oordeel skidplate
-
- Quad Expert
- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
oordeel skidplate
Wat denken julie van deze skid-plate? (zuiver technish)
Bodemplaat achteras YAMAHA YFZ450
Bodemplaat voor quad atv YAMAHA YFZ450 .
Vervaardigd uit hoogwaardig aluminium.
Past perfect op het aangegeven type quad.
bron: http://quadparts.be/
Zijn die 'las-naden' ( ) wel ok?
PS: Ralph, al nieuws omtrent de handvervaardigde skidplates die je in productie hebt?
Bodemplaat achteras YAMAHA YFZ450
Bodemplaat voor quad atv YAMAHA YFZ450 .
Vervaardigd uit hoogwaardig aluminium.
Past perfect op het aangegeven type quad.
bron: http://quadparts.be/
Zijn die 'las-naden' ( ) wel ok?
PS: Ralph, al nieuws omtrent de handvervaardigde skidplates die je in productie hebt?
ik heb ook een alu gehad, 2 of 3 keer eronderuit gereden.
ik rij nu weer met de originele plastieke, blijft ook minder zand op liggen.
een alu komt ook dichter bij de grond.
gewoon de plastieke houden, die plooien tenminste nog wat mee..
ik rij nu weer met de originele plastieke, blijft ook minder zand op liggen.
een alu komt ook dichter bij de grond.
gewoon de plastieke houden, die plooien tenminste nog wat mee..
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
voor bodemplaat moet je minimum 5 mm dikke plaat hebben, ziet er idd nogal licht uit. Die van Moose Racing zijn stukken degelijker.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
die lassen zien er echt wel goed uit hoor,telkens je een opening hebt langs de ene kant is de andere kant gelast,mja is materiaalbesparend maar ook tegen het trekken waarschijnlijk omdat dit niet met de hand gemaakt word moet he vooruit gaan
als ik dat hier allemaal lees ,amai ,skidplates van 8mm dik dat begint echt wel te wegen hoor,mijne is inox van 1.5mm en dat gaat echt niet meer plooien dan zo een alu van 6 of 8 dik,gezwegen over het gewicht ervan,kem hier 1 liggen als voorbeeld in allu en die weegt toch 2 keer zoveel als de mijne en dan is het enkel de achterste skidplate
deze zal zeker niet scheuren,niet oxyderen of roesten
als ik dat hier allemaal lees ,amai ,skidplates van 8mm dik dat begint echt wel te wegen hoor,mijne is inox van 1.5mm en dat gaat echt niet meer plooien dan zo een alu van 6 of 8 dik,gezwegen over het gewicht ervan,kem hier 1 liggen als voorbeeld in allu en die weegt toch 2 keer zoveel als de mijne en dan is het enkel de achterste skidplate
deze zal zeker niet scheuren,niet oxyderen of roesten
idd moet je al een serieus plooibankske voor hebben.206dbdragger schreef:No Limit YFZ schreef:voor bodemplaat moet je minimum 5 mm dikke plaat hebben, ziet er idd nogal licht uit. Die van Moose Racing zijn stukken degelijker.
bodemplaat word ook in 1.5mm inox dat wil ik nog wel eens zien plooien toch,zo een diktes allemaal;snap niet dat gulle dat feitelijk kunt plooien
80ton plooi vermogen is geen overbodige luxe...voor een 8mm plaat, natuurlijk kleine afstand...maar voor de levensduur van je machine
Voor een grizzly mag het al iets dikker zijn, tenslotte is deze ook 100kg zwaarder dan bv een raptor.
Maare alu's van Big Bear (origineel Yamaha USA) zijn wel perfectie
Voor sportquad zou ik persoonlijk toch een rear plaat steken, mijn idee daarvan.
En ofdat deze nu 3mm is of 5mm maakt niet zoveel uit, kzou eerder één nemen die in extremisch nog wat meegeeft want met een sportquad hang je direkt op de grond achteraan.
Zeker af te raden is 8mm, heeft 206 gelijk in, dat is net wat overdreven, weegt véél te véél en is bijlange niet nodig!!
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ik heb nu een tijdje die polyeruthaan van durablue en zeer tevreden over. Geeft als het nodig is wat mee. Bij een alu of inox plaat komt stress op je achterbrug of skid zelf.
Voor rear skid plate zou ik niet minder gaan dan 6 mm alu. De kracht die erop komt als je aan zeg maar 50 km/u een steen raakt is niet gering.
Volgens mij kan Fré ons wel helpen met welke dikte 6 mm alu overeen komt om in inox +/- zelfde sterkte te krijgen. Volgens mij ben je beter af met alu maar dat is een persoonlijke mening.
Voor rear skid plate zou ik niet minder gaan dan 6 mm alu. De kracht die erop komt als je aan zeg maar 50 km/u een steen raakt is niet gering.
Volgens mij kan Fré ons wel helpen met welke dikte 6 mm alu overeen komt om in inox +/- zelfde sterkte te krijgen. Volgens mij ben je beter af met alu maar dat is een persoonlijke mening.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
moet ge maar eens met mij gaan rijden dan zal je zien dat alles mogelijk is206dbdragger schreef:No Limit YFZ schreef:voor bodemplaat moet je minimum 5 mm dikke plaat hebben, ziet er idd nogal licht uit. Die van Moose Racing zijn stukken degelijker.
bodemplaat word ook in 1.5mm inox dat wil ik nog wel eens zien plooien toch,zo een diktes allemaal;snap niet dat gulle dat feitelijk kunt plooien
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Eventjes hier aan de master himself gevraagd;No Limit YFZ schreef:Ik heb nu een tijdje die polyeruthaan van durablue en zeer tevreden over. Geeft als het nodig is wat mee. Bij een alu of inox plaat komt stress op je achterbrug of skid zelf.
Voor rear skid plate zou ik niet minder gaan dan 6 mm alu. De kracht die erop komt als je aan zeg maar 50 km/u een steen raakt is niet gering.
Volgens mij kan Fré ons wel helpen met welke dikte 6 mm alu overeen komt om in inox +/- zelfde sterkte te krijgen. Volgens mij ben je beter af met alu maar dat is een persoonlijke mening.
Indien je Alu vergelijkt met Inox op sterkte mag je in theorie 1/3 verminderen, INOX tov ALU. Maw je inox plaat mag +- 1/3 dunner zijn dan je alu plaat.
MAAR rekening houden dat inox broser is op gebied van trillingen of zoals no limit zegt, stress.
Is en blijft het beste, staal, maar dit is dan weer te zwaar en roest.
Dus, alles heeft voor en nadelen ... het kan dus effectief wel dat de lasnaden na verloop van tijd loskomen.
Dit neemt niet weg dat ik het hou bij alu 5 a 6 mm meer dan voldoende is. En wat betreft die lasnaden indien deze volgens sommigen wat langer had moeten zijn gewoon effe bij een goeie TIG-lasser en is direkt gefikst !!
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
kan mij echt niet voorstellen dat die van mij gaat scheuren of dergelijke is volledig gelast ,ivm met levensduur wil ik nog wel eens zien welke het langste zal meegaan,mja 1 nadeel voor ulle je kan ze niet kopen in inox waarschijnlijk,zijn allemaal alu
@ad met dat plooien bedoelde ik hoe sommigen zoiet geplooid krijgen op hun quad niet hoe het geplooid word op een maschien he
in alle gaval ik zal het wel ondervinden als er iets aan komt bij mij,kzal het ulle zeker weten zeggen
wat zeker geen nut heeft is inox te nemen van bv 4 dik ,is totaal niet nodig en dat zou veel te veel wegen ook
en of je nu inox of alu pakt ,je quad gaat toch de schokken ervan oppakken hoor ,dat gaat die skidplate niet tegenhouden of je zou er rubbers moeten tussensteken dat de slag wat gedempt word
@ad met dat plooien bedoelde ik hoe sommigen zoiet geplooid krijgen op hun quad niet hoe het geplooid word op een maschien he
in alle gaval ik zal het wel ondervinden als er iets aan komt bij mij,kzal het ulle zeker weten zeggen
wat zeker geen nut heeft is inox te nemen van bv 4 dik ,is totaal niet nodig en dat zou veel te veel wegen ook
en of je nu inox of alu pakt ,je quad gaat toch de schokken ervan oppakken hoor ,dat gaat die skidplate niet tegenhouden of je zou er rubbers moeten tussensteken dat de slag wat gedempt word