Tips??

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer

Tips??

Bericht door jan-andries »

Ben nieuw op dit forum, maar toch heb ik al een hele hoop vragen.

Ik heb een paar weken geleden eens een ritje gemaakt op zo'n yamaha kodiak en ik moet zeggen > ik was direct verkocht.
Nu heb ik overal eens zitten zoeken, maar echt antwoorden op mijn vragen vindt ik niet echt.

1/ Zo'n quad met automaat vindt ik wel handig, maar zijn hier nadelen aan verbonden?
2/ Ik zou mijn quad gebruiken om op straat te rijden, maar ook af en toe eens te gaan 'brakken'. De rekjes op die kodiak vond ik ook wel handig. Maar ik heb natuurlijk nog op niets anders gereden. Ik wil gewoon een quad die gemakkelijk rijdt, weinig onderhoudt vergt, vlot tot zeer vlot optrekt (ik vond bv dat die kodiak dit al vlot deed, maar heb natuurlijk geen referenties), toch wel 100km/h haalt, veilig is, ... (er zijn zoveel criteria :-) ) Zijn er suggsties? (ik zou wel een 2de hands quad kopen, want ik ken mezelf > ik kan niets heel laten :-) )
3/ Hoeveel kost het om zo'n beestje in te schrijven zodanig dat je er op de baan mee kunt? (ik heb rijbewijs B dus moet ik hem dan inschrijven als auto?)
4/ Hoeveel kost zo'n verzekering? Is het mogelijk om het voertuig voor bepaalde periodes te verzekeren? (bijv. alleen in de zomermaanden?)

Tips en suggesties zijn steeds welkom.
alvast bedankt
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Heb al 5-jaar een KODIAK,en heeft mij nog geen seconde in de steek gelaten(mijn vrouw ook niet ),zeer betrouwbaar machine,met weinig onderhoud.

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Mijn vrouw vraagt ook niet veel onderhoud, juist af en toe eens smeren :D :D
Suzuki - Kingquad
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

ivoor houw je in hij is nieuw hier
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

yamaha king schreef:ivoor houw je in hij is nieuw hier
zegt alleen dat hij na zijn quad smering ff bij zijn vrouwtje ook alle smeernippels doet :lol: :lol: :lol:

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

hahahahahah :D :D :D :D :D :D
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

Je kan hem inschrijven als motorfiets of als landbouwvoertuig, kan beiden met uw rijbewijs B. Als je in de winter eens goed in modder gezeten hebt, zal dat waarschijnlijk nog toffer vinden dan het stof van de zomer.

Gebruik even de zoekfunctie over die inschrijving is al uitvoerig aanbod geweest.
Suzuki - Kingquad
tointjuh
Quadracer
Quadracer

Bericht door tointjuh »

ivoor schreef:Je kan hem inschrijven als motorfiets of als landbouwvoertuig, kan beiden met uw rijbewijs B. Als je in de winter eens goed in modder gezeten hebt, zal dat waarschijnlijk nog toffer vinden dan het stof van de zomer.

Gebruik even de zoekfunctie over die inschrijving is al uitvoerig aanbod geweest.
wie de vrouw of de quad :lol: :lol: :lol:
Red King
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Red King »

De quad zeker, de vrouw ben ik niet zeker of het ook als landbouwvoertuig kan :wink: :lol:
Suzuki - Kingquad
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

ivoor schreef:De quad zeker, de vrouw ben ik niet zeker of het ook als landbouwvoertuig kan :wink: :lol:
kdenk da wel ze, das ook voor af en toe es met te ploeteren e :D
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

Hehe,wat een verwelkoming voor Jan-Andries :D
White-Red Raptor 700 '2008
ardman

Bericht door ardman »

100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?

gr,
Ard
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

ardman schreef:100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?

gr,
Ard
als ik mij niet vergis rijd een Grizzly wel meer dan 100 (het zal niet veel zijn) greetz, vraag maar eens aan een grizzly rijder
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jan-andries »

Ik ben uit België

Zijn er dan mss andere modellen die beter zouden zijn voor mij?
Ik ga er voornamelijk mee op de openbare weg rijden , maar wij wonen in de bossen dus daar kan ik ook wel eens voluit gaan (Is er eigenlijk een wetgeving over waar je wel en niet mag rijden met een quad?)
100 km/h was nu maar 'een cijfer', wat ik eigenlijk bedoelde was dat mijn quad vlot zou mee kunnen op de baan (dan moet hij toch zeker 90 kunnen halen of niet?)
Ik zou willen beginnen met een goedkope occasie deze zomer en dan kan ik nog kijken of het mij bevalt hé

alvast bedankt toch al.
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

ardman schreef:100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?

gr,
Ard
Zelfs mijn raptor 350 rijd meer dan 100 km/u. en ik denk (eigenlijk zeker) dat er nog die meer dan 100 km/u rijd (raptor 660, YFZ 450...)
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Plaats reactie