Pagina 1 van 6

JumpingJet Racing CDI's -TRX450 Dyno-

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 21:27
door Teunie
Omdat iedereen blijft vragen naar testbank resultaten (logisch uiteraard), heb ik er eentje kunnen regelen voor de Honda TRX450.

Binnenkort zet Hanzie er nog resultaten op van de YFZ.
Met wat geluk krijg ik mijn eigen KFX nog ooit op de bank om te testen.

De TRX450 is volledig standaard (standaard uitlaat etc.).
Op de laagste curve zie je de standaardpower, 33,... pk
De blauwe curve is de standaardquad met andere uitlaat. (FMF)
De afstelling was bij die test echter niet optimaal.
Voor de verdere tests is men bij de standaard uitlaat gebleven.

De hoogste curve is met JumpingJet CDI, en een lichte aanpassing van de timing van de nokkenassen.
Denk dat het verschil wel duidelijk te zien is, van 33 naar 47 pk.
De nokkenassen geven misschien een beetje een vertekend beeld, maar denk dat toch wel aangeeft dat er aardig wat winst te behalen is met het aanpassen van de ontsteking.

In de zomer ga ik zelf experimenteren met het aanpassen van de cdi-curves en hoop ik ook testbankresultaten van mezelf te kunnen posten.
Ik heb zelf al gemerkt dat hoe meer je de quad gaat tunen hoe meer effect de CDI ook zal krijgen.

Afbeelding

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 21:37
door Ralph
Een TRX450R maar 33pk? :?

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 21:46
door Hanzie
jepjep klopt volledig.

is trouwens een trx die bij piranha racing rijdt.

als dat geen jumpingjet power is dan weet ik het ook niet meer :twisted:

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 21:52
door Vincenzo
dan heeft een trx maar ongeveer evenveel dan een Z???

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 21:56
door Bartie
Hanzie schreef:jepjep klopt volledig.

is trouwens een trx die bij piranha racing rijdt.

als dat geen jumpingjet power is dan weet ik het ook niet meer :twisted:
Ja en ze zijn zo tevreden over de FMF uitlaat :?

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 22:10
door Hanzie
suzuki heeft er ook minder dan 33 hoor.

uitlaat is te relativeren, m'n moet ook niet verwachten tot men met een uitlaat een pk winst heeft van 5pk ofzo... wat men vergeet is de enorme hoeveelheid aan koppel dat men wint. het is niet enkel de pk's die het doen maar ook de prestatie van de uitlaat over de hele lijn.

Geplaatst: ma 09 mei, 2005 22:42
door Ralph
Ik dacht dat een YFZ450 ongeveer 40 pk zou hebben, of niet? Een TRX450R dan 7 pk minder.....?

Geplaatst: di 10 mei, 2005 06:27
door Hanzie
die van standaard yfz komt er ook nog op. dan kun je vergelijken :)

Geplaatst: di 10 mei, 2005 06:29
door Blaster-boy
scheelt toch wel veel eh van 33pk naar 47pk
maar hoeveel koppel had die trx standaar en gemodificeerd :?:

Geplaatst: di 10 mei, 2005 06:59
door Teunie
Staat erbij he, 36NM standaard en 55NM getuned.

Geplaatst: di 10 mei, 2005 07:46
door Lewis
hallo, spijtig dat de koppel kurve niet afgebeeld is , en is het Din pk ??, en ook beter afdrukken op t/min inpv snelheid. :wink:

Geplaatst: di 10 mei, 2005 08:11
door No Limit W-tec
Pk tov van snelheid vind ik idd een slechte voorstelling, Pk tov toerental is veel interessanter. Toch sta ik versteld, laat maar zeggen dat ik wat ongeloofwaardig ben. 42 % meer Pk met enkel CDI en timing veranderd ??? Mocht dit echt zo zijn dan denk ik dat de helft van Europa intussen op zo'n CDI's zou rijden.

Ben benieuwd naar de YFZ curves ! Binnenkort (vermoed begin juni) gaan wij op testbank voor hele dag en dan wil ik zeker zo'n bakkie om te testen !

Kun je nog een curve posten pk/toerental ?

Geplaatst: di 10 mei, 2005 08:14
door No Limit W-tec
Oh, en als ik nog opmerking mag maken : tussen 40 en 50 kilometer zit je met een dipje, ofwel zit je niet 100 % goed qua jetting ofwel moet je nog eens kijken naar je onstekingscurve want dat zou er toch uit moeten geraken volgens mij. Misschien wordt het duidelijker in de pk/toerental curve.

Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:14
door Fré
kzou denken dat 100km/h ongeveer overeenkomt met 10000 rpm, 90km/h met 9000 rpm enzoverder...

Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:16
door Teunie
Ik heb helaas geen curve van pk/toerental, jullie hebben er natuurlijk wel gelijk in dat dat een betere voorstelling zou geven.

Ben een beetje afhankelijk van de testresultaten die ik van Marco krijg, heb zelf helaas geen testbank ;)

Het wachten is nu even op de aanvulling van Hanzie met de YFZ curves, aangezien er veel meer YFZ-bezitters op het forum zitten dan mensen met een TRX zijn deze resultaten natuurlijk veel interessanter.