druk op hydraulische rem
druk op hydraulische rem
kan iemand me helpen,
ik heb een hydraulische rem, ik moet nu goede remolie hebben, iemand een idee?
en dan het volgende, ik moet de rem ontluchten, maar hoe doe ik dit?
eerst de rem vullen met olie en dan ... ??
graag hulp.
ik heb een hydraulische rem, ik moet nu goede remolie hebben, iemand een idee?
en dan het volgende, ik moet de rem ontluchten, maar hoe doe ik dit?
eerst de rem vullen met olie en dan ... ??
graag hulp.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Denicol Dot 5 remolie, kost twee keer niets en is zeer goed. www.denicol.com kun je vinden in iedere goede motowinkel en op alle crossen.
Je moet de ontluchting op je rem lossen. Reservoir vullen en dan blijven pompen gelijk zot. Wel telkens reservoir bijvullen zodat je niet leeg gaat pompen, anders mag je weer vanaf nul beginnen.
Je zet best een potje onder je rem zodat je de remolie terug kan opvangen. Of doet er een darmpje aan en terug het reservoir in, voor langs achter werkt dat goed, voor van voor wat moeilijker.
Je moet blijven pompen tot je geen belletjes meer hebt. Best na het eerste ritje nogmaals doen.
Je moet de ontluchting op je rem lossen. Reservoir vullen en dan blijven pompen gelijk zot. Wel telkens reservoir bijvullen zodat je niet leeg gaat pompen, anders mag je weer vanaf nul beginnen.
Je zet best een potje onder je rem zodat je de remolie terug kan opvangen. Of doet er een darmpje aan en terug het reservoir in, voor langs achter werkt dat goed, voor van voor wat moeilijker.
Je moet blijven pompen tot je geen belletjes meer hebt. Best na het eerste ritje nogmaals doen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Voor zover ik weet is hoe hoger hoe beter, en heeft enkel en alleen te maken met het kookpunt.
Vlug eens gezocht op internet :
De gebruikelijke remvloeistoffen die aan de eisen van de automobielmarkt voldoen zijn DOT 3, DOT 4 en DOT 5. Zij verschillen voornamelijk in het minimale kookpunt dat de vloeistof moet hebben, respectievelijk >140° C, >155° C en >180° C.
Denicol Dot 5
Vlug eens gezocht op internet :
De gebruikelijke remvloeistoffen die aan de eisen van de automobielmarkt voldoen zijn DOT 3, DOT 4 en DOT 5. Zij verschillen voornamelijk in het minimale kookpunt dat de vloeistof moet hebben, respectievelijk >140° C, >155° C en >180° C.
Denicol Dot 5
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
http://www.denicol.com/remvloeistof.htm
Hier staat duidelijk bij de kenmerken dat Dot 5 de dichtingen niet aantast.
Hier staat duidelijk bij de kenmerken dat Dot 5 de dichtingen niet aantast.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Je ziet dit aan het einde van je darmptje of aan uw ontluchtingsschroef indien je geen darmptje gebruikt.
Bij mijne raptor heb ik dat al tweemaal moeten doen en men vind niet wat de oorzaak is dat er lucht in komt. Nu is het wel al een drietal maanden geleden.
Ik doe het telkens met twee. Ene zit op de pedaal te pompen terwijl de ontluchtingsschroef dicht is. Na een vijftal keer de pedaal blijven inhouden. De andere draait nu de ontluchtingsschroef open. De eerste keer zal je niets zien omdat er enkel lucht uitkomt. Dan terug de schroef dicht. Terug een vijftal keer pompen. Blijven inhouden, ontluchten. dan terug dicht enz...
Op den duur zie je luchtbelletjes en later zie je enkel olie de lucht invliegen. Liever een paar keer teveel olie laten uitlopen zodat er zeker geen lucht meer inzit want rijden zonder remmen is niet aan te raden als je een machien hebt dat meer dan 120 rijd.
cu
Bij mijne raptor heb ik dat al tweemaal moeten doen en men vind niet wat de oorzaak is dat er lucht in komt. Nu is het wel al een drietal maanden geleden.
Ik doe het telkens met twee. Ene zit op de pedaal te pompen terwijl de ontluchtingsschroef dicht is. Na een vijftal keer de pedaal blijven inhouden. De andere draait nu de ontluchtingsschroef open. De eerste keer zal je niets zien omdat er enkel lucht uitkomt. Dan terug de schroef dicht. Terug een vijftal keer pompen. Blijven inhouden, ontluchten. dan terug dicht enz...
Op den duur zie je luchtbelletjes en later zie je enkel olie de lucht invliegen. Liever een paar keer teveel olie laten uitlopen zodat er zeker geen lucht meer inzit want rijden zonder remmen is niet aan te raden als je een machien hebt dat meer dan 120 rijd.
cu