Swingarm skidplate
Swingarm skidplate
Item: aXp racing swingarm skidplate voor KFX400/Z400
Winkel: Quadshop
Website: www.quadshop.be
Prijs: 121 euro
Tevredenheid product:
Kwaliteit:
BEREsterk! Ik mocht er in de winkel op springen, proberen te breken, ...
Ik heb geen beweging gekregen in de skidplate!
Design:
Ziet er vet uit, goed afgewerkte lasnaden, en mooi blinkend! Ze komt iets hoger als de standaard plastieken skidplate bij de Z400! De onderkant is volledig vlak, zodat je over de modder glijd. Ik heb nu minder problemen met vastzitten in de grote groeven op parcours want ik glij er gewoon over of gewoon tijdens een 4x4 rit (ik doe mn best om te volgen )
Degelijkheid:
Ongelooflijk degelijk! Ik ben met de Z400 standaard skidplate over een boomstronk gereden, en deze plooide met als resultaat dat m'n remschijf krom was, (Hier een filmpje over de schijf) en dat de skidplate volledig verzwakt was, en dat ik ze met m'n eigen handen kon plooien! Ik ben na de installatie terug naar deze plek gereden, en terug over dezelfde boomstronk gereden, en de nieuwe skidplate gaf GEEN KIK, er zit zelfs geen klein krasje op... Erg blij met deze aankoop!
Foto's van de oude skid:
Installatie:
Zeer makkelijke installatie! Eerst en vooral sluit je je benzinekraantje van de quad. Aan gezien ik niet direct wist welke stand hiervoor goed was, heb ik het darmpje even van m'n carburator getrokken, en getest wanneer er nog benzine doorliep. Bij ondervinding moet je het kraantje dus gewoon op ON of op RES laten staan!
Hierna heb ik de quad gekanteld. Tot mijn grote verbazing was die ongelooflijk vuil aan de onderkant, en toch kuis ik hem na elke modderige rit!! Meteen na de installatie heb ik de quad buiten terug gekanteld, en afgestoomd langs onderen, wat ik nu elke keer ga doen!!
Nu begon ik de oude skidplate eronderuit te vijzen. Alle moeren/vijzen (hoe je het ook noemt) zijn van imbus gemaakt. Het zijn er 5!
Eenmaal dat de oude skidplate eraf was, zag ik dat daaronder toch nog vrij veel vuil zat. Toch ben ik dan maar door gegaan met het plaatsen van de nieuwe skidplate. Deze installatie was vrij simpel, omdat er gaten gemaakt zijn voor je imbus sleutels door te steken.
Eenmaal de vijzen goed vast gezet zijn, heb ik de skidplate nog eens vastgenomen, en er hard aan getrokken naar alle kanten, en ineens krijg ik een kleine tik, bleek dus dat een vijs op de rand van de plate was gespannen, en niet recht in het gaatje! Goed vastgezet opnieuw, en nu was alles in orde! Lekker vet uitzicht nu vind ik. Er is genoeg plaats tussen de plate en m'n remschijf/tandwiel met ketting.
Tevredenheid leverancier:
Zéér tevreden. Ik stond in de winkel, zag deze hangen en heb nog korting gekregen ook, omdat m'n bro een quad in deze shop heeft gekocht! De zaakeigenaar vroeg of hij vlug deze skidplate GRATIS moest installeren, maar ik had m'n quad niet bij. Hij legde me uit hoe ik de plate zelf moest bevestigen (niet dat het zo moeilijk is ). Super tevreden!
Winkel: Quadshop
Website: www.quadshop.be
Prijs: 121 euro
Tevredenheid product:
Kwaliteit:
BEREsterk! Ik mocht er in de winkel op springen, proberen te breken, ...
Ik heb geen beweging gekregen in de skidplate!
Design:
Ziet er vet uit, goed afgewerkte lasnaden, en mooi blinkend! Ze komt iets hoger als de standaard plastieken skidplate bij de Z400! De onderkant is volledig vlak, zodat je over de modder glijd. Ik heb nu minder problemen met vastzitten in de grote groeven op parcours want ik glij er gewoon over of gewoon tijdens een 4x4 rit (ik doe mn best om te volgen )
Degelijkheid:
Ongelooflijk degelijk! Ik ben met de Z400 standaard skidplate over een boomstronk gereden, en deze plooide met als resultaat dat m'n remschijf krom was, (Hier een filmpje over de schijf) en dat de skidplate volledig verzwakt was, en dat ik ze met m'n eigen handen kon plooien! Ik ben na de installatie terug naar deze plek gereden, en terug over dezelfde boomstronk gereden, en de nieuwe skidplate gaf GEEN KIK, er zit zelfs geen klein krasje op... Erg blij met deze aankoop!
Foto's van de oude skid:
Installatie:
Zeer makkelijke installatie! Eerst en vooral sluit je je benzinekraantje van de quad. Aan gezien ik niet direct wist welke stand hiervoor goed was, heb ik het darmpje even van m'n carburator getrokken, en getest wanneer er nog benzine doorliep. Bij ondervinding moet je het kraantje dus gewoon op ON of op RES laten staan!
Hierna heb ik de quad gekanteld. Tot mijn grote verbazing was die ongelooflijk vuil aan de onderkant, en toch kuis ik hem na elke modderige rit!! Meteen na de installatie heb ik de quad buiten terug gekanteld, en afgestoomd langs onderen, wat ik nu elke keer ga doen!!
Nu begon ik de oude skidplate eronderuit te vijzen. Alle moeren/vijzen (hoe je het ook noemt) zijn van imbus gemaakt. Het zijn er 5!
Eenmaal dat de oude skidplate eraf was, zag ik dat daaronder toch nog vrij veel vuil zat. Toch ben ik dan maar door gegaan met het plaatsen van de nieuwe skidplate. Deze installatie was vrij simpel, omdat er gaten gemaakt zijn voor je imbus sleutels door te steken.
Eenmaal de vijzen goed vast gezet zijn, heb ik de skidplate nog eens vastgenomen, en er hard aan getrokken naar alle kanten, en ineens krijg ik een kleine tik, bleek dus dat een vijs op de rand van de plate was gespannen, en niet recht in het gaatje! Goed vastgezet opnieuw, en nu was alles in orde! Lekker vet uitzicht nu vind ik. Er is genoeg plaats tussen de plate en m'n remschijf/tandwiel met ketting.
Tevredenheid leverancier:
Zéér tevreden. Ik stond in de winkel, zag deze hangen en heb nog korting gekregen ook, omdat m'n bro een quad in deze shop heeft gekocht! De zaakeigenaar vroeg of hij vlug deze skidplate GRATIS moest installeren, maar ik had m'n quad niet bij. Hij legde me uit hoe ik de plate zelf moest bevestigen (niet dat het zo moeilijk is ). Super tevreden!
Laatst gewijzigd door Skicks op vr 26 aug, 2005 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Tnx!~JoAcHiM~ schreef:uitgebreide review!
Er is inderdaad geen OFF-stand aan de z400 voor de benzine. Is niet nodig.
tip: ketting smeren nadat je hem afgestoomd hebt; k'vergeet het ook dikwijls maar dat viel me op, op de foto's.
Moet dit inspuiten echt ELKE keer?
De quad heeft juist z'n 1000km-onderhoud gehad, 2 ritten mee gedaan, en toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?
greetz,S
Das meestal vooral van het afstomen; iedere keer als ie zo droog eruit ziet en roestachtig zou je ze best insmeren.Skicks schreef:Tnx!~JoAcHiM~ schreef:uitgebreide review!
Er is inderdaad geen OFF-stand aan de z400 voor de benzine. Is niet nodig.
tip: ketting smeren nadat je hem afgestoomd hebt; k'vergeet het ook dikwijls maar dat viel me op, op de foto's.
Moet dit inspuiten echt ELKE keer?
De quad heeft juist z'n 1000km-onderhoud gehad, 2 ritten mee gedaan, en toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?
greetz,S
Gaat dan wat langer mee.
Het ziet er waarschijnlijk erger uit dan het is want dat roest kan je krijgen in een paar uur na het afspuiten van de quad...
KFX540
mooi gedaan ! maar hoe dik heb je ze gekocht ?4 of 6 mm . en je bent beter dat je er zelf nog een dikke alu strip laat aan bevestigen dat onder u ketting komt zoals bij u originele,en met de 5 de boud bij bevestigen !(en stukje teflon opschroeven) dan is dat werk af ! en oh ja dat vin ik nu geen echte test je mag er eens staan op springen lol
ja i know, maar ask ze in de winkel bekeken had, en ze zag er niet zo stevig uit, had ik NO WAY gekocht!! en geloof me, als je mag springen op zo'n plaat, dan voel je wel in u voeten dat die erg sterk is!!Lewis schreef:mooi gedaan ! maar hoe dik heb je ze gekocht ?4 of 6 mm . en je bent beter dat je er zelf nog een dikke alu strip laat aan bevestigen dat onder u ketting komt zoals bij u originele,en met de 5 de boud bij bevestigen !(en stukje teflon opschroeven) dan is dat werk af ! en oh ja dat vin ik nu geen echte test je mag er eens staan op springen lol
ik zal strax eens meten hoeveel milimeter, maar ik denk 6mm!!
ik denk niet dat het zo erg is, als ik dat stuk boven m'n ketting vrij laat, want aan de standaard skid lijkt het dat de ketting er nooit echt geraakt heeft... ik zal wel zien na nog een paar ritten!!
greetz,S
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Paar tips :
- skidplate altijd vastzetten met loctite op de bouten en moeren want anders trilt dat vroeg of laat los
- na afspuiten van quad altijd laten warm lopen en ritje maken zodat quad vlugger opdroogt (als het niet regent tenminste )
- iedere keer quad gekuist is ketting invetten, daarom niet altijd met kettingvet, wat WD40 helpt ook omdat ie niet zou roesten
- zo weinig mogelijk stomen op de ketting, want dan blaas je water tussen de O-ringen
- skidplate altijd vastzetten met loctite op de bouten en moeren want anders trilt dat vroeg of laat los
- na afspuiten van quad altijd laten warm lopen en ritje maken zodat quad vlugger opdroogt (als het niet regent tenminste )
- iedere keer quad gekuist is ketting invetten, daarom niet altijd met kettingvet, wat WD40 helpt ook omdat ie niet zou roesten
- zo weinig mogelijk stomen op de ketting, want dan blaas je water tussen de O-ringen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
- Locatie: das tezien wa weer da tis ;)
nee ma heb der wel al slechte ervaring mee als ik da doe en men tandwielen staan met het juiste moment aangespannen da ze loskome door de wd40 sinds ik da niemeer gebruik geen last meer vanFranky schreef:ik spuit telkens ik de quad met de hogedruk heb afgespoten m'n ketting in met WD40, en heb nog geen enkel roestplekje op men ketting kunne vinden!Skicks schreef: toch ziet de ketting er weer zo verroest uit... Wat kan daartegen helpen?
greetz,S
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
die skids van AXP zijn maar 4mm dik zijn wel mooie afgewerkt
heb er ook één zitten maar weet niet van welk merk is 5mm dik en die is bere sterk maar toch plooit die nog
heb er ook één zitten maar weet niet van welk merk is 5mm dik en die is bere sterk maar toch plooit die nog
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html