ik heb een masai L50

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
bono2100
Toeschouwer
Toeschouwer

ik heb een masai L50

Bericht door bono2100 »

dus ik heb daar omtrent een vraag: Kan ik op een of andere manier ZELF diene een paar Kilomters laten Opdrijven ?

En hebben andere mensen gemerkt bij die Masai L50 dat die Kilometer teller niet echt correct is ? ik zou dat graag weten anders is er iets met de mijne. :?

Dank bij voorbaat Greetz Bono2100
Bono2100 "masai L50 gebruiker"
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door maikel oolders »

Er is niks mis met je km teller. Die dingen doen het gewoon nooit. Koop een goeie bij easyparts.nl ofzo. Voor 120 euro heb je alles er op en er aan zitten.

Nog ff een vraagje. Wat voor een merk km teller heb je??? Toevallig een Tempo 3 :lol:

Gr, Maikel.
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rh2fast4u »

Vraag eens bij een scooter verkoper voor onderdelen voor een Minarelli 49cc blok, met dezelfde cylinder als de Yamaha Neos. Die passen zo op de L50, ze hebben nl dezelfde cylinder en het Minarelli blok.

Als homologatie geen probleem is, kan je best meteen een 70cc cylinder steken van bij Malossi, die past er zo op, zelfs met originele carbu en uitlaat. Dit zou het meeste effect geven. http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... =31%208437. Anders kan je beginnen met een grotere carbu, clapetten en vario kit.

Uitlaat is een ander verhaal, die zijn niet zo gemakkelijk te vinden en ook niet beschikbaar uit de scooter wereld (die passen immers niet). Wel kan je eens op zoek gaan voor een Dinli 50cc uitlaat, die bestaan al wel op de markt (bv bij Goparts.nl - duur!). Een ander alternatief is om een scooter expansiekamer aan te passen zodat hij in het chassis past... Enkel de uitlaat veranderen geeft echter niet veel effect op de snelheid en acceleratie van de L50. Dan kan je echt beter de cylinder en carbu plaatsen
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

uhm zowieso geen malossi je kan beter een dr70 tuned kopen op die is verkrijgbaar via www.scootparts.nl
Die uitlaat is verkruigbaar op www.multi-bike.nl
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door VDC »

rh2fast4u schreef: Als homologatie geen probleem is, kan je best meteen een 70cc cylinder steken van bij Malossi, die past er zo op, zelfs met originele carbu en uitlaat. Dit zou het meeste effect geven.
Zit op dat blok dan ook standaard een 12 mm carbu?
Zoja, zou ik die malossi cilinder echt afraden, tenzij je de carbu/krukas/vario/uitlaat ook verandert...
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

krukas kan stnd blijven dat ding draait geen 13000 toeren
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rh2fast4u »

We hebben dit geprobeerd met verschillende stukken en combinaties, en kregen de beste resultaten met de 70cc kit. Natuurlijk werkt die niet optimaal met originele carbu en uitlaat, maar enkel uitlaat en carbu veranderen leverde weinig verbetering. Blijkbaar is die motor begrensd door middel van de port tuning (dwz de plaatsing/hoogte/breedte van de cylinder).

Ik ging er van uit dat de kosten toch niet overdreven mochten worden (zou een beetje gek te zijn om de kost van de quad te verdubbelen met stukken) en daarom vertel ik wat je best eerst doet om direct een degelijk verschil te maken

Draait idd geen 13000 toeren :)
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

cil kost 100 euro
uitlaat 170
carb 80 mss wat meer
team green mcm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door team green mcm »

dan kan je nog beginne tune door middel van drukveer trekveertjes en gewichten :wink: je moet juist zien als je de 70 cc plaatst dat je krukpen niet zou durven overvliegen normaal niet omdat deze niet dzo veel toeren draait ... maar je weet het nooit en je zet er het bestte een dellorto 19 mm carbutje op dan zal hij wel marscheeren geloof me :wink:
GO FAST ...OR GO HOME!
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

drukveer trekveer rolletjes en natuurlijk sproeier moeten zowieso alhoewel de stnd rollejtes zeer goed lopen, sterkere drukveer is ook wel aan te raden ik zou naar malossi geel toe gaan,
als je dat hebt gedaan zal je met een beetje geluk de 65 70 wel halen.
team green mcm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

malossi rood :wink:
GO FAST ...OR GO HOME!
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

neeh lijkt mij toch net iets te strak want zo'n malossi 70 of dr70 zijn niet zo hoo gin toeren max 10000 11000.
team green mcm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

ja roode is strak maar roode malossi met de blauwe 4 gram gewichtte en de geele trekveertjes en gaan zal ie doen :wink:
GO FAST ...OR GO HOME!
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Ik heb op de mijne alleen een 70cc kitje en een snelle uitlaat en loopt 75 op autoteller :P Met standaard carburateur en alles... 8)
Suzuki Z400
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

welke uitlaat dan
Plaats reactie