vrage over blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

vrage over blaster

Bericht door Blaster-boy »

'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-die stuurt zwaar , normaal ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Re: vrage over blaster

Bericht door Franky »

Blaster-boy schreef:'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
-elke keer als ik de blaster start ga et olie lampke brande en dan ga et stillekes terug uit en blijf et uit ?
-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
-als em in vitesse sta of nie en 'k geef geen of nie genoeg gas dan valt die de hele tijd stil , te min relentie ?
voor de rest lukt et goe , 'k wou alleen wete als andere dit ook voorgehad hebben, is mss allemaal een kwestie van inrijde ?
* da lampke is normaal...als 't blijft branden, dan is 't een teken dat je je olie moet bijvullen
*snap niet wat ge hier mee bedoeld...
*dat hij zwaar stuurt zal zijn omdat je nog te weinig kracht hebt in je armen, ik vind de mijne zeeeer soepel sturen (of heb je mischien spoorverbreders steken vanvoor?)
*de mijne valt ook soms stil, als hij gewoon in neutraal staat te draaien...(1jaar oud)
Pure adrenaline attached with a license plate !
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

heeft geen spoorverbreders vanvoor,
da van die vitesse is volgens mij gewoon omda'k ff moe wenne , heb ook ma 15min. kunne rijde
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

Blaster-boy schreef:'k ben juist met de blaster gaan rijde en 'k heb enkele vrage:
- lampje brand bij het starten om aan te geven dat het werkt, daarna gaat het uit als het oliepeil ok is. Als het lampje niet meer brand bij het starten, kijk dit dan onmiddelijk na want bij defect zal je niet gewaarschuwd worden
- leren schakelen :lol: Dat vlot wel na een paar ritjes. De ervaring zal ook leren welke omstandigheden in welke versnelling/toerental te nemen
- Kijk is na of je banden niet te plat staan, dan kan je quad wel stroef sturen. Bij manouvreren tegen lagen snelheden is de weerstand altijd wel wat groter
- Kan geregeld worden met de choke, of aan de carburateur je ralentis wat hoger zetten.

Geniet van je machientje :wink:
When going gets tough, the tough get going
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Blaster-boy schreef:-die vitesse ligge die zo dicht bij mekaar of is dat gewoon een kwestie van oefene ?
Als je liever hebt dat je wat langer gas kan geven in je vistesses en aldus niet zo snel moet schakelen kan je vooraan een groter tandwiel steken. 1 tandje meer.
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

het is nie echt van het te snel schakele maar
dat ik de quad moeilijk in vrij krijg da'k die de soms trg in
een ander versnelling trap :oops:
maja 'k heb vandaag nog ne ganse namiddag en de zaterdag ne volledige dag dus zalk wel onder de knie krijge
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De Blaster heeft de versnellingen heel dicht op elkaar liggen. De eerste en tweede versnelling zijn vrijwel onbruikbaar tenzij je heel langzaam rijdt.
Een ander tandwiel is een oplossing alleen trekt hij dan wat minder snel op.
Als je wat geoefend bent in het schakelen dan trek je die eerste twee versnellingen er binnen no-time doorheen en dan is dit niet zo'n probleem meer.
(je verliest de tijd nu door het schakelen waarschijnlijk, als je snel schakelt is het bijna een automaatje ;) )
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
blasterke27
Quadrider
Quadrider

Bericht door blasterke27 »

idd schakelen is gwn een kwestie van oefenen...
had er vroeger ook de eerste keer problemen bij en van dat vrij krijgen is ook een kwestie van de feeling hebben ik kreeg de banshee van men broer ook zeer moeilijk vrij nu gata het al aardig ...
en @ teun wij trekken niet allemaal wheelies avn 3de tot 6de :P wij hebebn onze eerste en 2de vitesse soms ook nodig :D
honda the power of dreams
honda trx400 !
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Idd wat Teun zegt ik zit in een paar seconden al in de 3, de 2 gebruik ik bijna nooit alleen bij hele korte bochtjes op de crossbanen en in het rennerskwartier.

Op een gegeven moment heb je dat onder de knie wanneer je in de 1 en 2 moet overschakelen, mijn vriend kon het eerst ook niet maar nu heeft hij de feeling en rijdt weg net zoals mij :wink:
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

het schakele heb ik nu geen probleme meer mee,
vanuit stilstand ong. 10 sec en 'k zit al in 3e , ma'k denk da'k iet te hoog in de toere drijf, en het trg in vrij zette en al heb'k ook al onder de knie ongeveer, ma zit toch kracht achter moe'k zegge, toen'k gister bij os thuis achter (hebbe lang wegske voor vrachtwages om voor pa te levere en al) naar 3e schakelde wouw de voorkant nog omhoog:d zijn er meer die dit hebbe of licht dit aan mij , want 'k zat nie naar achter geleund of zo ik schakelde gewoon naar 3e en de voorkant ging omhoog:d
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

das gwn zijn power !!

en tijdens inrijden niet TE hoog in toeren gaan.. zoals je zij dat wegje van je vader op en af rijden traagjes dat hij goed in rijdt! als dat gepasseerd is mag je vliegen :wink:

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

had'k ook gedaan eerst nie te hard gerede tot de eerste tank eraan was en dan al wa meer gaan pere , strak de schroef weer'n stukje uit de begrenzer en dan weer sjeze
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

:shock: mijne Blaster gaat niet omhoog in 3de ze! in 2de ook niet...
en in 1ste enkel als ik 'm beetje help...maar vanzelf---> noooooit 8)
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

deze wel :lol: 't zal wel aan mij ligge denk'k omda'k mss nie schakel gelijk gij eh :wink:
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

Blaster-boy schreef:deze wel :lol: 't zal wel aan mij ligge denk'k omda'k mss nie schakel gelijk gij eh :wink:
bedoeld u, dat ik niet schakelen mijne heer? :lol: :wink:
Plaats reactie