Pagina 1 van 2
hoe hard gaat..
Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:18
door Twan #33
hoe hard gaat een raptor660 of een banshee ongeveer?
even een andere vraag kan je met 70cc ongeveer 11pk kan je daar ook flinke jumps mee maken of zal um dat niet gaan lukken??
MVG
Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:23
door Ralph
Ik denk dat je het over die Aeon hebt? Daar kan je mee springen, maar na 2x spring je waarschijnlijk je frame in twee stukken.
Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:26
door Twan #33
zo erg dan of zijn ze er niet voor gebouwd
Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:48
door Sharky #3
de kwaliteit van die dingen laat de wensen over...
Die quadjes zijn goedkoop,
om zo goedkoop te zijn gebruiken ze minderwaardige materialen en doet men ook nog weinig of geen research naar de kwaliteit en levensduur naar hun producten
Geplaatst: di 25 okt, 2005 22:53
door leon-180pk
goedkoop is duurkoop.
Aeon 2 takt
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 09:23
door brumm
Het spingen wil best wel met die quads. Echter moet er kinderen op zitten.
Het zijn eigenlijk kinderquads. Polaris predator 50 en 90 worden ook door aeon gebouwd. Echter wel een iets hogere kwaliteitseis. Maar als er iemand van rond de 10 jaar op rijd is het wel te doen.
Mijn nichtje rijd op Access 100cc LC (7 jaar) en zij rijd daar serieus mee rond. Standaard is die beter dan de Suzuki LT. Breder meer power en betere veren. Maar je mag er in NL niet mee racen bij de MON of KNMV omndat die alleen luchtkoeling automaat toe laten. tot 88cc (heeft d e 100 dacht ik ook)
Probleem met de 2 takt Aeons is dat er vaak te grote mensen op rijden. komt door homologatie. De 4 takt van Aeon daar moet je echter wel van af blijven. Die dingen zijn gewoon gevaarlijk. En technisch een fiasco.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 12:29
door Vyrena
Ja vind je het gek, dat scheelt wel even 20 cc.
Bij de MON zijn ze weer bezig met waterkoeling, of ze dat volgend jaar terug kunnen krijgen...
20CC??
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 12:55
door brumm
De suzuki mag dus net als alle miniquads 88 cc hebben in die klasse. Dacht dat de predator 90 nu ook is toegelaten. De Access heet 100 maar heeft dezelfde cilinderinhoud als de Predator. De LT heeft dacht ik ook meer als 80cc standaard. Dus er max 10cc verschil. Werkelijkheid is minder zelfs. Het lucht of waterkoeling verhaal daar gaat het om. En hier was het om aan te duiden dat de kleine quads van niet Japanse merken niet allemaal rotzooi is. Trouwens wordt de LT 80 ook in Taiwan gebouwd en niet in Japan zoals vele denken.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 13:24
door Vyrena
Nee nog altijd 88 cc, er rijden buiten om de LT,tjes ook veel E-tons rond en kleine Quick Sides.
Mijn broertje sprong weleens 2 blokken per weekend doormidden met een LT. Dus voor het echte spring en vliegwerk zijn die dingen niet gebouwd, maar dat is met een blaster ook zo.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 14:05
door Twan #33
ja het is ook niet zo dat ik net zoals het huevos team daar sprongen ga maken 30 meter gewoon een heulvel af knallen ofzo in het bos terrijn is geen probleem.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 14:15
door Vyrena
Dit is toch geen 30 meter?
Die dingen kunnen er echt niet tegen. Carters moesten gelast worden, frames verstevigd. Maar voor alleen hobby is zon ding goed zat.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 14:18
door Twan #33
nee ok lekker brak dus naja nog 1 jaartje dan 18 en ga'k flinke wuad kopen.
Re: hoe hard gaat..
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 15:42
door peterrrrr
Aeon Lim schreef:hoe hard gaat een raptor660 of een banshee ongeveer?
even een andere vraag kan je met 70cc ongeveer 11pk kan je daar ook flinke jumps mee maken of zal um dat niet gaan lukken??
MVG
een banshee gaat ongeveer 130 standaard
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 17:12
door leon-180pk
130 standaard
damm.spijtig dat je er geen pappieren meer bij krijgt.anders had ik nu een banshee.
Geplaatst: wo 26 okt, 2005 17:16
door blasterke27
hoezo gaan papieren mijn broer heeft papieren op zijn banshee (in belgie) is een jaar oud ..
een 2-takt voor op de baan is toch ook niet aan te raden voor hoog in toeren te rijden de hele tijd hoor ..