Kymco Quads
Kymco Quads
hoi,
Ik ben hier nieuw op het forum. Ik zal me even voorstellen:
naam: Bram
leeftijd: 24
woonplaats: Zonhoven
quads in bezit: nog geen
Ik heb een vraag ivm Kymco quads. van het moment dat ik een goed accoord heb met de verzekering ga ik over tot de aanschaf van een Kymco Quad. Ik zou het echter leuk vinden als iemand mij wat meer info kan geven over deze quads, ik ben namelijk een leek op gebied van deze vierwielers. Mijn beslissing staat al redelijk vast maar heb toch nog een aantal twijfels over welk type te nemen. Vooral de keuze tussen de Urban Quad en de nieuwe MXU 300 valt me zwaar, heeft een cardan as veel voordelen tov een ketting?
verder ben ik nieuwsgierig naar jullie mening over dit relatief nieuwe merk, doe ik er goed aan hem te kopen of koop ik voor 5000 euro´s beter een ander quad ( wil hem vooral op de weg gebruiken voor algemene motor doeleinden zoals naar werk gaan en uitstapjes )
groetjes
Ik ben hier nieuw op het forum. Ik zal me even voorstellen:
naam: Bram
leeftijd: 24
woonplaats: Zonhoven
quads in bezit: nog geen
Ik heb een vraag ivm Kymco quads. van het moment dat ik een goed accoord heb met de verzekering ga ik over tot de aanschaf van een Kymco Quad. Ik zou het echter leuk vinden als iemand mij wat meer info kan geven over deze quads, ik ben namelijk een leek op gebied van deze vierwielers. Mijn beslissing staat al redelijk vast maar heb toch nog een aantal twijfels over welk type te nemen. Vooral de keuze tussen de Urban Quad en de nieuwe MXU 300 valt me zwaar, heeft een cardan as veel voordelen tov een ketting?
verder ben ik nieuwsgierig naar jullie mening over dit relatief nieuwe merk, doe ik er goed aan hem te kopen of koop ik voor 5000 euro´s beter een ander quad ( wil hem vooral op de weg gebruiken voor algemene motor doeleinden zoals naar werk gaan en uitstapjes )
groetjes
Surf is even op het forum en je zal wat meer info vinden over dit merk.
Mijn ervaring is dat je bij een Kymco prijs/kwaliteit erg goed zit.
Persoonlijk zou ik voor de 300 gaan. De cardanas heeft heel wat minder onderhoud nodig in vgl met een klassieke tandwielen/ketting combinatie en is ook geschikter om in de blubber te hangen. Persoonlijk vind ik de 250 wat zwak van motor, dus ook hiervoor een voorkeur naar de 300
Mijn ervaring is dat je bij een Kymco prijs/kwaliteit erg goed zit.
Persoonlijk zou ik voor de 300 gaan. De cardanas heeft heel wat minder onderhoud nodig in vgl met een klassieke tandwielen/ketting combinatie en is ook geschikter om in de blubber te hangen. Persoonlijk vind ik de 250 wat zwak van motor, dus ook hiervoor een voorkeur naar de 300
When going gets tough, the tough get going
wel voor 5000€ kan je toch al een blaster kopen en ik denk dat je daarmee zeer tevreden zal zijn
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
een blaster vraagt ook meer onderhoud dan de kymco mxuSebastien schreef:wel voor 5000€ kan je toch al een blaster kopen en ik denk dat je daarmee zeer tevreden zal zijn
ik heb er ook al mee gereden, het is wel een tof bakje
maar het is nu ook geen terreinspringer he
dan ben je idd beter af met een blaster
OK wat de blaster betreft, maar ik prefereer een utility boven een sportquad omwille van het gesloten frame.De standaard baan banden van de urban quad spreken me ook aan voor mijn toepassingen, ook vind ik een automaat wel prettiger dan een versnellingsbak.
Wat de cardan betreft stel ik me de vraag of dit de meerprijs van 500 euro waard is? bij de MXU krijg je standaard geen tas, als ik die moet bijkopen kost dit ook weer 200 euro extra.
een link voor hen die niet weten waarover ik het heb of voor hen die de site nog niet hebben gevonden :
http://www.msainternational.com/site/_c ... _groupe=50
bedankt voor de snelle reacties
Wat de cardan betreft stel ik me de vraag of dit de meerprijs van 500 euro waard is? bij de MXU krijg je standaard geen tas, als ik die moet bijkopen kost dit ook weer 200 euro extra.
een link voor hen die niet weten waarover ik het heb of voor hen die de site nog niet hebben gevonden :
http://www.msainternational.com/site/_c ... _groupe=50
bedankt voor de snelle reacties
- Rocky
- Quadrider
- Berichten: 446
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
- Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
- Contacteer:
Hoi Bram,bramcup schreef:OK wat de blaster betreft, maar ik prefereer een utility boven een sportquad omwille van het gesloten frame.De standaard baan banden van de urban quad spreken me ook aan voor mijn toepassingen, ook vind ik een automaat wel prettiger dan een versnellingsbak.
Wat de cardan betreft stel ik me de vraag of dit de meerprijs van 500 euro waard is? bij de MXU krijg je standaard geen tas, als ik die moet bijkopen kost dit ook weer 200 euro extra.
een link voor hen die niet weten waarover ik het heb of voor hen die de site nog niet hebben gevonden :
http://www.msainternational.com/site/_c ... _groupe=50
bedankt voor de snelle reacties
Alvast welkom op't forum. (heeft Tim je zekers doorgegeven...)
Cardan is zeker interessant als je al eens door het water rijdt.
Praktisch geen onderhoud aan. (ketting+tandwielen moet je kuisen en regelmatig vervangen).
Enige nadeel van cardan is dat je niet kan tunen. Je kan enkele beperkt een andere maat van banden leggen.
Een automaat is ook heel ontspannend rijden. Schakelen is interessanter voor cross.
groetjes Tom
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n quad moet zeker tegen een goeie stoot kunnen, maar jumps van meer als 1.5 meter hoog zou ik er niet mee nemen, maar dan is het al geen ontspanning meer, maar meer professionele hobbyKortvrint schreef:Is het waar dat je met een cardan-as niet mag springen, wegens een te groot gevaar om je as te breken (of toch geen extreme jumps)?
Grtz
spring maar eens goed, zal niet direct kapot gaan!!
greetz,S
Hoi Tom,
Ik heb het forum idd door tim leren kennen ( na jouw advies trouwens maar dit wist je wel ) .
De aankoop is een feit, hopelijk zal ik vanaf morgen kunnen rondrijden op mijn nieuwe URBAN QUAD, idd het is niet de MXU 300 met cardan geworden. ( je shop tip was ook de moeite waard... superservice ! )
Wat bedoel je precies met het tunen van dergelijke quads met tandwiel/ketting aandrijving ? Kan er iets aan gedaan worden qua vermogen/snelheid?
groetjes bram
Ik heb het forum idd door tim leren kennen ( na jouw advies trouwens maar dit wist je wel ) .
De aankoop is een feit, hopelijk zal ik vanaf morgen kunnen rondrijden op mijn nieuwe URBAN QUAD, idd het is niet de MXU 300 met cardan geworden. ( je shop tip was ook de moeite waard... superservice ! )
Wat bedoel je precies met het tunen van dergelijke quads met tandwiel/ketting aandrijving ? Kan er iets aan gedaan worden qua vermogen/snelheid?
groetjes bram
jip als je je een kleiner tandwiel vanvoor doet zal hij rapper optrekken maar minder topsnelheid hebben (zelfde effect als je vanachter groter tandwiel steek) en als je een groter tandwiel vanvoor doet zal hij een hoger topsnelheid hebben (zelfde effect als je vanachter kleiner tandwiel steek)
Denk dat dit correct is he
Denk dat dit correct is he
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 01:43
- Locatie: omgeving antwerpen
- Contacteer:
bramcup schreef:OK wat de blaster betreft, maar ik prefereer een utility boven een sportquad omwille van het gesloten frame.De standaard baan banden van de urban quad spreken me ook aan voor mijn toepassingen, ook vind ik een automaat wel prettiger dan een versnellingsbak.
Wat de cardan betreft stel ik me de vraag of dit de meerprijs van 500 euro waard is? bij de MXU krijg je standaard geen tas, als ik die moet bijkopen kost dit ook weer 200 euro extra.
een link voor hen die niet weten waarover ik het heb of voor hen die de site nog niet hebben gevonden :
http://www.msainternational.com/site/_c ... _groupe=50
bedankt voor de snelle reacties
alereerst welkom
ik heb ooit ook een kymco gehad het was de mxr 150 cc ik was er tevredern over enkel de remmen troken op niks maar dit was al beter toen ze met de 250 cc uitkwamen ( het sportmodel )
nu als je budget 5000 euro is zou ik persoonlijk voor de suzuki ozark gaan is ook een automaat en is 250 cc utillity
kan je eens goe dmee in de bluber gaan
en een bagagebak van kolpin is bij mijn weten de beste en waterdicht