vrage over blaster
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
vrage over blaster
'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-die stuurt zwaar , normaal ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-die stuurt zwaar , normaal ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Re: vrage over blaster
* da lampke is normaal...als 't blijft branden, dan is 't een teken dat je je olie moet bijvullenBlaster-boy schreef:'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-die stuurt zwaar , normaal ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
*snap niet wat ge hier mee bedoeld...
*dat hij zwaar stuurt zal zijn omdat je nog te weinig kracht hebt in je armen, ik vind de mijne zeeeer soepel sturen (of heb je mischien spoorverbreders steken vanvoor?)
*de mijne valt ook soms stil, als hij gewoon in neutraal staat te draaien...(1jaar oud)
Pure adrenaline attached with a license plate !
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
heeft geen spoorverbreders vanvoor,
da van die vitesse is volgens mij gewoon omda'k ff moe wenne , heb ook ma 15min. kunne rijde
da van die vitesse is volgens mij gewoon omda'k ff moe wenne , heb ook ma 15min. kunne rijde
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Re: vrage over blaster
- lampje brand bij het starten om aan te geven dat het werkt, daarna gaat het uit als het oliepeil ok is. Als het lampje niet meer brand bij het starten, kijk dit dan onmiddelijk na want bij defect zal je niet gewaarschuwd wordenBlaster-boy schreef:'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-die stuurt zwaar , normaal ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
- leren schakelen
- Kijk is na of je banden niet te plat staan, dan kan je quad wel stroef sturen. Bij manouvreren tegen lagen snelheden is de weerstand altijd wel wat groter
- Kan geregeld worden met de choke, of aan de carburateur je ralentis wat hoger zetten.
Geniet van je machientje
When going gets tough, the tough get going
-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Re: vrage over blaster
Als je liever hebt dat je wat langer gas kan geven in je vistesses en aldus niet zo snel moet schakelen kan je vooraan een groter tandwiel steken. 1 tandje meer.Blaster-boy schreef:-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
het is nie echt van het te snel schakele maar
dat ik de quad moeilijk in vrij krijg da'k die de soms trg in
een ander versnelling trap
maja 'k heb vandaag nog ne ganse namiddag en de zaterdag ne volledige dag dus zalk wel onder de knie krijge
dat ik de quad moeilijk in vrij krijg da'k die de soms trg in
een ander versnelling trap
maja 'k heb vandaag nog ne ganse namiddag en de zaterdag ne volledige dag dus zalk wel onder de knie krijge
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
De Blaster heeft de versnellingen heel dicht op elkaar liggen. De eerste en tweede versnelling zijn vrijwel onbruikbaar tenzij je heel langzaam rijdt.
Een ander tandwiel is een oplossing alleen trekt hij dan wat minder snel op.
Als je wat geoefend bent in het schakelen dan trek je die eerste twee versnellingen er binnen no-time doorheen en dan is dit niet zo'n probleem meer.
(je verliest de tijd nu door het schakelen waarschijnlijk, als je snel schakelt is het bijna een automaatje
)
Een ander tandwiel is een oplossing alleen trekt hij dan wat minder snel op.
Als je wat geoefend bent in het schakelen dan trek je die eerste twee versnellingen er binnen no-time doorheen en dan is dit niet zo'n probleem meer.
(je verliest de tijd nu door het schakelen waarschijnlijk, als je snel schakelt is het bijna een automaatje
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
blasterke27
- Quadrider

- Berichten: 479
- Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55
idd schakelen is gwn een kwestie van oefenen...
had er vroeger ook de eerste keer problemen bij en van dat vrij krijgen is ook een kwestie van de feeling hebben ik kreeg de banshee van men broer ook zeer moeilijk vrij nu gata het al aardig ...
en @ teun wij trekken niet allemaal wheelies avn 3de tot 6de
wij hebebn onze eerste en 2de vitesse soms ook nodig 
had er vroeger ook de eerste keer problemen bij en van dat vrij krijgen is ook een kwestie van de feeling hebben ik kreeg de banshee van men broer ook zeer moeilijk vrij nu gata het al aardig ...
en @ teun wij trekken niet allemaal wheelies avn 3de tot 6de
honda the power of dreams
honda trx400 !
honda trx400 !
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Idd wat Teun zegt ik zit in een paar seconden al in de 3, de 2 gebruik ik bijna nooit alleen bij hele korte bochtjes op de crossbanen en in het rennerskwartier.
Op een gegeven moment heb je dat onder de knie wanneer je in de 1 en 2 moet overschakelen, mijn vriend kon het eerst ook niet maar nu heeft hij de feeling en rijdt weg net zoals mij
Op een gegeven moment heb je dat onder de knie wanneer je in de 1 en 2 moet overschakelen, mijn vriend kon het eerst ook niet maar nu heeft hij de feeling en rijdt weg net zoals mij
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
het schakele heb ik nu geen probleme meer mee,
vanuit stilstand ong. 10 sec en 'k zit al in 3e , ma'k denk da'k iet te hoog in de toere drijf, en het trg in vrij zette en al heb'k ook al onder de knie ongeveer, ma zit toch kracht achter moe'k zegge, toen'k gister bij os thuis achter (hebbe lang wegske voor vrachtwages om voor pa te levere en al) naar 3e schakelde wouw de voorkant nog omhoog:d zijn er meer die dit hebbe of licht dit aan mij , want 'k zat nie naar achter geleund of zo ik schakelde gewoon naar 3e en de voorkant ging omhoog:d
vanuit stilstand ong. 10 sec en 'k zit al in 3e , ma'k denk da'k iet te hoog in de toere drijf, en het trg in vrij zette en al heb'k ook al onder de knie ongeveer, ma zit toch kracht achter moe'k zegge, toen'k gister bij os thuis achter (hebbe lang wegske voor vrachtwages om voor pa te levere en al) naar 3e schakelde wouw de voorkant nog omhoog:d zijn er meer die dit hebbe of licht dit aan mij , want 'k zat nie naar achter geleund of zo ik schakelde gewoon naar 3e en de voorkant ging omhoog:d
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
had'k ook gedaan eerst nie te hard gerede tot de eerste tank eraan was en dan al wa meer gaan pere , strak de schroef weer'n stukje uit de begrenzer en dan weer sjeze
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
deze wel
't zal wel aan mij ligge denk'k omda'k mss nie schakel gelijk gij eh 
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...

