Pagina 1 van 4

tips voor mijn Z sneller te laten lopen

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:12
door willywortel
Ik heb mijn Z-400 nu al een jaar en half en ben er heel tevreden van, maar de laatste tijd heb ik al eens zitten uitkijken om hem ietsje sneller te laten gaan, of gewoon beter te laten lopen.

Ik heb al zitten twijfelen tussen:
-andere carbu
-nokkenassen
-betere voorveringen
-cdi

Waar geef ik mijn geld het beste aan uit?

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:15
door R rider
ik zou voor betere vering gaan :wink:

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:16
door tointjuh
eeen cdi is zelf makkelijk te instaleren dus daar zou ik voor gaan :)

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:16
door willywortel
en welke dan? works, elka , ohlin, reiger?
Welke zijn zijn geld waard aan een degelijke prijs? Ik rij niet echt op zware terijnen of competitie of dergelijke.

Cdi, ja maar is dit wel de moeite waard ? Je gaat toch gewoon hoger in toeren?
Maar onderin verandert er toch niets qua snelheid?

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:18
door Frank MB
Reiger, of ohlins maar die is al duurder. elka zou ik niet doen, die moet je steeds opsturen als hij stuk gaat.

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:38
door Ralph
Longtraver a-armen met long travel vering (bijvoorbeeld ook Proflex) geeft ook veel meer mogelijkheid tot een hogere snelheid.

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:40
door Dutje#82
Frank MB schreef:Reiger, of ohlins maar die is al duurder. elka zou ik niet doen, die moet je steeds opsturen als hij stuk gaat.
als dat paars je niet stoort gerust reiger !!
anders bij dat wit... proflex da is ook rode veer !!

en betere ophanging koop dat ineens A-armen

meassen die kan je wel een set reiger + A-armen leveren aan degelijk prijs !

en voor de rest.. CDI en nokkenassen teunie is er heel content van !!

grtzzzzzzzzzz

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:41
door Dutje#82
Ralph schreef:Longtraver a-armen met long travel vering (bijvoorbeeld ook Proflex) geeft ook veel meer mogelijkheid tot een hogere snelheid.
wat heeft LT te maken met snelheid ??

grtzzzzzzz

Geplaatst: do 19 mei, 2005 18:44
door Ralph
Grotere veerweg, dus je kan meer snelheid maken.

Geplaatst: do 19 mei, 2005 19:05
door rippeke
@ ralph
wat is eigenlijk prijs van set LT armen en LT veren van proflex?
zal wel zelfde zijn voor YFZ of voor Z zeker
Of heb jij die niet ralph

grtz

Geplaatst: do 19 mei, 2005 19:14
door Ralph
Ik heb geen LT veren, de prijs kun je vragen aan Keesie. Hij maakt ook de a-armen voor de YFZ.

Geplaatst: do 19 mei, 2005 21:19
door Dutje#82
Ralph schreef:Ik heb geen LT veren, de prijs kun je vragen aan Keesie. Hij maakt ook de a-armen voor de YFZ.
opletten hè... ball out aaii pijnlijke zaak :lol: :lol: :lol:


grtzzzzzzz

Geplaatst: do 19 mei, 2005 21:25
door R rider
de nieuwe reigers lijken me wel wat

Geplaatst: do 19 mei, 2005 21:36
door Hanzie
nokkenassen :!:

Geplaatst: do 19 mei, 2005 21:43
door Teunie
Je moet eerst bedenken of je power of handelbaarheid wilt.

Heb je al andere uitlaat? Dit is stap 1!
Afstellen hoort er uiteraard bij en evt andere luchtfilter.
Daarna nokkenassen en CDI, daarna carb.

Heb zelf FP demper, Hotcams en Jumpingjet cdi, scheelt al een hele slok op de borrel!