ik heb een masai L50
ik heb een masai L50
dus ik heb daar omtrent een vraag: Kan ik op een of andere manier ZELF diene een paar Kilomters laten Opdrijven ?
En hebben andere mensen gemerkt bij die Masai L50 dat die Kilometer teller niet echt correct is ? ik zou dat graag weten anders is er iets met de mijne.
Dank bij voorbaat Greetz Bono2100
En hebben andere mensen gemerkt bij die Masai L50 dat die Kilometer teller niet echt correct is ? ik zou dat graag weten anders is er iets met de mijne.
Dank bij voorbaat Greetz Bono2100
Bono2100 "masai L50 gebruiker"
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 118
- Lid geworden op: do 03 mar, 2005 10:52
- Locatie: Midwolda
Vraag eens bij een scooter verkoper voor onderdelen voor een Minarelli 49cc blok, met dezelfde cylinder als de Yamaha Neos. Die passen zo op de L50, ze hebben nl dezelfde cylinder en het Minarelli blok.
Als homologatie geen probleem is, kan je best meteen een 70cc cylinder steken van bij Malossi, die past er zo op, zelfs met originele carbu en uitlaat. Dit zou het meeste effect geven. http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... =31%208437. Anders kan je beginnen met een grotere carbu, clapetten en vario kit.
Uitlaat is een ander verhaal, die zijn niet zo gemakkelijk te vinden en ook niet beschikbaar uit de scooter wereld (die passen immers niet). Wel kan je eens op zoek gaan voor een Dinli 50cc uitlaat, die bestaan al wel op de markt (bv bij Goparts.nl - duur!). Een ander alternatief is om een scooter expansiekamer aan te passen zodat hij in het chassis past... Enkel de uitlaat veranderen geeft echter niet veel effect op de snelheid en acceleratie van de L50. Dan kan je echt beter de cylinder en carbu plaatsen
Als homologatie geen probleem is, kan je best meteen een 70cc cylinder steken van bij Malossi, die past er zo op, zelfs met originele carbu en uitlaat. Dit zou het meeste effect geven. http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... =31%208437. Anders kan je beginnen met een grotere carbu, clapetten en vario kit.
Uitlaat is een ander verhaal, die zijn niet zo gemakkelijk te vinden en ook niet beschikbaar uit de scooter wereld (die passen immers niet). Wel kan je eens op zoek gaan voor een Dinli 50cc uitlaat, die bestaan al wel op de markt (bv bij Goparts.nl - duur!). Een ander alternatief is om een scooter expansiekamer aan te passen zodat hij in het chassis past... Enkel de uitlaat veranderen geeft echter niet veel effect op de snelheid en acceleratie van de L50. Dan kan je echt beter de cylinder en carbu plaatsen
-
- Quadrunner
- Berichten: 977
- Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
- Locatie: zuid-limburg
- Contacteer:
uhm zowieso geen malossi je kan beter een dr70 tuned kopen op die is verkrijgbaar via www.scootparts.nl
Die uitlaat is verkruigbaar op www.multi-bike.nl
Die uitlaat is verkruigbaar op www.multi-bike.nl
Zit op dat blok dan ook standaard een 12 mm carbu?rh2fast4u schreef: Als homologatie geen probleem is, kan je best meteen een 70cc cylinder steken van bij Malossi, die past er zo op, zelfs met originele carbu en uitlaat. Dit zou het meeste effect geven.
Zoja, zou ik die malossi cilinder echt afraden, tenzij je de carbu/krukas/vario/uitlaat ook verandert...
We hebben dit geprobeerd met verschillende stukken en combinaties, en kregen de beste resultaten met de 70cc kit. Natuurlijk werkt die niet optimaal met originele carbu en uitlaat, maar enkel uitlaat en carbu veranderen leverde weinig verbetering. Blijkbaar is die motor begrensd door middel van de port tuning (dwz de plaatsing/hoogte/breedte van de cylinder).
Ik ging er van uit dat de kosten toch niet overdreven mochten worden (zou een beetje gek te zijn om de kost van de quad te verdubbelen met stukken) en daarom vertel ik wat je best eerst doet om direct een degelijk verschil te maken
Draait idd geen 13000 toeren
Ik ging er van uit dat de kosten toch niet overdreven mochten worden (zou een beetje gek te zijn om de kost van de quad te verdubbelen met stukken) en daarom vertel ik wat je best eerst doet om direct een degelijk verschil te maken
Draait idd geen 13000 toeren
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 07 dec, 2004 12:59
- Locatie: tielt-winge
dan kan je nog beginne tune door middel van drukveer trekveertjes en gewichten je moet juist zien als je de 70 cc plaatst dat je krukpen niet zou durven overvliegen normaal niet omdat deze niet dzo veel toeren draait ... maar je weet het nooit en je zet er het bestte een dellorto 19 mm carbutje op dan zal hij wel marscheeren geloof me
GO FAST ...OR GO HOME!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 07 dec, 2004 12:59
- Locatie: tielt-winge
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 07 dec, 2004 12:59
- Locatie: tielt-winge