batterij YFZ doet raar...
batterij YFZ doet raar...
Gisteren probeerde ik mijn quad (yfz 450) te starten en dit ging niet! Het was alsof het contact niet doorging naar mijn motor! Ik hoorde wel telkens die klik, nl. die relais onder het zadel, heb gekeken of hij kapot was en niks te zien!
Ik mocht constant duwen op mijn startknop, het was heel de tijd die relais die doorsloeg, dus geen motor die draaide...
Wat zou dit kunnen zijn???
Thx,
Grtzzz
Ik mocht constant duwen op mijn startknop, het was heel de tijd die relais die doorsloeg, dus geen motor die draaide...
Wat zou dit kunnen zijn???
Thx,
Grtzzz
YFZ 450 Blue/White '05
-
- Quadracer
heb je hem onlangs niet afgespoten en was hij vree vuil??heb al voorgehad met de mijne dat er vuil en water in het drukcontact gekropen waren en had geen contact meer.dus bakje links op het stuur opengedaan ,uitgeblazen met compresseur en het ging weer.
nu blaas ik de contacten altijd droog na het wassen
Ewel ja, onlangs was hij echt enorm vuil en had niet direct de tijd om hem direct af te spoelen heeft 3 weken vuil gestaan en heb hem met een zware hoge druk afgespoten...doubletracing schreef:heb je hem onlangs niet afgespoten en was hij vree vuil??heb al voorgehad met de mijne dat er vuil en water in het drukcontact gekropen waren en had geen contact meer.dus bakje links op het stuur opengedaan ,uitgeblazen met compresseur en het ging weer.
Het is toch wel raar dat ik telkens die klik hoor van die relais of zekering, ge gaat gewoon niet door naar de motor...
Ik heb nu net mijn batterij ontkoppeld en ze is bezig aan het opladen
YFZ 450 Blue/White '05
-
- Easy Quadrider
Yeeps,D*noter schreef:Ewel ja, onlangs was hij echt enorm vuil en had niet direct de tijd om hem direct af te spoelen heeft 3 weken vuil gestaan en heb hem met een zware hoge druk afgespoten...doubletracing schreef:heb je hem onlangs niet afgespoten en was hij vree vuil??heb al voorgehad met de mijne dat er vuil en water in het drukcontact gekropen waren en had geen contact meer.dus bakje links op het stuur opengedaan ,uitgeblazen met compresseur en het ging weer.
Het is toch wel raar dat ik telkens die klik hoor van die relais of zekering, ge gaat gewoon niet door naar de motor...
Ik heb nu net mijn batterij ontkoppeld en ze is bezig aan het opladen
Je moet het eens navragen aan Davy hij heeft ook een tijd problemen gehad met zijn batterij!
YFM 660r raptordriver
Heb vandaag mijn batterij eruit gehaald en heropgeladen en daar tussenin eens de batterij van mijn pa's yfz in mijn quad gestoken!
Resultaat: mijn quad startte terug, dus wist ik dat het aan mijn batterij zou liggen. Dus heb ik mijn pa's batterij terug in zijn quad gestoken en gewacht tot de mijne opgeladen was!
Uiteindelijk startte mijn quad weer met mijn heropgeladen batterij maar naar 1km rijden ongeveer was het alsof mijn quad versmachtte en geen lucht kreeg... Ik probeerde tevergeefs terug te starten maar de batterij was echt bijna weer plat in enkele minuten! Ik moet dus met een groot verlies zitten, kan dat? De relais of zekering zijn niet stuk!!!
Any help please?
Resultaat: mijn quad startte terug, dus wist ik dat het aan mijn batterij zou liggen. Dus heb ik mijn pa's batterij terug in zijn quad gestoken en gewacht tot de mijne opgeladen was!
Uiteindelijk startte mijn quad weer met mijn heropgeladen batterij maar naar 1km rijden ongeveer was het alsof mijn quad versmachtte en geen lucht kreeg... Ik probeerde tevergeefs terug te starten maar de batterij was echt bijna weer plat in enkele minuten! Ik moet dus met een groot verlies zitten, kan dat? De relais of zekering zijn niet stuk!!!
Any help please?
YFZ 450 Blue/White '05
Neen, heb ik niet gemeten! Ben je daar zeker van Wally?wally schreef:je dynamo laadt niet bij dus daarom haalt hij je "vonk"weg uit de batterij. deze houd dat niet lang vol en daarom verlies je vermogen en op den duur stopt ie. heb je hem gemeten als hij draait op je + met een amperemeter?
Dus wat moet ik doen, een nieuw batterij insteken ofnie...?
YFZ 450 Blue/White '05
Heb net de batterij nog eens verstoken met die van mijn pa, mijn quad start dus in het geheel niet meer! Heb gekeken naar de bougie ook, dit is het ook niet...
Dus het kan niet aan de batterij of bougie liggen, wat dan wel denken jullie?
Er zit daar toch geen 'water' in in dit soort batterij voor yfz's...
Dus het kan niet aan de batterij of bougie liggen, wat dan wel denken jullie?
Er zit daar toch geen 'water' in in dit soort batterij voor yfz's...
YFZ 450 Blue/White '05