Quad via Duitsland?
-
- Easy Quadrider
Quad via Duitsland?
Hallo,
Bij verschillende commentaren op dit forum lees ik over quads die via Duitsland in België komen. Wat is daar het voordeel van en hoe gaat dat in zijn werk? Persoonlijk woon ik in Bayern en heb al navraag gedaan over de Raptor700. In Oktober zou deze leverbaar zijn en 8840euo kosten, 10290euro wanneer je hem gehomologeerd wilt. Wanneer ik dat vergelijk met de prijzen in België zie ik niet zo werelds veel voordeel (9000€+600€ homologatiekit). Bovendien is de homologatie in Duitsland veel strenger dan in België en moet de quad nog meer verkracht worden om op straat te komen (bvb. meer demping in uitlaat en baanbanden).
Wat kan ik als voordeel hebben moest ik een quad in Duitsland kopen en in België inschrijven??
Bij verschillende commentaren op dit forum lees ik over quads die via Duitsland in België komen. Wat is daar het voordeel van en hoe gaat dat in zijn werk? Persoonlijk woon ik in Bayern en heb al navraag gedaan over de Raptor700. In Oktober zou deze leverbaar zijn en 8840euo kosten, 10290euro wanneer je hem gehomologeerd wilt. Wanneer ik dat vergelijk met de prijzen in België zie ik niet zo werelds veel voordeel (9000€+600€ homologatiekit). Bovendien is de homologatie in Duitsland veel strenger dan in België en moet de quad nog meer verkracht worden om op straat te komen (bvb. meer demping in uitlaat en baanbanden).
Wat kan ik als voordeel hebben moest ik een quad in Duitsland kopen en in België inschrijven??
-
- Quadracer
bij mij was het probleem dat ik voor mijn wit-rode yfz zeer lang moest wachten in belgie en langs duitsland had ik hem op een week tijd!maar in prijs denk ik niet dat het zoveel zal schelen om hem op baan te krijgen.ook de papieren van een duitse quad moet je opsturen om ze te laten omzetten hier in belgie.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
tgaat helemaal anders... tgaat hem niet om de duitse quad,maar om de duitse keuring... als ik een quad koop in buitenland en die laat keuren in duitsland dan mag ik daarmee op de baan want dan is hij tuv gekeurd.
Je bent belg of je bent het niet... we zijn niets voor niets de beste fraudeurs.
als ik uit de VS een quad laat afkomen kan ik die in duitsland laten keuren.
veel dealers doen dit om hun quads,moto's,autos vroeger te hebben dan andere (en echt veel winst hebben ze er niet aan) transport en homologatie+keuring kost hun bijna evenveel.
greetz
Je bent belg of je bent het niet... we zijn niets voor niets de beste fraudeurs.
als ik uit de VS een quad laat afkomen kan ik die in duitsland laten keuren.
veel dealers doen dit om hun quads,moto's,autos vroeger te hebben dan andere (en echt veel winst hebben ze er niet aan) transport en homologatie+keuring kost hun bijna evenveel.
greetz
-
- Quadracer
Niet helemaal correct
De homologatie in België stelt niks voor(sorry dat ik het zeg maar het is zo) In duitsland wordt de quad gekeurd als PKW(personenauto) europese regel hiervoor is max 15kw en geluidsnormen verlichting met e keurmerk net als de banden.
Quad uit belgië met homologatie mag alleen in België op de weg. Een quad uit Duitsland met PKW homologatie mag in ieder ander europees land op de weg. Dit is zeer belangrijk voor ons Nederlanders. De keuring via Duitsland is te betalen en velen malen goedkoper dan een NL-typegoedkeuring. Hierdoor kunnen er dus crossquads omgebouwd worden naar weg quads.
Strengere eisen maar meer waard door europese erkenning.
Quad uit belgië met homologatie mag alleen in België op de weg. Een quad uit Duitsland met PKW homologatie mag in ieder ander europees land op de weg. Dit is zeer belangrijk voor ons Nederlanders. De keuring via Duitsland is te betalen en velen malen goedkoper dan een NL-typegoedkeuring. Hierdoor kunnen er dus crossquads omgebouwd worden naar weg quads.
Strengere eisen maar meer waard door europese erkenning.
Re: Niet helemaal correct
Hmmz... Het heeft iets met Europese wetgeving te maken, maar ombrumm schreef:Quad uit belgië met homologatie mag alleen in België op de weg. Een quad uit Duitsland met PKW homologatie mag in ieder ander europees land op de weg.
alle misverstanden te vermijden : een quad met Belgische homologatiemag zeker en vast in IEDER land de weg op, als hij ingeschreven is in Belgie.
Anderzijds, en dat bedoel je wellicht, kan je een quad met Belgische
homologatie niet zo snel gehomologeerd krijgen (=op de weg krijgen) in een ander Europees land, zoals het op een vrij éénvoudige manier kan worden gedaan met bv. 'Duitse' quads die naar Belgie komen.
Re: Niet helemaal correct
HOEZO?, LEG UIT......Verlintje schreef:Anderzijds, en dat bedoel je wellicht, kan je een quad met Belgische
homologatie niet zo snel gehomologeerd krijgen (=op de weg krijgen) in een ander Europees land, zoals het op een vrij éénvoudige manier kan worden gedaan met bv. 'Duitse' quads die naar Belgie komen.
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
Duitse homolgatie
Is niet geheel correct. Belgische inschrijving is dacht ik niet gelijk aan de auto inschrijving?? Of tegenwoordig wel. Duitse quads die zijn ingeschreven als Zugmachine/Akkers. kunnen in NL ook niet op kenteken worden gezet. Te meer nu de RDW steeds meer keuring aanvragen krijgt van Quads worden zij ook steeds kritischer. Zal wel niet lang duren dat zijn zonder COC niet meer gekeurd gaan worden. En natuurlijk kan een quad uit belgië met COC in NL ook op kenteken gezet worden. Maar dan is er dus een europeese typegoedkeuring.
-
- Easy Quadrider
Zoals ik uit de verschillende reacties lezen kan is wellicht het grote voordeel van een "Duitse" quad, dat je gemakkelijker (of zekerder) US-Import quads gehomologeerd krijgt. In mijn specifiek geval blijft het in feite nog beter (en goedkoper) de quad in België te kopen en te laten homologeren? Anderzijds kan ik de quad goedkoper in Duitsland kopen, naar België exporteren (wat ook wel wat zal kosten) en dan in België homologeren. Wat volledig pervers zou zijn is de quad duurder in Duitsland kopen, duurder in Duitsland laten homologeren en dan naar België brengen!
De mijne komt van Portugal,
je hoeft er niet mee naar de douane, keuring of politie,
je moet een papier voor invoering gaan vragen(bij de verzekering) en deze juist en voldoende invullen,
dan moet je een veel goede moet hebben en naar de douane gaan, die slaan er na 2 uur aanschuiven een stempeltje op en je betaald dan 10 euro geloof ik,
deze papieren stuur je naar Brussel(via verzekering) en dat duurt 3-4 weken eer je ze terug krijgt,
met deze papieren terug naar de verzekering en je kan op je plaat wachten, dan kan je rijden,
veel geluk
je hoeft er niet mee naar de douane, keuring of politie,
je moet een papier voor invoering gaan vragen(bij de verzekering) en deze juist en voldoende invullen,
dan moet je een veel goede moet hebben en naar de douane gaan, die slaan er na 2 uur aanschuiven een stempeltje op en je betaald dan 10 euro geloof ik,
deze papieren stuur je naar Brussel(via verzekering) en dat duurt 3-4 weken eer je ze terug krijgt,
met deze papieren terug naar de verzekering en je kan op je plaat wachten, dan kan je rijden,
veel geluk
bm suspension
Welk een gelijkvormigheidsattest leveren ze in Portugal dantechnoflex schreef:De mijne komt van Portugal,
je moet een papier voor invoering gaan vragen(bij de verzekering) en dan moet je een veel goede moet hebben en naar de douane gaan, die slaan er na 2 uur aanschuiven een stempeltje op en je betaald dan 10 euro geloof ik, deze papieren stuur je naar Brussel(via verzekering) en dat duurt 3-4 weken eer je ze terug krijgt,met deze papieren terug naar de verzekering en je kan op je plaat wachten, dan kan je rijden,
veel geluk
wel mee met de quad?
Het verloop zoals jij het beschrijft lijkt me precies een procedure als die van quads/moto's/buggy's met een europees COC
gelijkvormigheidsattest... .
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Idd, vanuit Portugal zijn (zeker in heb begin van de opkomst van Z400) heel wat Suzuki's met COC (Europese homologatie) naar België gekomen die op een vrij eenvoudige manier ingeschreven konden worden.
Het verhaal via Duitsland is ander paar mouwen. Er zijn nogal wat stappen nodig en er is blijkbaar nogal wat tegewerking bij de overheidsdiensten. Sommigen krijgen het blijkbaar vlugger (en zelfs zonder nodige lichten en CE gekeurde banden) maar vermoed dat daar een reukje (lees : zwijggeld) aan zit. Ken iemand die zelf drie quads heeft gedaan en zegt dat het sop de kolen niet waard is als je alle regels moet volgen.
Er zit trouwens in België een grote invoerder van quads, moto's, jetski's,... die quads in orde brengt met europese homologatie. Om een of andere duistere reden doet die echter enkel groothandel buiten België. Blijkbaar zijn er afspraken gemaakt om via deze weg geen quads op de Belgische markt te brengen.
Zoals al paar keer gemeld, het is allemaal zo duister en onduidelijk dat er dringend nood is aan treffelijke wetgeving !
Het verhaal via Duitsland is ander paar mouwen. Er zijn nogal wat stappen nodig en er is blijkbaar nogal wat tegewerking bij de overheidsdiensten. Sommigen krijgen het blijkbaar vlugger (en zelfs zonder nodige lichten en CE gekeurde banden) maar vermoed dat daar een reukje (lees : zwijggeld) aan zit. Ken iemand die zelf drie quads heeft gedaan en zegt dat het sop de kolen niet waard is als je alle regels moet volgen.
Er zit trouwens in België een grote invoerder van quads, moto's, jetski's,... die quads in orde brengt met europese homologatie. Om een of andere duistere reden doet die echter enkel groothandel buiten België. Blijkbaar zijn er afspraken gemaakt om via deze weg geen quads op de Belgische markt te brengen.
Zoals al paar keer gemeld, het is allemaal zo duister en onduidelijk dat er dringend nood is aan treffelijke wetgeving !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team