Swingarm skidplate

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Skicks
Quadracer
Quadracer

Swingarm skidplate

Bericht door Skicks »

Item: aXp racing swingarm skidplate voor KFX400/Z400
Afbeelding

Winkel: Quadshop
Website: www.quadshop.be
Prijs: 121 euro

Tevredenheid product:
Kwaliteit:

BEREsterk! Ik mocht er in de winkel op springen, proberen te breken, ...
Ik heb geen beweging gekregen in de skidplate!

Design:

Ziet er vet uit, goed afgewerkte lasnaden, en mooi blinkend! Ze komt iets hoger als de standaard plastieken skidplate bij de Z400! De onderkant is volledig vlak, zodat je over de modder glijd. Ik heb nu minder problemen met vastzitten in de grote groeven op parcours want ik glij er gewoon over of gewoon tijdens een 4x4 rit (ik doe mn best om te volgen :) )

Degelijkheid:

Ongelooflijk degelijk! Ik ben met de Z400 standaard skidplate over een boomstronk gereden, en deze plooide met als resultaat dat m'n remschijf krom was, (Hier een filmpje over de schijf) en dat de skidplate volledig verzwakt was, en dat ik ze met m'n eigen handen kon plooien! Ik ben na de installatie terug naar deze plek gereden, en terug over dezelfde boomstronk gereden, en de nieuwe skidplate gaf GEEN KIK, er zit zelfs geen klein krasje op... Erg blij met deze aankoop!

Foto's van de oude skid:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Installatie:

Zeer makkelijke installatie! Eerst en vooral sluit je je benzinekraantje van de quad. Aan gezien ik niet direct wist welke stand hiervoor goed was, heb ik het darmpje even van m'n carburator getrokken, en getest wanneer er nog benzine doorliep. Bij ondervinding moet je het kraantje dus gewoon op ON of op RES laten staan!
Afbeelding

Hierna heb ik de quad gekanteld. Tot mijn grote verbazing was die ongelooflijk vuil aan de onderkant, en toch kuis ik hem na elke modderige rit!! Meteen na de installatie heb ik de quad buiten terug gekanteld, en afgestoomd langs onderen, wat ik nu elke keer ga doen!!
Afbeelding

Nu begon ik de oude skidplate eronderuit te vijzen. Alle moeren/vijzen (hoe je het ook noemt) zijn van imbus gemaakt. Het zijn er 5!
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal dat de oude skidplate eraf was, zag ik dat daaronder toch nog vrij veel vuil zat. Toch ben ik dan maar door gegaan met het plaatsen van de nieuwe skidplate. Deze installatie was vrij simpel, omdat er gaten gemaakt zijn voor je imbus sleutels door te steken.
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal de vijzen goed vast gezet zijn, heb ik de skidplate nog eens vastgenomen, en er hard aan getrokken naar alle kanten, en ineens krijg ik een kleine tik, bleek dus dat een vijs op de rand van de plate was gespannen, en niet recht in het gaatje! Goed vastgezet opnieuw, en nu was alles in orde! Lekker vet uitzicht nu vind ik. Er is genoeg plaats tussen de plate en m'n remschijf/tandwiel met ketting.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tevredenheid leverancier:
Zéér tevreden. Ik stond in de winkel, zag deze hangen en heb nog korting gekregen ook, omdat m'n bro een quad in deze shop heeft gekocht! De zaakeigenaar vroeg of hij vlug deze skidplate GRATIS moest installeren, maar ik had m'n quad niet bij. Hij legde me uit hoe ik de plate zelf moest bevestigen (niet dat het zo moeilijk is :) ). Super tevreden!
Laatst gewijzigd door Skicks op vr 26 aug, 2005 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

uitgebreide review! :)

Er is inderdaad geen OFF-stand aan de z400 voor de benzine. Is niet nodig.

tip: ketting smeren nadat je hem afgestoomd hebt; k'vergeet het ook dikwijls maar dat viel me op, op de foto's.
KFX540
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

~JoAcHiM~ schreef:uitgebreide review! :)

tip: ketting smeren nadat je hem afgestoomd hebt; k'vergeet het ook dikwijls maar dat viel me op, op de foto's.
Tnx!

Moet dit inspuiten echt ELKE keer?
De quad heeft juist z'n 1000km-onderhoud gehad, 2 ritten mee gedaan, en toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?

greetz,S
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

prachtige revieuw echt mooi gedaan

mocht je ze kunne breken met de hand der zou nieveel van over blijven als je ze aan de quad hangt :twisted:

en nog een tipje bekijk je ketting eens je bent tandwielen aant eten
:wink:
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Skicks schreef:
~JoAcHiM~ schreef:uitgebreide review! :)

Tnx!

Moet dit inspuiten echt ELKE keer?
De quad heeft juist z'n 1000km-onderhoud gehad, 2 ritten mee gedaan, en toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?

greetz,S
Das meestal vooral van het afstomen; iedere keer als ie zo droog eruit ziet en roestachtig zou je ze best insmeren.
Gaat dan wat langer mee.
Het ziet er waarschijnlijk erger uit dan het is want dat roest kan je krijgen in een paar uur na het afspuiten van de quad...
KFX540
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

mooi gedaan ! maar hoe dik heb je ze gekocht ?4 of 6 mm . en je bent beter dat je er zelf nog een dikke alu strip laat aan bevestigen dat onder u ketting komt zoals bij u originele,en met de 5 de boud bij bevestigen !(en stukje teflon opschroeven) :wink: dan is dat werk af ! en oh ja dat vin ik nu geen echte test je mag er eens staan op springen :P lol
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Mooie review, daar hebben we tenminste wat aan!
Hoe meer hoe beter!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Lewis schreef:mooi gedaan ! maar hoe dik heb je ze gekocht ?4 of 6 mm . en je bent beter dat je er zelf nog een dikke alu strip laat aan bevestigen dat onder u ketting komt zoals bij u originele,en met de 5 de boud bij bevestigen !(en stukje teflon opschroeven) :wink: dan is dat werk af ! en oh ja dat vin ik nu geen echte test je mag er eens staan op springen :P lol
ja i know, maar ask ze in de winkel bekeken had, en ze zag er niet zo stevig uit, had ik NO WAY gekocht!! en geloof me, als je mag springen op zo'n plaat, dan voel je wel in u voeten dat die erg sterk is!!

ik zal strax eens meten hoeveel milimeter, maar ik denk 6mm!!

ik denk niet dat het zo erg is, als ik dat stuk boven m'n ketting vrij laat, want aan de standaard skid lijkt het dat de ketting er nooit echt geraakt heeft... ik zal wel zien na nog een paar ritten!!

greetz,S
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

nice review.heb ook ene van axp steken op mijn yfz.zeer tevreden van,maar juist aan de rand vooraan komen er groeven in want de ketting smijt ertegen...maar je,het kan ertegen hé :)
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Paar tips :

- skidplate altijd vastzetten met loctite op de bouten en moeren want anders trilt dat vroeg of laat los
- na afspuiten van quad altijd laten warm lopen en ritje maken zodat quad vlugger opdroogt (als het niet regent tenminste :wink: )
- iedere keer quad gekuist is ketting invetten, daarom niet altijd met kettingvet, wat WD40 helpt ook omdat ie niet zou roesten
- zo weinig mogelijk stomen op de ketting, want dan blaas je water tussen de O-ringen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

Skicks schreef: toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?

greetz,S
ik spuit telkens ik de quad met de hogedruk heb afgespoten m'n ketting in met WD40, en heb nog geen enkel roestplekje op men ketting kunne vinden! 8)
Pure adrenaline attached with a license plate !
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

Franky schreef:
Skicks schreef: toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?

greetz,S
ik spuit telkens ik de quad met de hogedruk heb afgespoten m'n ketting in met WD40, en heb nog geen enkel roestplekje op men ketting kunne vinden! 8)
nee ma heb der wel al slechte ervaring mee als ik da doe en men tandwielen staan met het juiste moment aangespannen da ze loskome door de wd40 sinds ik da niemeer gebruik geen last meer van
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

die skids van AXP zijn maar 4mm dik zijn wel mooie afgewerkt
heb er ook één zitten maar weet niet van welk merk is 5mm dik en die is bere sterk maar toch plooit die nog
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Ad
Quadrider
Quadrider

Bericht door Ad »

Zééér correcte review !!!!!

Pluim :wink: :!:
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

goeie review en uw originele skidplate ziet er lijk nieuw uit. Op het eerste zicht is die skidplate in orde. Nu moete da ne keer grondig gaan testen :twisted: .
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie