ok aangezien ik zelf men uitlaten voor de raptor ga maken zou ik van meerdere merken de binnendiameter graag weten
ik heb al die van
fp :42mm
rino :45mm
nu er zijn beslist nog uitlaten en er zit hier veel volk dus als jullie ff kleine moeite willen doen om dat te meten en hier te melden zoude mij een groot plezier doen
nu waarom vraag ik dat,ik wil namelijk geen vermogenverlies hebben door een verkeerde maat te gebruiken,aangezien ik hier gehoord heb dat fp beter zou zijn als rino wil ik nu wel weten of er nog betere zijn en of iemand die heeft en de maat wil doorgeven
aangezien fp krachtiger is (zou zijn) dan de rino ,komt het dus toch wel op mm werk aan dus moet het juist zijn he
uitlaat zelf maken lijkt me moeilijk er zit heel veel studie achter en ik denk dat het vaak op milimeters kan aankomen, dus neem het zekere voor het onzekere en koop dempers. Ik geef enkel raad en het is ook niet om je af te kraken ofzo want je levert prachtig werk
Keep up the good work
neem het van mij aan zoveel studiewerk zit er nu ook weer niet achter hoor is gewoon rechte buis,de 1 wat groter dan de ander of wat langer het zijn sportuitlaten he,er zit veel meer studie achter een originele demper dan achter een sportuitlaat
hetgeen ik gaan doen is voortgaan op de maten van de beste en daar dan mijn eigen omhuising errond he,dan doe ik nog niets mis he
De mate waarin onderzoek verricht is naar de uitlaattuning hangt volgens mij een beetje van de fabrikant af. Ik zou het in ieder geval wagen, als het resultaat in orde is heb je voor weinig geld een uitlaat die 100% naar je zin is.
Is het bij een 4-takt niet zo dat er gewoon zo min mogelijk weerstand moet zijn voor zoveel mogelijk PK's ? En als je meer koppel wil iets meer weerstand geven doormiddel van een goede demper ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
als ik het me goed herinner is er bij 4-takt uitlaten meer aan de hand dan enkel een zo goed mogelijke flow creëren:
Als mijn geheugen me niet in de steek laat is de hoofdbedoeling van de uitlaat zelf het reduceren van het geluid terwijl de uitlaatstroom zo weinig mogelijk tegengehouden wordt.
De uitlaatbocht/buis zou dankzij een orgeleffect door de juiste keuze van dia en lengte het vermogen maximaliseren, dit in principe enkel bij een discreet toerental.
Iemand die ons hier met zekerheid kan helpen?
Anders google je maar effe naar de woordjes 4 stroke tuning en exhaust tuning en er zal al heel wat leesvoer tevoorschijn komen.
206dbdragger schreef:tegendruk is enkel voor 2 takt motoren
als je natuurlijk overdrijft gaat em niet vooruit
voorlopig zal em dus 42mm worden zoals die fp,als mensen zeggen dat die beter gaat dan de rino wil dat zeggen dat die rino iets te groot is he
Ga jij eens even boeken lezen over hoe een uitlaat in elkaar zit van een viertakt. Is echt niet zo simpel als jij denkt De uitlaat moet inderdaad een tegendruk geven. En daarom moet hij ook steeds wat groter worden. Zeg maar de helft van een expansie uitlaat.
kga er is mee lachen,ik hoef geen boeken te lezen hoor over het feit hoe het in elkaar zit,ik kan em niet beter maken maar ik kan em wel naar mijn zin maken he
206dbdragger schreef:tegendruk is enkel voor 2 takt motoren
als je natuurlijk overdrijft gaat em niet vooruit
voorlopig zal em dus 42mm worden zoals die fp,als mensen zeggen dat die beter gaat dan de rino wil dat zeggen dat die rino iets te groot is he
Ga jij eens even boeken lezen over hoe een uitlaat in elkaar zit van een viertakt. Is echt niet zo simpel als jij denkt De uitlaat moet inderdaad een tegendruk geven. En daarom moet hij ook steeds wat groter worden. Zeg maar de helft van een expansie uitlaat.
als je nu toch over tegendruk begint,zeg me is waar die tegendruk vandaan komt dan,voorbochten zijn ongedempt wat logisch is en dan heb je de demper ,in de meeste gevallen sportdempers met gewoon een open buis in met gaatjes zodat ie kan dempen door de wol die erin zit,veel tegendruk komt daar niet aan te pas hoor
hetgeen ik zeg is dat de diameter niet te groot mag zijn anders valt em dood op een bepaald punt