K&N luchtfilter

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

K&N luchtfilter

Bericht door peterrrrr »

houdt deK&N luchtfilter met een Outerwear pre-filter. ook water tegen reed vandaag op nat terijn daarom vroeg i, me af als zon ding het water een beetje tege houdt ?

mvg
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

nee een luchtfilter houd geen water tegen. Maar het zit toch normaal ingesloten in een bakje he. Dus als je op een nat terein rijd kan dat geen kwaad. Maar een K&N luchtfilter houd zeker geen water tegen :wink:
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Houd wel water tegen, daar is de Outerwear pre-filter voor. Hou een Outerwear pre filter maar eens onder een kraan, het water loopt er gewoon langs.
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

dan denk ik dat ik hem een keer op je site bestel ralph :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het voordeel van bijvoorbeeld een Twin Air is dat je alleen de schuimfilter hoeft schoon te maken en dan ben je klaar. Bij een K&N moet je de prefilter een beetje schoonmaken (gaat lastig door dat waterafstotende :)) En de K&N filter moet je eerst inspuiten, dan uitwassen en daarna moet je al die ribbeltjes oliën. Dat is bijelkaar best veel werk in vergelijking met een schuimfilter.
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

hoe vaak moet je hem dan schoon maken ?en waarmee moet je de luchtfilter mee in spuiten ?
Blasty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Blasty »

Ralph schreef:Het voordeel van bijvoorbeeld een Twin Air is dat je alleen de schuimfilter hoeft schoon te maken en dan ben je klaar.
Ik dacht dat je een schuimfilter ook moest invetten :?:
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

sorry mannen mij hadden ze altijd gezegt dat het niet tegen water kon. Bij dat heb ik nog wat bijgeleerd :wink:
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

er stond ook met een Outerwear pre-filter mischien had je dat niet gezien?
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

toch wel maar ik dacht dat het was om nog minder vuil in de motor te laten komen
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

mja maakt niks uit :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

de prefilter houd geen water tegen. Hou je pre filter zodat je een plas water vormt. je ziet dat het water tegenhoudt. Raak nu gewoon eens de onderkant van de pre filter aan ter hoogte van het plasje water. Je zult zien het water loopt weg langs de plaats waar je de prefilter raakt.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

nou weet ut ok nie meer :?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Sg6 schreef:de prefilter houd geen water tegen. Hou je pre filter zodat je een plas water vormt. je ziet dat het water tegenhoudt. Raak nu gewoon eens de onderkant van de pre filter aan ter hoogte van het plasje water. Je zult zien het water loopt weg langs de plaats waar je de prefilter raakt.
dus de spetter lopen er langsheen want je raakt je filter niet met je vinger aan ondr het rijden.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dan heb je dus zoiets als bij een tent? Zolang je niet tegen de buitenkant ligt, houdt het zeil het water buiten...
Plaats reactie