versieren en tot mijn verbazing stond ik op de 8ste plaats op de startgrid achter het team tibermont en laan racing.
1ste manche : had de binnenkant in de eerste bocht en sprong daarmeee direct over 2 yfz van tibermont naar de 6de stek.
ik heb dan 4a5 toeren die plaats behouden maar moest constant op de limiet blijven rijden.ook op de recht stukken moest ik toegeven op de rst met hun zware blokken .ik zat in 5de constant tegen de begrenzer te rijden en verloor daarmee enkele plaatsen tegenover de zware jongens...
en toen gebeurde het , wou blijven volgen en risico's nemen en 2 toeren van het einde BOEM de banden in ,mijn quad halverwege de piste ,ik de weide ingevlogen...
Gevolg : stuurstang geplooid niet zo erg , maar een barstje in mijn pols ,dus vanavong foto's laten trekken hopelijk niet te erg...
Tja ,da zal er wel bijhoren zeker
verder was mijn quad ook niet goed afgesteld , iedereen reed met reigers of andere lage veren en mijn quad reed in de bochten altijd op drie wielen waardoor ik constant vree moest hangen op mijn nerf-bars..
maar de keuze tussen cross en supermotard is wel gemaakt.de kick en de snelheid op supermotard is echt niet te doen ,daarom ga ik mijn quad volledig naar supermotard bouwen.
Vanavond post ik wat foto's van de quads van de grote teams
Oh ja,de supermotard werd dan tenslotte afgelast omdat in een van de fabrieken op de zoning een gaslek was ontstaan door de hitte!!ze vreesden efkes voor eeen ghislenghien 2...daardoor rap mijn schup afgekuist
De organistaie van de vcmf was ook niet alles maar kan me inbeelden dat zoiets organiseren niet makkelijk moet zijn!!
Peter laan heeft dan uiteindelijk manche gewonnen na thimothee hieff en vanpevenage.RST had wel duidelijk voordeel op de lange stukken en in de bochten.ja,150 cc verschil moet ergens zitten hé
de wit-blauwe yfz's zijn van tibermont racing ,zes stuks met toppiloten erop!!!
de gele rst zijn van laan peter winnaar in hannut.
de nr.55 wit-rode yfz is de mijne
Laatst gewijzigd door doubletracing op di 03 mei, 2005 11:53, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ja, supermotard zonder korte veren is idd niet te doen hé. Een stelletje Reigers eronder en je bent vertrokken.
Niet laten opjagen door anderen is de boodschap, gewoon je eigen tempo rijden, anders ga je er gegarandeerd af, zoals je nu bewezen hebt.
Succes verder en kom maar op met die foto's !
PS Bel maar als je wat nodig hebt hé.
Niet laten opjagen door anderen is de boodschap, gewoon je eigen tempo rijden, anders ga je er gegarandeerd af, zoals je nu bewezen hebt.
Succes verder en kom maar op met die foto's !
PS Bel maar als je wat nodig hebt hé.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrider
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
ja zeg wel, denk dat ik teveel risico's heb genomen.je kan toch niet verwachten in je eerst wedstrijd superquader dat je al met de kopgroep meekan,zeker met een quad die er niet volledig is op afgesteld.maar nu ik weet dat ik dat wil voortdoen kan ik mijn quad nu betje per beetje superquader bouwen hé
nu nog hopen dat de pols in orde komt...
nu nog hopen dat de pols in orde komt...
-
- Quadrider
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Die mannen met Yamaha France camion (Moto & Co) hebben hier vandaag gepasseerd om 10 sets plastic voor yfz te kopen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Met de cross veren kan je geen supermotard rijden, zijn speciale reiger veren die stuk korter gemaakt zijn. Chassis komt +/- 10 cm boven de grond uit
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team