crossmotor vs quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
coen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

crossmotor vs quad

Bericht door coen »

als stevan everts tegen john natalie rijd op een crossbaan die voor alle twee goed is wie zal er winnen gaat een crossmoter harder over een cross baan dan een quad
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

een crossmoto trekt veeeel harder op dus zal hij vlugger weg zijn + een crossmoto heeft minder gewicht, minder vrijvingskracht (2 wielen <-> quad 4 wielen), enzo. Dus ik denk wel dat die crossmoto gaat winnen.
En ik vind ook dat je die 2 sporten niet kunt vergelijken want het gaat hier toch over 2 verschillende machienes :wink:
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Sebastien schreef:een crossmoto trekt veeeel harder op dus zal hij vlugger weg zijn + een crossmoto heeft minder gewicht, minder vrijvingskracht (2 wielen <-> quad 4 wielen), enzo. Dus ik denk wel dat die crossmoto gaat winnen.
En ik vind ook dat je die 2 sporten niet kunt vergelijken want het gaat hier toch over 2 verschillende machienes :wink:
ja juist maar in de bocht vind ik quad iets rapper dan crossmoto ale mijn ondervindingen dan maar een goeie crosser gaat wel ra^pper
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Re: crossmotor vs quad

Bericht door AlfA »

coen schreef:als stevan everts tegen john natalie rijd op een crossbaan die voor alle twee goed is wie zal er winnen gaat een crossmoter harder over een cross baan dan een quad
als we 't hebben over de gemiddelde recreatierijder, en we nemen als parcour Neeroeteren, dan zie je dat de moto's op de rechte stukken vlot voorbij de quads gaan, maar in de bochten maken de quads weer wat terrein goed. dus op dit circuit zal het niet zo héél veel uitmaken, maar ik denk wel vat de moto's zullen winnen.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
team green mcm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door team green mcm »

ben er zeker van da die crossmotokes winne :wink:
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

ik denk dat die john ook wel de pk's van een crossmotor zal hebben, maar niet die van stefan everts denk ik..., en dan kies je ook al direct de wereldkampioen uit, veergeet maar dat john van everts wint hoor...
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

laat ingo ten vregelaar of john mitchel maar tegen evers rijden winnen de quad rijders zekker weten
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
blasterboy
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door blasterboy »

lijkt me toch straf want crosmotors kunne ook veel verder springe met hun lichter gewicht e
ktm sx 450 '09
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

Volgens mij maakt de quad toch weinig kans.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Euh??? bestaat er daar twijfel over?

Nen crossmoto natuurlijk, ikzelf heb een tm 250 gehad en da trekt toch serieus meer of de gemiddelde sportquad ze (da ondevind je als je op je bek gaat).
Blasty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Blasty »

blasterboy schreef:lijkt me toch straf want crosmotors kunne ook veel verder springe met hun lichter gewicht e
Als jij die Ingo een keer heb zien rijden dan denk je daar anders over hoor 8)
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Crossmotor

Bericht door brumm »

Everts wint en niet een klein beetje ook. Zal hem waarschijnlijk wel dubbelen.
coen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door coen »

mijn broer heeft een suzuki 450 rmz 2005 ik een yfz 450 2005 gytr uitlaat compleet van het weekent sprintjes gedaan eerste stuk is de quad sneller weg beter grip later komt crosser er voor bij meter off 5-6 er voor en dit op een heel lang stuk scheelt echt niet veel langen bochten ben ik sneler mijn broer had eerst een yamaha 250 twee takt 2004 verschil was toen noch kleiner
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

da hangt dus echt wel van parkoer tot parkoer af. Meestal zal de moto wel winnen ma toch... zo was ik ns in lommel ant trainen en christophe godrie (ne goeie MX3) rijder was er ook en hield em enkele rondes voorbij. Zn pa enzo verschoot er ook van... (ikzelf ook trouwens :lol:)
En neem nu een heel plat (geen walletjes ofzo) kort en technisch parkoer en ben er zeker van da de quad wint.

Zo ben ik ns in Francorchamp supermotard gan trainen en reed gewoon naar Thierry Godfroid toe. Die waren met zn drieen ant trainen en strijde en ik hing erachter en mee strijde (allee, ni echt meestrijden want dan kome er ongelukken van) en toen was ik Godfroid voorbij en was ik met die ander bezig en toen reed godfroid volle gas op da rechtstuk mij voorbij en vloog die voor mij in en en deed teken da ik er af moest gaan en ik reed verder en hij weer zo moeite doen om me voorbij (echt gevaarlijk wa die deed) en teken dat ik rustiger moest rijden en van et circuit moest gaan enzo. Amai, mijn pa had da gezien en vloog bekan over de hekken. Achteraf is Godfroid zich komen excuseren.

Volgens mij ( en vele anderen) kon em et ni hebben dat er ne quad hem voorbij stak (Meermaals Belgisch en ook Europees Kampioen Supermotard) en dan nog een meisje. Ikzelf had meteen een pak supporters bij haha :lol:
#32 • W-Tec Honda 450cc
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon www.at-tach.nl www.verkroost-scooters.nl
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Kortvrint schreef:Euh??? bestaat er daar twijfel over?

Nen crossmoto natuurlijk, ikzelf heb een tm 250 gehad en da trekt toch serieus meer of de gemiddelde sportquad ze (da ondevind je als je op je bek gaat).
ben akkoord dat crossmoto's standaard al enorm voorruit gaan; maar we vergelijken hier niet met de 'gemiddelde' sportquad.
Ik vergelijk het met compleet geprepareerde quads gelijk die van doug gust en al die pro rijders...

Het is wel heel moeilijk te vergelijken want op een parcour die ideaal gevormd is voor de crossmoto (qua kippen en de vorm oneffenheden/sleuven in de bochten) kan de quad zeker niet tegen op.
Als ge een parcour hebt die ingereden is door quads wat er anders gaat uitzien (effender en in bochten totaal anders gevormd) zal volgens mij de crossmoto moeilijk hebben.

Ge zou op het zelfde parcour moeten de tijden opnemen van beide maar dan wel beide op andere tijdstippen wanneer het parcour er geschikt bij ligt voor elk :) .
KFX540
Plaats reactie