binnen diameter van uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

binnen diameter van uitlaat

Bericht door FlangleR »

ok aangezien ik zelf men uitlaten voor de raptor ga maken zou ik van meerdere merken de binnendiameter graag weten

ik heb al die van

fp :42mm
rino :45mm

nu er zijn beslist nog uitlaten en er zit hier veel volk dus als jullie ff kleine moeite willen doen om dat te meten en hier te melden zoude mij een groot plezier doen

nu waarom vraag ik dat,ik wil namelijk geen vermogenverlies hebben door een verkeerde maat te gebruiken,aangezien ik hier gehoord heb dat fp beter zou zijn als rino wil ik nu wel weten of er nog betere zijn en of iemand die heeft en de maat wil doorgeven

aangezien fp krachtiger is (zou zijn) dan de rino ,komt het dus toch wel op mm werk aan dus moet het juist zijn he

bedankt op voorhand :wink:
Obsession
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Obsession »

uitlaat zelf maken lijkt me moeilijk er zit heel veel studie achter en ik denk dat het vaak op milimeters kan aankomen, dus neem het zekere voor het onzekere en koop dempers. Ik geef enkel raad en het is ook niet om je af te kraken ofzo want je levert prachtig werk
Keep up the good work
Driving a Yamaha blaster
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

neem het van mij aan zoveel studiewerk zit er nu ook weer niet achter hoor is gewoon rechte buis,de 1 wat groter dan de ander of wat langer :wink: het zijn sportuitlaten he,er zit veel meer studie achter een originele demper dan achter een sportuitlaat :wink:

hetgeen ik gaan doen is voortgaan op de maten van de beste en daar dan mijn eigen omhuising errond he,dan doe ik nog niets mis he
:wink:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

De mate waarin onderzoek verricht is naar de uitlaattuning hangt volgens mij een beetje van de fabrikant af. Ik zou het in ieder geval wagen, als het resultaat in orde is heb je voor weinig geld een uitlaat die 100% naar je zin is.

Succes!
White LTZ-450 - powered by MSD -
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Is het bij een 4-takt niet zo dat er gewoon zo min mogelijk weerstand moet zijn voor zoveel mogelijk PK's ? En als je meer koppel wil iets meer weerstand geven doormiddel van een goede demper ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

zo ongeveer ja :lol:

zorgen voor een goede flow dus
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

206dbdragger schreef:zo ongeveer ja :lol:

zorgen voor een goede flow dus
dan zal ik gewoon een 45mm pijp nemen, zo min mogelijk bochten erin en een open einddemper :twisted: :twisted:

Wat voor een carb(s) zit(ten) er op jouw Raptor ??
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

de diameter mag ook niet te groot zijn, er moet ook nog een tegendruk zijn...
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

tegendruk is enkel voor 2 takt motoren :wink:

als je natuurlijk overdrijft gaat em niet vooruit

voorlopig zal em dus 42mm worden zoals die fp,als mensen zeggen dat die beter gaat dan de rino wil dat zeggen dat die rino iets te groot is he
Mestdagh Alexander
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Mestdagh Alexander »

206dbdragger schreef:tegendruk is enkel voor 2 takt motoren :wink:

voorlopig zal em dus 42mm worden zoals die fp,als mensen zeggen dat die beter gaat dan de rino wil dat zeggen dat die rino iets te groot is he
Ik denk ook dat een Rino minder gaat omwille van zijn dubbele kamer.
Ik denk niet dat een Fp dat heeft?
YFM 660r raptordriver
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

Mestdagh Alexander schreef:

Ik denk ook dat een Rino minder gaat omwille van zijn dubbele kamer.
Ik denk niet dat een Fp dat heeft?
niet alle rino's hebben dubbele kamer :wink:

grtzzzzzzzzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

als ik het me goed herinner is er bij 4-takt uitlaten meer aan de hand dan enkel een zo goed mogelijke flow creëren:

Als mijn geheugen me niet in de steek laat is de hoofdbedoeling van de uitlaat zelf het reduceren van het geluid terwijl de uitlaatstroom zo weinig mogelijk tegengehouden wordt.
De uitlaatbocht/buis zou dankzij een orgeleffect door de juiste keuze van dia en lengte het vermogen maximaliseren, dit in principe enkel bij een discreet toerental.

Iemand die ons hier met zekerheid kan helpen?

Anders google je maar effe naar de woordjes 4 stroke tuning en exhaust tuning en er zal al heel wat leesvoer tevoorschijn komen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Ga jij eens even boeken lezen over hoe een uitlaat in elkaar zit van een viertakt. Is echt niet zo simpel als jij denkt :roll: De uitlaat moet inderdaad een tegendruk geven. En daarom moet hij ook steeds wat groter worden. Zeg maar de helft van een expansie uitlaat.
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

kga er is mee lachen,ik hoef geen boeken te lezen hoor over het feit hoe het in elkaar zit,ik kan em niet beter maken maar ik kan em wel naar mijn zin maken he
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FlangleR »

Frank MB schreef:

Ga jij eens even boeken lezen over hoe een uitlaat in elkaar zit van een viertakt. Is echt niet zo simpel als jij denkt :roll: De uitlaat moet inderdaad een tegendruk geven. En daarom moet hij ook steeds wat groter worden. Zeg maar de helft van een expansie uitlaat.

als je nu toch over tegendruk begint,zeg me is waar die tegendruk vandaan komt dan,voorbochten zijn ongedempt wat logisch is en dan heb je de demper ,in de meeste gevallen sportdempers met gewoon een open buis in met gaatjes zodat ie kan dempen door de wol die erin zit,veel tegendruk komt daar niet aan te pas hoor

hetgeen ik zeg is dat de diameter niet te groot mag zijn anders valt em dood op een bepaald punt :wink:
Plaats reactie